Probleem met papegaai van de buren

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
JohnDDD
Eitje

Probleem met papegaai van de buren  Reageer met quote  

Hoi,
mijn buren hebben een papegaai, en zo in de zomer is dat soms vrij vervelend.

's Morgens zetten ze de papegaai meestal buiten, zo rond een uur of 9, 10. Ze hebben ook parkieten, die zitten in een kooi onder de papegaai (een grijze met rode staart).

De parkieten kwetteren zachtjes een beetje af en toe, wat op zich ok is.

De papegaai is echter het probleem. Eigenlijk laat hij zich de hele dag door wel horen. Hij roept nogal vaak de naam van mijn buurman, en dan soms 5, 6 keer achter elkaar. Ook maakt hij soms een vrij schel geluid, zo van PFIEEE, wat pijn doet aan mijn trommelvliezen.

De papegaai gaat meestal 's avonds laat pas weer naar binnen, zo rond een uur of 11.

We zitten hier in de buurt nogal dicht op elkaar, als ik in de tuin zit staat de papegaai ongeveer anderhalve meter van me af.

Ik vroeg me af of het normaal is wat hij doet...dat roepen van die naam en dat maken van dat piepgeluid. Hij zegt ook wel eens wat andere dingetjes tussendoor maar dat is minimaal. Dingen als "pinda", ofzo.

Verder vroeg ik me af hoelang de papegaai het beste buiten kan staan en hoeveel aandacht mijn buren aan hem zouden moeten besteden. Kijk als het dus normaal of zelfs verstandig is dat ze het dier de hele dag buiten zetten en als het normaal is wat hij doet en zegt, dan kan ik er weinig van zeggen...

groetjes
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

s'Morgens 9 tot s'Avonds 11 Shocked
dat vind IK echt wel lang, hier gaan ze meestal een uur of 2 in de tuin dan weer naar binnen..
s'Morgens maken ze veel lawaai, ik heb zelf ook een grijze roodstaart
Maar vind het geen goed idee, 9 uur in de tuin, sommige mensen slapen dan nog, en dan is het best vervelend voor hun,
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

de tijd die je aan een papegaai geeft is minimaal net zo veel als aan een hond.
dus zoveel mogenlijk.
heel de dag buiten is niet erg alshij maar niet in de zon staat. of teminste uit de zon kan gaan.
het praten is vrij normaal. hoewel die van mij meer variatie heeft,
die zingt ook nog eens een liedje er tussen door.
het roepen is vaak om aandacht. dus het beste te negeren. dan houd het evt. eerder op.

succes verder met de buren.

wel mooi dat je je in een papegaai verdiept voor je er iets aan wilt doen.

groetejs karin
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Je geeft je op gevaarlijk terrein. hahaha,grapje Laughing Laughing Laughing
Tussen al deze papegaaienliefhebbers!!!

Je buurman heeft een grijze roodstaart!!
En daar is over het algemeen van bekend,dat ze veel kunnen praten en veel geluiden kunnen produceren.

Qua aandacht,ligt het bij de mensen op het forum iets anders.
Bij de meeste van onze leden krijgen de gaaitjes heel veel aandacht en komen zelfs uit de kooi(de vleugels worden gewiekt)
Bij sommige mensen komen ze binnenshuis uit de kooi.

Van een grijze roodstaart is op zich ook wel weer bekend dat ze zich niet zo snel vervelen als ze alleen gelaten worden.

Ik denk als jij het een probleem vind,dat jezelf met de buurman moet gaan praten over de geluidsoverlast (wat wij mss. wel normaal geluid vinden).

Als ie de hele dag zou schreeuwen,dan zou ik er pas een probleem mee hebben.
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
JohnDDD
Eitje

Reageer met quote  

hoi bedankt voor de reacties
ze zetten em wel telkens uit de zon maar hij staat wel de hele dag vrij alleen in de tuin, de deur naar hun huis is wel open maar ze blivjen wel veel binnen

het lijkt me wel enigszins eenzaam zo buiten voor hem
nu ik me iets meer in de papegaai verdiep vind ik het eigenlihjk best een leuk diertje, en sinds ik hem vanmiddag eens in zijn ogen keek kan ik ook niet meer vloeken op hem dus ik geloof dat mijn gevoelige kant het vandaag wint :]
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:35 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oja even vergeten.
een gaai heeft wel genoeg rust nodig.
ongeveer tien uur slaap is wel gewenst.
dus als hij om 23.00 uur naar binnen gaat en meteen slaapt, (lijkt mij onwaarschijnlijk) en dan tot hij naar buiten gaat weer 's morgens is het goed.
maar lijkt me dat hij iets meer rust nodig is.
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:36 pm
JohnDDD
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jip & janneke
Je geeft je op gevaarlijk terrein. hahaha,grapje Laughing Laughing Laughing
Tussen al deze papegaaienliefhebbers!!!

Je buurman heeft een grijze roodstaart!!
En daar is over het algemeen van bekend,dat ze veel kunnen praten en veel geluiden kunnen produceren.

Qua aandacht,ligt het bij de mensen op het forum iets anders.
Bij de meeste van onze leden krijgen de gaaitjes heel veel aandacht en komen zelfs uit de kooi(de vleugels worden gewiekt)
Bij sommige mensen komen ze binnenshuis uit de kooi.

Van een grijze roodstaart is op zich ook wel weer bekend dat ze zich niet zo snel vervelen als ze alleen gelaten worden.

Ik denk als jij het een probleem vind,dat jezelf met de buurman moet gaan praten over de geluidsoverlast (wat wij mss. wel normaal geluid vinden).

Als ie de hele dag zou schreeuwen,dan zou ik er pas een probleem mee hebben.

ja misschien is het vrij normaal hoor
alleen van dat schelle gepiep verspringt mijn trommelvlies letterlijk (ik heb op zich wel gevoelige oren), en dat roepen van die naam 6 keer achter elkaar werkt ook wel op mijn zenuwen
en ik ben zelf meer een type voor stilte dan voor lawaai
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 6:39 pm
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het kan nog veeeeel erger Laughing ,ik heb een buurman met een haan in de tuin Evil or Very Mad (in het centrum van de stad) die begint al heeeeel vroeg met schreeuwen Evil or Very Mad
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 7:07 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

misschien kun je hem meteen wat andere woordjes leren.
grijze roodstaarten leren snel.

wel gevaarlijk als je ze leuk gaat vinden om dan hier te zijn op dit forum hahaha.

wij zijn allemaal begonnen met 1 gaaitje. en veel hebben er nu al een aantal hahahaha.
het is verslavend.
over een aantal weekjes komt mijn derde papegaai.
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 7:14 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Idd is echt verslavend!
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 7:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Niets toe te voegen, behalve dat ik het helemaal top vind dat je je verdiept in het dier zonder meteen te gaan schelden of moeilijk te doen Exclamation Exclamation Exclamation
ALs je er veel last van hebt dan kun je misschien wel met de buren gaan praten. Als ze hem voortaan bv 5 uur buiten zetten, dan scheelt dat toch alweer 4 uur voor jou Very Happy
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 7:50 pm
antje12
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hou op schei uit hahaha over verslavend gesproken. We kochten in november onze edelman Max, nu hebben we sinds april onze edeldame Luna erbij. Ik zeg niks hahahaha maar m,n liefde gaat ook nog uit naar een Bbtje . Helpppppppppppp ik ben verslaafd Razz
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 8:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik wil ook nog heel veel gaaien! Confused maar, ruimte? tijd? aandacht? Razz
Bericht Donderdag 6 Juli 2006 8:44 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bezoek van de ideale buurman!! Dat is top => een buurman die zich in de gaai verdiept ipv meteen moeilijk doen!
Klasse hoor JohnDDD Wink
Tja, waarom zetten ze die gaai de hele dag buiten?
Pas wel op met die gaai veel aandacht geven als ie er om vraagt => je hebt kans dat je dan nooit meer rustig in je eigen tuin kunt zitten Laughing
Maar volgens mij kun je hem wel aandacht geven als ie net ff rustig is, zal je zien dan je 'm nóg leuker gaat vinden. En hoe leuker je 'm vindt, hoe minder je je eraan stoort als ie roept.
Bericht Vrijdag 7 Juli 2006 8:11 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga hier toch even een wat andere reactie zetten dan de meeste anderen hier...Ik vind het ook geweldig dat jij je zo verdiept in de gaai van je buren, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat als je echt last hebt van het feit dat de gaai schreeuwt je dat wel gewoon met je buren moet kunnen bespreken. Ik zet mijn vogel alleen buiten als ze rustig is want ik wil dat mn onderbuurvrouw ook rustig buiten kan zitten. Omdat ze zich vooral 's ochtends laat horen, houdt ik haar dan binnen. Misschien kun je met je buren dagdelen afspreken dat ze het grijsje lekker buiten zetten en de rest van de dag binnen zodat jij ook eens echt rust hebt. Wat ik me trouwens ook afvraag, laten ze de gaai zomaar onbeheerd achter in de tuin?? Mijn vogels zijn nl. wel eens belaagd door een kat op het moment dat ik even iets te drinken ging pakken en mn vogels waren logischerwijs helemaal in paniek!!! Nog een tip/vraag heeft de gaai wel speelgoed? Als dat niet het geval is dan verbaasd het me ook niet dat de gaai veel om aandacht vraagt. Met een dikke wilgentak en ander knaagwerk zijn ze zo een uurtje zoet....Heel veel succes, ik hoop voor jou en het grijsje dat er een goede oplossing wordt bedacht!!! Wink
Bericht Vrijdag 7 Juli 2006 8:56 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:12 pm
  Berichten van afgelopen: