|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
| probleem |
|
|
Mijn broertje speelt vaak met nelis, maar dan eigelijk altijd als ik er niet bij ben! Nu was ik er net even bij en merk gewoon dat Nelis hem super hard bijt! Mijn broertje zegt dat hij dit altijd doet en dat hij eigelijk steeds banger voor hem wordt! wat kan ik hier aan doen? Ik wil niet dat nelis een bijter wordt!
 |
Zondag 17 September 2006 7:43 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Tijdens t spelen ergens anders in laten bijten...en BESLIST niet in vingers! Ook niet speels! Verder moet je broertje niet reageren, ook niet door bv auww oid te zeggen of boos te worden of wat dan ook, want dat vinden gaaitjes vaak ERG grappig  |
Zondag 17 September 2006 9:27 pm |
|
|
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Als Bob bijt, zetten we hem meestal apart en geven hem dan helemaal geen aandacht meer. Ook negatieve aandacht wordt als aandacht en dus als leuk gezien. Soms blazen we ook (zachtjes) als hij bijt. |
Maandag 18 September 2006 1:05 pm |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
Ik zie het als uitproberen.
Ben zelf aardig hard gebeten, en zeker in het begin.
Nu probeert hij het af en toe nog, en dan zeg ik "zaggies",
of: "pas op hoor!" Hij hapt en kijkt naar mijn reactie.
Vaak zegt ie zelf al "owww" voordat ie wil uithalen, dus hij weet wel dat t iets is wat niet goed is. Ik laat me niet kennen, en trek dus niet mijn hand weg, ga ook niet schreeuwen hou het puur bij zachtjes aanmoedigen dat ie best heel dapper is, en dat dit mijn hand is, zachtjes dus...
Misschien issie jouw broertjes grenzen aan het aftasten??? |
Maandag 18 September 2006 2:22 pm |
|
|
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
ik zit m dus niet aan te moedigen op t moment dat mijn vinger gekraakt wordt he, even voor de duidelijkheid...
vlakdaarvoor, wanneer mijn hand in zijn buurt is, dan zeg ik dat ie zo dapper is.
of wanneer hij richting mijn vinger beweegt, zeg ik: "zaggies", en dan blijft t bij een korte aanraking, tikje tegen mijn vinger oid.
De intentie lijkt bijten te zijn, maar dat stuurt ie dan (gelukkig steeds vaker) bij. |
Maandag 18 September 2006 2:27 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
ik ga dat gelijk proberen! bij mij doet hij dit niet maar bij sjors dus wel! ik laat ze nu alleen spelen als ik in de buurt ben, dan kan ik mijn broertjes wat meer tips geven!
Maar wat voor een vogels heb jij allemaal?????? Of heb je er maar 1????? |
Maandag 18 September 2006 8:34 pm |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
Keoki hier is een Timneh Grijze roodstaart.
Hij is de enige gevleugelde hier. En op parkieten na in het verleden is dit de eerste reigâh.
Ik heb ook een Bobtail, das een langharige hond.
Ook die wordt uitgeprobeerd door Keoki, dan roept ie m eerst, en zo af en toe hou ik mijn hart vast, dan staan ze snavel aan neus.
Ik kijk en huiver maar zowel de neus van de hond als de vogel blijven heel.
Eigenlijk zijn ze best lief tegen elkaar. Keoki zoekt ook contact met de hond, hij roept m zelfs naar de kooi, ook als hij los is. Dan klimt ie omlaag aan zijn kooi, en zijn ze even hoog.
De hond is niet dominant aangelegd gelukkig. Ik zie het nog wel een keer gebeuren dat de vogel meeliften gaat op de rug van de hond. Lachen hoor!!!
Helemaal wanneer Keoki de hond loopt te commanderen: "ga es in je mand" en "waar is je bal?" De hond zit t dan niet helemaal te snappen, en komt dan naar mij toe...  |
Maandag 18 September 2006 9:48 pm |
|
|
|
|
marlies
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Kromsnavelkortpootreigâh
Hij is de enige gevleugelde hier. En op parkieten na in het verleden is dit de eerste reigâh.
Ik heb ook een Bobtail, das een langharige hond.
Ook die wordt uitgeprobeerd door Keoki, dan roept ie m eerst, en zo af en toe hou ik mijn hart vast, dan staan ze snavel aan neus.
Ik kijk en huiver maar zowel de neus van de hond als de vogel blijven heel.
Eigenlijk zijn ze best lief tegen elkaar. Keoki zoekt ook contact met de hond, hij roept m zelfs naar de kooi, ook als hij los is. Dan klimt ie omlaag aan zijn kooi, en zijn ze even hoog.
De hond is niet dominant aangelegd gelukkig. Ik zie het nog wel een keer gebeuren dat de vogel meeliften gaat op de rug van de hond. Lachen hoor!!!
Helemaal wanneer Keoki de hond loopt te commanderen: "ga es in je mand" en "waar is je bal?" De hond zit t dan niet helemaal te snappen, en komt dan naar mij toe...
Zielig voor je hond. |
Dinsdag 19 September 2006 5:21 am |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
Hoezo zielig?
Een kwestie van wennen, en naar mijn idee gaat dat prima...
Hij krijgt vanzelfs zoiets van: laat maar lullen, die gekke vogel...
Neej, geen zielige hond hoor hier... |
Dinsdag 19 September 2006 10:13 am |
|
|
|
|
marlies
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Kromsnavelkortpootreigâh
Helemaal wanneer Keoki de hond loopt te commanderen: "ga es in je mand" en "waar is je bal?" De hond zit t dan niet helemaal te snappen, en komt dan naar mij toe...
Bedoel meer dit stukje ..........
Je hond krijgt commando`s en weet hier geen raad mee. |
Dinsdag 19 September 2006 2:14 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
ach is wel lachen. Dit soort verhalen hebben we hier al meer gehoord. Coco van Kadoes commandeert Russel ook een slag in de rondte Andere gaaien doen alarmbellen na of roepen heel de buurt om hulp, verwarrend voor zowel mens als dier maar wel erg grappig. Klinkt in ieder geval alsof die reigâh en die hond van jou weleens hele goede maatjes kunnen gaan worden! |
Dinsdag 19 September 2006 3:00 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:12 pm
|
|
|
|
|
|