Puberen??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Puberen??  Reageer met quote  

Ik vroeg me af wanneer bb in de pubertijd komen.
Otto is zich namelijk 2 dagen al gigantisch aan het misdragen. Echt moodswings, heel lief en schattig en daarna toch gigantisch uithalen! Dat wil je niet weten!
Ook standaard bijt hij als hij weer terug in zijn kooi moet. Dit is iets wat hij in het verleden niet heeft laten zien. Meestal als hij niet terug wilde, dan bleef hij heel stevig zitten en liet mijn hand niet los om daarbij zich als allerschattigste vogel te gedragen zodat hij nog zou mogen blijven zitten bij mij (wat nooit gelukt is hoor!)
Otto bijt niet tot bloedends toe, maar zijn gedrag vind ik wel apart zo ineens, dus dan ga ik me altijd bedenken waar het aan kan liggen.
Ik bedoel, hij gaat dat toch niet zomaar ineens doen, daar moet een reden voor zijn....
Dus kan hij met zijn 3 jaar nu in de pubertijd zitten?
Bericht Donderdag 9 Juli 2009 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Meestal zo rond de 4 jaar

hier is er met de heren trouwens ook geen land te bezeilen hoor.
Het lijkt wel of er storm in de lucht zit
Bericht Donderdag 9 Juli 2009 3:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, daar waren ze gisteren hier ook mee bezig. Met zn allen enorm lopen stieren en lawaaien. Dat lawaaien was vanmiddag ook een keer enorm voor een half uur. Joris besloot zijn hele repertoire op een harde wijze te laten horen en vervolgens wilde de rest daar weer bovenuit komen. En ze hadden tegelijk zo ongeveer de gekke 5 minuten (die dus ook een half uur duurde) met rondsjeesen door de kooi, met speelgoed tegen de zijkant van de kooi slaan, als het maar lawaai maakte.
Ik wilde al bijna gillend wegelopen met die herrie die ze maakte (en dat zonder schreeuwen of gillen, maar gewoon met spelen....) Laughing

Maar wie weet heeft het dan ook nog wel met het weer te maken. Dat is ook best een optie. Kinderen hebben daar meestal ook last van. Die worden ook druk als het gaat 'stormen'.
Bericht Donderdag 9 Juli 2009 3:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou mijn buurjongetje van 2 heeft er ook last van hahahahaaa
dwars en niet luisteren.

Net waren de heren ook weer stierlijk. Op een gegeven moment zit Jojo om aandacht uit te lokken. Nou voorruit dan. Ik vraag een pootje en dat geeft hij gevolgd door een pittige knauw. Nu gooi ik dan altijd gelijk mijn hand over zijn koppie zodat hij niks meer ziet (Voorzichtig hoor) Hij laat dan meteen los.
Maar er stond een behoorlijk diepe afdruk in mijn vinger.
iets wat hij zelden doet bij mij.

Nu zijn het bij mij ook de hormonen wat ze onrustig maken. Ze merken toch dat er veel gaat veranderen
Bericht Donderdag 9 Juli 2009 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmmm, ben ergens al blij (sorry) dat ik dit lees want begon al te denken dat ik iets verkeerd deed want hier hebben ze ook van die momenten de laatste tijd. Ha, moesten wij eens doen als zij goedgezind zijn, je zou wat zien Laughing
Bericht Donderdag 9 Juli 2009 7:24 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:13 pm
  Berichten van afgelopen: