|
|
|
mireille
Fladderaar
| puberteit |
|
|
Zeg, weten jullie iets over de puperteit van gaaien? Of klinkt dit raar? Honden hebbben ook een puberteit en ik heb het idee dat Lodewijk daar nu in zit. Hij doet zo snauwerig..Weten jullie misschien ook wat ik daarmee aanmoet? Tja honden is voor mij geen probleem, maar gaaitjes?
Wanneer zou een vogel daar dan 'in'kunnen zitten?
Lodewijk is nu bijna 4 maand..
Hij bromt veel, maar bijten doet ie niet, alleen tegensputteren. Ook met 'op', probeert ie onderuit te komen. Ik zet dat wel gewoon door, net als met aanhalen, dan kan ie ook zo 'brommen', ook dan zet ik door..Verlies je dan niet het vertrouwen van je vogel? Ik laat em wel weer z'n gang gaan als ie rustig is..Hihi, ik doe net als bij honden..  |
Donderdag 5 Oktober 2006 9:04 am |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Mijn kaketoe ( weet niet wat voor vogel jij hebt?) heeft ook heel erg een soort van puberteit gehad, maar dat was niet al zo jong. Meer rond een jaar of 2-3 geloof ik. Hij was toen ook ontzettend vervelend, luisterde niet of heel slecht, probeerde ons voortdurend uit en probeerde ons constant de baas te zijn. Het was bij die van ons vooral een kwestie consequent zijn, en veel belonen voor de dingen die wel goed gaan. Het ging toen op een gegeven moment vanzelf weer over. |
Donderdag 5 Oktober 2006 9:26 am |
|
|
|
|
mireille
Fladderaar
het gaat hiet om een grote parkietsoort, een koningsparkiet. Volgens mij zijn die idd wel jonger dan grote papegaaien maar hoe jong weet ik dus niet..
Er bestaat bij puppies ook een puppiepuberteit....??Dat weet ik, misschien moet ik dit wel netzo zien, en hetzelfde doen met de hond..Ben alleen benieuwd naar de band met de vogel, met vertrouwen enzo he.. |
Donderdag 5 Oktober 2006 12:31 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
ook gaaien hebben een puberteit!!!
Ik denk wel dat het per gaai van leeftijd verschilt!! |
Donderdag 5 Oktober 2006 9:24 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij kennen vogels inderdaad een soort pubertijd. Zazu tenminste wel hahaha! |
Vrijdag 6 Oktober 2006 10:01 pm |
|
|
mireille
Fladderaar
ok, nu weten we (waarschijnlijk) dat gaaien ook een puberteit hebben, maar wat adviseren jullie qua omgang? Net als met honden? Koningsparkieten zijn met 3 á 4 jaar volwassen.. |
Vrijdag 13 Oktober 2006 2:56 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik denk dat dit eerder peuter/kleuter tijd is dan pubertijd
Maar in beide gevallen consequent zijn en rustig blijven...dus niet boos worden ofzo. Aaien opdringen is niet goed omdat lang niet alle vogels dat leuk vinden of t zo opvatten als wij bedoelen , dat is hun natuur en dat moet je respecteren, maar opstappen ed moet wel gewoon. Over een tijdje wordt hij vast wel rustiger...en dan later krijg je mss weer te maken met hormoontjes en volwassen worden  |
Vrijdag 13 Oktober 2006 3:26 pm |
|
|
|
|
mireille
Fladderaar
Kijk, hier kan ik wat mee....Enne, bedankt voor je snelle reactie |
Vrijdag 13 Oktober 2006 3:37 pm |
|
|
yvo
Net uit het ei
quote:
Originally posted by mireille
Kijk, hier kan ik wat mee....Enne, bedankt voor je snelle reactie
Ik heb zelf een bbtje en meyer en volgens mij kweker moest ik rekening houden tot ander half puberteit.
gr yvon |
Vrijdag 13 Oktober 2006 9:02 pm |
|
|
|
|
sylvia40
Eitje
| Re: puberteit |
|
|
zelf heb ik een blauw geel ara van bijna 5 maanden
die is lief en echt aanhankelijk en nog niet in de pubertijd
ik weet niet wat jij voor een papagaai heb
maar blijft alle tijden rustig en geduldig moet ik bij de mijne dat ook doen die doet ook niet altijd wat ik wil. en ja ook vogels kunnen in de pubertijd komen is afhankelijk wat voor soort en per vogel wanner dat gebeurt. |
Dinsdag 28 Oktober 2008 12:10 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Dit is al een heel oud topic...denk niet dat daar op gereageerd wordt door desbetreffende personen....de meeste komen hier niet meer!  |
Woensdag 29 Oktober 2008 2:20 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:13 pm
|
|
|
|
|
|