punkie

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
joke
Vlieger

punkie  Reageer met quote  

zo vanochtend eerst eens een afspraak gemaakt voor punkie bij bastiaanse.
Hij kan weer vliegen en word stront vervelend Confused
is ook weer in zijn nieuwe pennen aan het bijten en lijkt wel op een omgekeerde paddestoel wit met rode druppels Sad
Nu maar keertje goed laten nakijken en gelijk zijn vleugels laten wieken en nagels knippen want die zijn mega lang, dat doet ie zelf slijpen door de hele dag aan de nagels te plukken, zijn ook mega scherp .
En laten testen voor zijn huid of daar soms wat mis mee is ivm plukken, je weet het nooit, want ik las dat er binnen 6 weken de veren weer terug zouden moeten zijn , maar heb op zijn borst nog geen veer zien komen wel dons maar ook niet mega veel, en hij is hier nu al vanaf begin maart dus die 6 weken al ruimschoots vorbij.
Ik kan volgende week vrijdag terecht, dus ik hoop dan wat wijzer te worden, ook of ie wel is wie hij is volgens de papieren, hij schijnt gechipt te zijn, heeft wel een knijpring om maar daar word je ook niet wijzer van, denk dat het een sexring is staan maar 3 nummers op meer niet, ik heb wel een cites verklaring maar daar staat dus een chipnummer op dus kan die gelijk even kijken of dat wel klopt, en ook zijn leeftijd, want de cites is van 2002 en punkie zou al 7 moeten zijn. dus wie weet!!
Vind het wel weer spannend, eens kijken wat hij van ons mormel vind Very Happy
Bericht Woensdag 17 Augustus 2005 10:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

het kan best zijn dat de cites van later zijn. want voor sommige dieren is het zo dat ze pas de laatste jaren alleen gehouden mogen worden met cites. dus het kan zijn dat de cites papieren toen pas zijn aangevraagd en gemaakt.

groetjes
esther
Bericht Woensdag 17 Augustus 2005 3:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tjiko
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nou inderdaad allemaal een beetje vaag.. Hopen dat je wat duidelijker word na het bezoekje Smile
Bericht Woensdag 17 Augustus 2005 7:13 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ben heel benieuwd of je zo meer te weten komt Wink
Veel succes!
Bericht Donderdag 18 Augustus 2005 2:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: punkie  Reageer met quote  

Hoi Joke, is er al nieuws over Punkie?
Hoop dat er niets ernstigs aan de hand was?
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 4:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

hoi

Ik ben gisteren geweest bij de da met punkie en zijn nagels zijn nu weer superkort is denk wel 1,5 cm vanaf en is weer gewiekt, ook heeft ie bloed afgenomen dat word onderzocht op polyoma (pbfd was al een x gebeurt)
en ontlasting is nagekeken uitslag over ongeveer een week, Ook heeft de da zijn knijpring verwijderd, punk zit daar constant aan te frutten en de dr was bang die die hem alleen maar strakker zou knijpen, en de chip is gevonden enklopte dus de ring is dan niet meer nodig,

Volgens de dokter komen de veren niet meer terug op z'n borst omdat de folikels te veel beschadigd zijn, wel nog kans op een beetje dons en op zijn rug is het nog wel mogelijk, Ook gaat punkie op de rescue , dat is een natuurlijke rust gever van bach bloesem , ik gebruikte dit al soms tijdens de volle maan omdat punk daar erg op reageerd en meer schreeuwde en wat venijger was in die paar dagen, maar nu gaat ie dat dus elke dag krijgen, eens zien wat dat gaat doen ook,
Verder vond ie punkie er goed uit zien, en voor die polyoma ben ik ook niet bang, maar dat zou eventueel een reden kunnen zijn buiten stress om dat ie zo'n veren pak heeft , dus om dat uit te sluiten dan maar die test,

is weer afwachten dus Very Happy
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 4:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Waarom is er voor een polyomatest gekozen? Geen vermoedens van de d.a. hoop ik?
Of is het om het gewoon om die reden uit te sluiten?

Anderhalve centimeter is echt veel! Ging het niet bloeden?
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 5:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

hij dacht ook meer aan stress hoor maar gewoon voor eigen gemoedsrust die test gedaan als ie het heeft dan tja ik heb er totaal 7 zitten hier en dan valt er weinig meer aan te doen denk ik, maar heb er alle vertrouwen in want punk is al op zoveel adressen geweest dat ie gaaien er eerder last van zou moeten hebben al, dus bang ben ik niet, en ja die nagels zijn echt kort en dicht gebrand gelijk daar voelen ze niks van, ff soldeerbout erop en het is gelijk dicht Very Happy
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 5:27 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Soldeerbout erop? Ai, dat klinkt ehm, hard.. Maarja, wel beter dan een heel groot bloedbad misschien? Ik had er nog niet van gehoord trouwens!

Wanneer heb je de uitslag ongeveer?
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 6:08 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

nee die soldeer bout dat voelen ze niet hoor en nagel zelf is gevoelloos. het stinkt wel verschrikelijk Confused
de uitslag zou ongeveer een weekje duren dus niet lang Very Happy
Bericht Zaterdag 27 Augustus 2005 7:21 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

nou ik weet nog niet zo net of ze dat niet voelen. want sidney krijstte alles bij elkaar maar dat was gewoon angst denk ik dus die is wat dat betreft niet betrouwbaar.
maar tigo krijstte niet en zodra die in zijn nagel knipte begon die te slaan met zijn losgekomen vleugel en ook bij het dichtbranden. dus ik denk toch wel dat ze dat voelen.

groetjes
esther
Bericht Zondag 28 Augustus 2005 9:04 am
jaantje
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi joke

weet jij toevallig nog wat op zijn ring stond voor nummers?
mijn koko heeft namelijk ook een knijpring met maar 4 nummers er op
1617 fe staat erop volgens mij is het ook een sexring maar kom er geen wijs uit.
het kan misschien zijn dat fe voor female staat ??
wat stond er bij jou op weet je dat nog?

xxxx jaantje
Bericht Maandag 29 Augustus 2005 11:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
joke
Vlieger

Reageer met quote  

nee helaas bij mij maar 3 nummers meer niet, dus ik zou het niet weten, kan letters zijn van een land waar ie misschien vandaan zou kunnen komen, verder zou ik het niet weten of de letters zijn van een vogelvereniging uit het buitenland.
Bericht Maandag 29 Augustus 2005 1:42 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:13 pm
  Berichten van afgelopen: