|
|
|
Vee
Eitje
| putteputteput.. |
|
|
Hallo iedereen,
Ik heb mijn Icharus nog maar net, dus het is natuurlijk logisch dat ik me al snel afvraag of het normaal is wat hij allemaal doet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een paar vraagjes.
als eerste:
Mijn icharus is hartstikke lief en bijt eigenlijk alleen als hij ergens van schrikt of iets helemaal niet fijn vindt.
Maar zijn vorige papa waarschuwde me al dat wanneer hij op mijn schouders zit, hij soms "putteputteputteputteput" gaat doen, en dan heel zenuwachtig op en neer gaat lopen. Wanneer je je vinger er dan bijhoudt dan bijt hij hard.
Dit heeft hij inderdaad al een keer gedaan bij mij.
Ik vind het niet zo erg, maar ik vraag me meer af was dit is.
En waarom hij het alleen heeft op mijn schouders. Heeft dit te maken met dat hij daar op een dominante positie zit? en wat heeft dit geluidje er mee te maken?
Zijn er meer aagjes die dit doen? Of is mijn aagje gewoon een beetje vreemd?
Ik hoor het graag.
Daarnaast schrokt hij veel te snel trosgierst naar binnen! een paar minuten later maakt hij dan kokhalsende bewegingen en hoest hij de zaadjes weer op en eet ze nog een keer. Het ziet er wel zielig uit wanneer hij dit doet, dus ik vroeg me af of vogeltjes dat vaker doen wanneer ze te snel hebben gegeten. En hoeveel trosgierst mag ik aan Icharus geven? Want hij vindt het heerlijk.
alsvast bedankt voor jullie antwoord!
Vee en haar Icharus. |
Maandag 9 Oktober 2006 7:56 am |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Mijn aga's doen soms ook raar hoor,
Op je schouder moet je hem niet laten, (niet hoger dan borsthoogte) |
Maandag 9 Oktober 2006 3:09 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Zoals Ziya al aan geeft,haal hem een tijdje van de schouder af!!!
Het zal na verloop van tijd alleen maar erger kunnen worden.
Ophalen van voer!!
Is dat als iemand van jullie heel kort in de buurt is???
Trostgierst,echt maar kleine stukjes voor een agaatje en ook niet te vaak!!! |
Maandag 9 Oktober 2006 4:13 pm |
|
|
|
|
Vee
Eitje
quote:
Originally posted by Danny
Ophalen van voer!!
Is dat als iemand van jullie heel kort in de buurt is???
nee, dat doet hij meestal na het vliegen.
en bedankt voor de reacties. |
Maandag 9 Oktober 2006 4:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: putteputteput.. |
|
|
Ik denk dat dat opgeven van zaadjes niet zo supererg is?? Misschien gewoon wat gulzig gegeten? Ik heb weleens van een grijsje gehoord die over ging geven van mandarijn of sinaasappel omdat hij daarvan te snel at?? (Ofzoiets hoor)
Ik zou niet té veel trosgierst geven. Er zit geloof ik niet zoveel in? |
Dinsdag 10 Oktober 2006 7:13 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
ohhh dat putteputteput herken ik wel hoor. Ik denk dat Icharus jou erg lief vindt en daar een beetje opgewonden van raakt Hier gaat gizzie dan "klepperen" zoals wij dat noemen en kan dan ook ineens vrij fel reageren. Gizzie bijt dan gelukkig niet maar je kan aan hem zien dat hij dat eigenlijk wel graag zou willen (felle oogjes en hij komt echt aansprinten en kan dan hard tegen je aanstoten met zijn snaveltje). Hij weet dan even geen raad met al die gevoelens en moet even afreageren.
Het opkokken van voedsel is ook omdat hij je lief vindt.
Afleiden helpt hier altijd erg goed. Niet teveel aandacht aan het opkokken zelf besteden maar hem afleiden met leuke dingetjes om te bekijken en te doen. Felle papiertjes die lekker kreukelen of andere speeltjes enzo.
Icharus vindt gewoon dat hij het erg getroffen heeft met jou en gelijk heeft hij toch?  |
Woensdag 11 Oktober 2006 3:06 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:13 pm
|
|
|
|
|
|