Puzzelen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Puzzelen?  Reageer met quote  

Heeft iemand misschien enig idee hoe je je gaai puzzelen leert? Very Happy Ik zou dit Zazu namelijk graag leren.
Ennuh, wat doe je als ze telkens dingen weggooien? Denk dat dit best een probleem kan worden ha ha!
Bericht Maandag 24 April 2006 10:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laughing Ja dat is een lastige! Ik ben nu zelf sinds 2 dagen bezig met een soort voorbereiding op puzzelen. Ik wil dat ze eerst leren een munt in een gleuf te doen...dat lijkt mij een mooie stap naar een vormenstoofachtig iets Razz Maar hoe krijg je die munt daarin he? Laughing

Ik heb een jodenkoekenbus met een aardige gleuf in de deksel en een munt aan een draad...anders ren ik alleen maar achter die munt aan Rolling Eyes Laughing Ja, bij mij gooien ze dus ook alles in de lucht, want ze weten wel dat t om die munt gaat Wink Eerst vloog de bak ook nog weg Confused

Ik wil dat ze de munt pakken en OP de deksel leggen...in de gleuf mag ook natuurlijk, maar iig erop Razz Best lastig om ze dat bij te brengen en heel bewust te laten doen, maar ik geloof erin dat t ooit lukt Cool

Ik doe dat dus met de clicker en wil uitbouwen tot ze hem in die gleuf doen, dan de gleuf kleiner maken, zodat ze precieser te werk moeten gaan, dan met een vormenstoof aan de slag en dan uiteindelijk zouden ze moeten begrijpen dat iets ergens op een bepaalde manier in past...en dus ook een puzzel kunnen maken...toch? Very Happy Laughing
Bericht Maandag 24 April 2006 11:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Tommy, wat een verhaal zeg! Hoe krijg jij eigenlijk die munt AAN het touwtje? Plakken? Of eerst een gat boren? Smile

Ik vind het wel vindingrijk van je hoor, zo met zo'n lege koekbus. Smile Moet je ws wel veel koek eten als ze die bus gaan slopen?

Ik ga het zo ook eens proberen.. Dit werd geen succes: Ik had zo'n puzzeldoos en alle vormpjes vlogen door de lucht! Twisted Evil
Bericht Maandag 24 April 2006 11:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Het is een plastic munt...gaatje dr in gebrand Wink
Hihi , jaaa gooien is ook wel heel leuk he? Laughing
Bericht Maandag 24 April 2006 11:37 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Niet te geloven GUANO KAN HET!!!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Hij doet echt iedere munt in die gleuf!!! Laughing Waar de munt ook is en waar de bak ook staat. Gister leek t nog een heeeeele lange weg, maar nu Shocked Very Happy Cool Hij was eerst zoo vreselijk kwaad dat ie niet begreep wat er moest gebeuren dat hij met die munt aan dat touwtje om ramde en mopperde...tot hij er perongeluk in viel Very Happy Ik KLIK en juichen natuurlijk..nou ja, dat herhaalde zich net een paar keer en toen snapte hij t. Zelfs met nog 3 losse munten gooit hij ze achter elkaar in die gleuf Very Happy

Zooo leuk! Tommy zat op de achtergrond tegen Guano te brabbelen,( ik hoorde tenminste steeds zn naam Razz ) en te juichen en ineens "hou op" te roepen, Vlinder wilde ook zo graag meedoen en probeerde de munt af te pakken , terwijl Chico alle pitjes wilde pikken Laughing Toen Tommy weer aan de beurt was ging dat niet zo goed als bij Guano, dus Guano kwam dr bij en pakte steeds die munt uit Tommys poot moppert een paar keer en mikt hem iedere keer vol zelfvertrouwen in de gleuf om de 1e naar de andere beloning in ontvangst te nemen Laughing En Tommy maar verbaasd kijken met een scheef hoofd ...hahaaaa Laughing Man wat ben ik trots op dat kleine ventje Cool en wat hebben we een lol gehad Laughing
Bericht Dinsdag 25 April 2006 4:16 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuk hoor Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Dinsdag 25 April 2006 4:21 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Te gek Tommy!!! Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 25 April 2006 4:43 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ooooo GEWELDIG!
Bericht Dinsdag 25 April 2006 5:35 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh TOmmy gefeliciteerd!! Wat ontzettend gaaf dat Guano, juist een dag nadat ik dit had gevraagd, die munt in die gleuf propt.. Laughing
Echt knpa van hem zeg.. Smile
Bericht Dinsdag 25 April 2006 10:16 pm
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

wauw wat leuk!!! wat een slimmerd is het toch!!!
Bericht Woensdag 26 April 2006 5:55 am
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

SUPERRR Laughing goed zeg Laughing
Bericht Woensdag 26 April 2006 10:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Guano kan het nu nog beter dan eerst Very Happy Ook met verschillende soorten munten in allemaal verschillende dingen . Het leukste is wel echt geld in een spaarpot Eerst wilde hij alleen de gele plastic munten waarmee we begonnen in de best grote gleuf van de jodenkoekenbak stoppen, maar ik heb een nieuwe bus koeken gehaald en een kleinere gleuf gemaakt, meer munten genomen, veel geoefend en nu? Met t grootste gemak mikt hij ze erin. Iris haalde haar spaarpot eergister leeg en vond ineens echt geld, maar ook verschillende soorten plastic muntjes . Binnenkort krijgt Guano dus zn eigen spaarvarkentje Laughing

Ennnn...hij kan nu ook basketballen GEWELDIG! Very Happy Very Happy Very Happy We zijn heel laag begonnen met een zelfgemaakt basketbal ding van bakjes van stapelbekertjes en een houder van gekleurde ringen (baby speelgoed), maar inmiddels is hij op de hoogste stand en staat hij echt op zn teentjes om die bal erin te doen

Guano is nu helemaal gek op dingen ergens in doen. Als je niet uitkijkt heb je zelfs munten, plastic freubels of balletjes in je koffie Laughing en een propvol basketbalnet . Als de bal er nml 1 maal in zit (en ik vergeet hem eruit te halen Embarassed ), dan zoekt hij alles wat hij kan vinden om er bij in te proppen . Hij vindt t dus heel erg leuk om te doen en t gaat hem ook niet meer alleen maar om de beloning Very Happy

Op naar de volgende stap. Ooit gaat hij een puzzel maken Cool
Bericht Maandag 12 Juni 2006 1:26 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wordt toch wel tijd dat je dit eens gaat filmen Twisted Evil Twisted Evil Wink
Bericht Maandag 12 Juni 2006 1:44 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat klinkt dat geweldig zeg.
je kunt zo naar einstein gaan staan, praten is natuurlijk ook knap maar ik vind dit echt geweldig hoor.
Bericht Maandag 12 Juni 2006 2:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

o wat geweldig leuk Tommy Exclamation Very Happy
Wat een knapperd zeg => leuk is dat, als ze ergens zoveel plezier in hebben. (foto's Question Wink )
Bericht Maandag 12 Juni 2006 4:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:13 pm
  Berichten van afgelopen: