Pyrrhura 4 maanden tam te krijgen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Ceto
Eitje

Pyrrhura 4 maanden tam te krijgen?  Reageer met quote  

Hallo

Ik heb de kans om een pyrrhura te kopen van 4 maanden. Volgens de eigenaar is hij al 4 maanden uit het ei en een 3 tal weken uitgevlogen en zegt hij dat hij een beetje tam te krijgen is maar niet volledig omdat hij niet met de hand is opgevoed.

Wie kan mij hierover adviseren?
Bericht Maandag 21 September 2009 6:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Met veel tijd en geduld kan je iedere vogel tam krijgen, als je jezelf daarvoor wilt in zetten.

Ik heb zelf 2 amazones van 40+ jaar en die heb ik echt nog niet mijn hele leven.

Keko hebben we net 3 jaar en hij is aardig tam. Stapt netjes op enz.
Jojo is al ruim 16 jaar mijn maatje. Zijn vorige baasje kwam ik 2 jaar geleden tegen en die was verbaasd.

Hij zei: Dat is die pokkevogel van ons. terwijl ik Jojo een kusje op zijn snavel gaf.

Zo zie je maar geduld en er voor gaan
Bericht Maandag 21 September 2009 9:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is inderdaad met veel geduld en oefening dat het zal lukken, het gaaitje waar je het over hebt is nog jong dus dat zou in principe moeten lukken maar waarom ga je niet ff op bezoek om te zien of er al dan niet een klik tussen julllie is en hoe het gaaitje op je reageert zonder dat je hem of haar al wil aanraken want ik kan me wel voorstellen dat je direct een beet zou krijgen aangezien je nu nog op zijn of haar domein bent en nog een compleet vreemde bent. Neem anders iets lekkers mee, dat kan misschien wel gegeven worden. Maar, maak niet de fout door direct te willen aaien of zo, daar gaat het vaak fout, maar probeer iets lekkers aan te bieden, dan weet je vast al iets meer en bekijk het gaaitjes goed van op een afstand (te dicht en te rechtstreeks is te bedreigend voor een gaaitje)
Succes in elk geval. Veertje
Bericht Dinsdag 22 September 2009 8:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben erg benieuwd of je deze pyrrhura (of een andere) nog gehaald hebt?
Bericht Woensdag 7 Oktober 2009 12:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:13 pm
  Berichten van afgelopen: