|
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
| Radja ziek??? |
|
|
Vandaag doet Radja echt wel raar... Hij gaat veel "schuilen" achter de tent, en ze zit zo voorovergebogen..Ook zijn ze de laatste tijd, de laatste week eigenlijk, ENORM rustig, er komt geen "piep" uit , bij wijze van spreken, en ze liggen ook de hele tijd in hun tent, zo op hun buik langs elkaar met het kopje naar onder en oogjes toe...Ik vind het raar, Radja is anders toch altijd levendig, of eet normaal gezien toch veel, nu gaat ze af en toe nog wel eens naar haar eetbakje, maar ik weet eigenlijk niet of ze ook veel eet of niet... Dat ze de ganse dag door rusten is nu toch ook niet normaal hé, er zit precies echt geen energie in...Hoewel Sem wel speelt, maar dan wel vanuit haar tent, zit ze zo te "happen" naar het balletje of naar het belletje of het molentje, maar eruit komen doet sem ook haast niet...
Wat denken jullie ??? |
Vrijdag 3 November 2006 5:32 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Mischien is die ziek ja
Was Sem de aga die eieren lag?
Mischien zwanger? |
Vrijdag 3 November 2006 6:14 pm |
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
Nee, het waren radja's eieren, dus denk niet dat die nu alweer met eieren zit, dan zie ik het meestal ook, en ik zie niets wat hierop duidt...dus...en zo deed radja nooit als ze met eieren zat...
Ik heb wel gezien dat ze allebei wel nog eten, dus hun eetlust zijn ze niet kwijt, maar echt veel drinken doen ze niet meer, dat deden ze toen er eieren waren wel...ach ik weet het niet
Wanneer weet je of je met je gaaitje naar de VA moet... ik ga nog even afwachten! |
Vrijdag 3 November 2006 6:28 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik zou voor de zekerheid toch gaan. Dit klinkt niet echt normaal en ze houden t vaak best lang verborgen dat ze zich rot voelen. Anders bel je eerst even om te vragen?
Iig heel veel sterkte!! Ik hoop dat t niks ergs is |
Vrijdag 3 November 2006 6:31 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik sluit me aan bij Tommy!!
Beter een keer teveel naar de VA en dan 1x te weinig!!! |
Vrijdag 3 November 2006 6:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Radja ziek??? |
|
|
Ik sluit me aan bij wat gezegd is.. Heb je trouwens een nauwkeurige weegschaal waarmee je het gewicht in de gaten kan houden? |
Vrijdag 3 November 2006 10:04 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Hmmm klinkt niet echt als het dynamische duo wat je gewend bent hè? Je kent ze zelf het beste en als jij je ongerust maakt zou ik zeker zo snel mogelijk langs een goede vogelarts gaan met ze. Ik zou me ook erg ongerust maken als Gizmo ineens dit gedrag zou vertonen hoor. Sterkte en hopelijk knappen ze snel weer op. |
Zaterdag 4 November 2006 4:28 pm |
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
Het is niet dat ik me echt "ongerust" maak, want ze eten nog goed en ze drinken ook en ze kunnen nog steeds "bekvechten", dus ik weet het niet, misschien last van de weersveranderingen?
Ze zien er ook niet ziek uit, ze liggen alleen de godganse dag in hun tent, en komen er alleen uit om te eten...
Sem speelt ook wel, maar ook weer enkel vanuit zijn tent best wel grappig |
Zaterdag 4 November 2006 5:18 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Misschien toch weer broeds? Cilek van Ziya wil dan ook niet meer uit haar broedhokje komen dacht ik en jij hebt tenslotte twee dametjes. Misschien allebei aan de leg dit keer? Lijkt me ook nog een heel gedoe. Hou het toch maar goed in de gaten want net zoals Tommy al zei kunnen ze ziekte heel goed verbergen. Dat is hun natuur, ze willen niet dat de buitenwereld ziet dat ze ziek zijn want dan zijn ze immers een makkelijke prooi. |
Zaterdag 4 November 2006 5:25 pm |
|
|
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
Okee, maar hoe kan je dan enigzins merken of ze ziek zijn???doen ze dan iets speciaals? ookal willen ze niet opvallen, ze moeten toch wel IETS laten merken hé
Ik ga ze morgen nog eens wegen denk ik, ik weet dat sem rond de 60g woog de laatste keer en radja rond de 55 geloof ik, dus zien of er enig verschil te merken is... |
Zaterdag 4 November 2006 5:27 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Het lijkt mij dat een gezonde aga echt niet een hele week rustig in zijn bedje blijft liggen (Alle Dagen Heel Druk weet je nog? ) dus als Gizzie dit gedrag zou vertonen zou ik toch heel verbaasd en een beetje ongerust zijn. Goed eten en drinken is zeker een voorwaarde om die ongerustheid een beetje weg te nemen maar dan nog....
Als je geen eitjes vermoed is dit toch wel vreemd gedrag ook voor jouw duo? Ik heb er verder ook geen idee van hoor, maar agaatjes die ineens niet meer vooruit te branden zijn? hmmm...ik weet het echt niet. Misschien hebben ze last van een herstdepressie Hou het in ieder geval maar goed in de gaten, het blijven verrassende dametjes  |
Zaterdag 4 November 2006 5:32 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hmmm heel raar . Beetje gemeen misschien , maar haal die tent anders eens uit hun kooi. Als ze dan nog zo rustig zijn en de hele tijd tegen elkaar zitten dan lijkt t me niet goed. Maar als ze alleen zo doen omdat ze vadertje en moedertje spelen in hun heerlijk warme tent...dan komt er vast leven in de tent...zonder tent  |
Maandag 6 November 2006 12:13 am |
|
|
|
|
psychokuh
Beginnende vlieger
Heb ze gisteren nog eens onder dwang uit hun kooi gehaald en even buiten met ze geweest en wat met ze getraind,ging best goed, voor trosgierst zijn ze best bereid te luisteren precies, ze kwamen netjes op me afgestapt als ik zei "kom hier" of als ik "op" of "af" zei, sem luisterde wel beter dan radja
En toen ze gesproeid en even laten opdrogen en toen wilden ze terug in hun kooi dus heb ik ze erin gezet.
Sem ging recht terug naar haar tent, maar radja is eigenlijk veel uit haar tent geweest erna, ook had ik nog een wcrolletje in de kooi gelegd en toen zijn ze de hele avond actief aant spelen geweest, dus dat was wel goed Misschien inderdaad terug wat meer met ze bezig zijn, want moet toegeven dat dit de laatste tijd niet zo het geval was  |
Maandag 6 November 2006 9:50 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Aahhh dus stiekem lag je zelf ook te veel in je tent?  |
Maandag 6 November 2006 2:25 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahaha Tommy, denk dat het duo dacht "vrouwjte aan de winterslaap? dan wij ook!"  |
Donderdag 9 November 2006 5:18 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:14 pm
|
|
|
|
|
|