|
|
|
yvon1968
Kuikentje
|
| Rare geluiden |
|
|
Hallo, ik heb een vraagje
Mijn BB maakt sinds kort rare piepende geluiden (soort caviageluiden) en zet zijn vleugels dan heel raar. Weet iemand wat dat kan zijn??
eerst deed hij het als hij bij me zat maar doet het nu ook op zijn speelboom |
Zondag 26 April 2009 12:17 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja, dan vindt hij je heel erg leuk en ziet je als partner. Hij kan er ook nog bij kokken (eten ophalen om je te willen voeren).
Het beste is om dit gedrag te negeren. Als hij bij je zit en hij doet dat, kun je hem op de boom zetten. Dit is geen straf voor hem, maar het gedrag is niet super goed voor hem (of heb ik dat hier op het forum verkeerd begrepen??) |
Zondag 26 April 2009 12:23 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Het is niet echt gewenst gedrag nee.
Wat je omschrijft is idd paar gedrag. En als hij datbij jou doet, ziet hij jouw als een soort partner. Dit kan later problemen geven, vandaar dat je het gedrag moet negeren.
Zodra hij het doet moet je hem afleiden. Zet hem terug op zijn speelboom en ga even wat anders doen. Als het stopt en hij is braaf geweest kan je hem belonen.
Ook iets om vooral niet te doen is aaien over de rug onder de vleugels en tussen de poten. Dit zijn voor de papegaai erogene zones en zorgen er voor dat er extra hormonen afgegeven worden.
Eigenlijk kan je beter helemaal niet kroelen als hij er om vraagt.
Hier krijgt Jojo een kroeltje over de kop als hij beloond wordt |
Zondag 26 April 2009 1:11 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Rare geluiden |
|
|
Doet hij het vooral als je tegen hem praat? Dit is volgens mij puur partner gedrag. |
Dinsdag 28 April 2009 7:55 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Mwoa... puur partnergedrag bij zo'n jong kindje? Of welk partnergedrag dan ook
Je ziet het wel vaak bij de babies he... gedragingen die bij volwassen vogels 'partnergedrag' uitmaken, maar ik betwijfel dat het ook echt bedoeld is naar jou als partner.
Maar ook ik zou het zeker niet aanmoedigen, dat voorkomt een berg problemen later als hij wel de leeftijd heeft  |
Dinsdag 28 April 2009 2:29 pm |
|
|
|
|
yvon1968
Kuikentje
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Doet hij het vooral als je tegen hem praat? Dit is volgens mij puur partner gedrag.
Hij doet het als hij bij me zit maar ook als hij op zijn speelboom zit en gewoon zit te spelen. Momenteel is hij 1 jaar |
Dinsdag 28 April 2009 5:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Als hij op de speelboom zit, doet hij het dan vooral als je erbij staat en hem aandacht geeft? Of ook als hij gewoon in z'n eentje zit te spelen? |
Woensdag 29 April 2009 7:56 am |
|
|
|
|
fluffielovebird
Eitje
onze lieve fluffie doet dat ook en ik kan hem maar niet stoppen als ik dat probeer valt hij mij aan,hij schuurt zijn kontje vanzelf op een washandje of op een handdoek of andere zachte textiel (vooral op fleece is hij dol!!).
Kan dit kwaad?
 |
Zaterdag 7 November 2009 11:49 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:14 pm
|
|
|
|