|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
| reacties op vogels buiten |
|
|
Hoe reageren jullie vogels op wilde vogels buiten?
Bij Vogeltje, onze aga, is dat heel verschillend. Als we gaan wandelen buiten is hij bang voor kleine musjes en koolmezen, al moet ik erbij zeggen dat die dan boven ons vliegen.
Terwijl hij met een grote fazant die af en toe langskomt samen eet. De fazant eet graan dat voor de deur ligt, en Vogeltje scharrelt dan op de bodem van de kooi. Gebeurt niet zo vaak meer (ze hebben de fazant waarschijnlijk te pakken gehad tijdens het jachtzeisoen, er wordt hier heel fanatiek gejaagd maar het verschil in maat doet hem dus niets.
En er is in de winter een roodborstje die het niet kan hebben dat Vogeltje ook een oranje borst heeft en hier woont, die gaat dan aggresief rond het raam vliegen. Vogeltje zit dan gewoon op d deurkruk en het kan hem niet schelen, hij reageert ook niet echt.
Soms heeft hij duidelijk verbaal contact met vogels buiten, maar als hij te hard gilt dan kom ik het een beetje dimmen, als de andere vogel spontaan wegvliegt is het ook weer snel over.  |
Donderdag 6 September 2007 8:28 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hoe reageren ze hier op wilde vogels buiten?
Pico kan het niet echt schelen, alleen als die op de speelboom zit en als er dan een musje op komt jaagt hij die weg,
Bob jaagt ze ook weg, en Cilek ook,
Ziya en Mavis zijn neutraal,
Soms vliegen musjes net boven Pico en het lukt ze om het te laten schrikken, mischien denken ze dat hij een soort roofvogel is?
En Pico raakt geirriteerd als er steeds een vlinder voorbij vliegt, en ze moeten altijd hem hebben  |
Donderdag 6 September 2007 9:03 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
bij ons zijn ze zeer gefascineerd door de duiven die aanvliegen om het voer van de kleintjes dat op de grond ligt te eten. de rest maakt hen niet zo veel uit. |
Vrijdag 7 September 2007 9:16 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: reacties op vogels buiten |
|
|
Wat grappig om te horen Vlindertje.. Het lijkt me schitterend om te zien hoe hij op de fazant reageert. Foto's?
Volgens mij zijn roodborstjes van nature ontzettend onverdraagzaam. Tenminste, dat had ik eens gehoord. Ben blij dat Vogeltje zich niet slecht voelt door dat ongewonden roodborstje hahaha!
Hier reageert Zazu vooral op roofvogels door schuin omhoog te gaan kijken. (Niet bang.. Wel handig als je roofvogels gaat spotten met Zazu op je arm --> Hij doet het 'zware' werk)
Scuttle reageert op grote vogels door te gaan 'rrrrrrr'-en.. Heel grappig.
Iago fluit af en toe gezellig met de vogeltjes mee maar hij wil ze echt niet op zijn boom. (Zazu trouwens ook niet als ze te dicht bij komen: http://www.fluffies.org/nl/dag.....dp229.html )
Van Wheezy weet ik nog niet wat hij van wilde vogels vindt. Hij reageert er nauwelijks op. |
Vrijdag 7 September 2007 11:15 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco is van overvliegende meeuwen en kraaien bang(valt dan van zn stok af)
van de vogels in de boom naast onze tuin geeft ie niks om dan gaat ie gezellig geluidjes mee maken  |
Vrijdag 7 September 2007 12:50 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Schitterend die foto's van indringers op de gym. Heb je die takken (welk hout?) met touw aan elkaar gebonden of met spijkers of schroeven bevestigd? IndiEn spijkers en schroeven, hoe houd je dat veilig?
Ook grappig van Scuttle. Omdat in de natuur alles wat van boven komt gevaarlijk is, had ik meer reacties verwacht zoals die van Coco, hij heeft nog goede reflexen
Van het eten met de fazant heb ik foto's maar die staan niet meer op de computer, moet even kijken waar die wel is, dan zet ik het 1 dezer dagen hierbij. Omdat je niet op het forum zelf mag posten met foto's, waar is dan het beste (dagboek of gebruikerspagina, of elders)? |
Vrijdag 7 September 2007 1:43 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Die takken zijn volgens mij van de normale wilg. Ze zijn aan elkaar gezet met schroeven en spijkers. (Zodat de vogeltjes er niet bij kunnen, dat wel)
Je kan de foto's van de fazant & Vogeltje (LEUK ZEG!!! Kijk er erg naar uit om die foto's te zien, maar doe maar rustig aan) het beste in je dagboek zetten. Maak er maar een aparte pagina voor aan.
Mochten ze te groot zijn: resize2mail.com |
Vrijdag 7 September 2007 6:31 pm |
|
|
esjo
Moderator

Herman is niet erg onder de indruk van mussen, melerels e.d. als ze overvliegen maar ze moeten niet op zijn boom komen zitten. Dat pikt hij dus niet.
Hij kan inmiddels dem ussen en merles nafluiten.
Sammie ne Moos maken veel herrie als er vogels overvliegen. Ondanks dat dit elke dag gebeurt, wij voeren elke dag ook de wilde vogels, went dat schijnbaar niet voor hun.
Daarentegen mogen de musjes wel op hun voilere zitten. |
Vrijdag 7 September 2007 8:36 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ik typte bovenstaande even snel zonder na te kijken (moest naar de keuken, cake uit de oven halen), sorry voor de vele nieuwe vogelsoorten, of te wel schrijf fouten  |
Vrijdag 7 September 2007 8:57 pm |
|
|
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
afgelopen zomer waren er ook veel meesjes en musjes die onder de plateauen het voer wegpikten en appel soms kwamen ze er zelfs op elmo ging er als een gek opaf als ze bij haar opkwamen kokkie keek angstig om zich heen en het was allemaal oeh!!! guus reageerde er nog niet zo erg op ook gezien haar leeftijd |
Vrijdag 7 September 2007 9:00 pm |
|
|
WiLL
Beginnende vlieger
Jullie nemen jullie birdies allemaal zomaar mee naar buiten, ik durf dat niet
Ik wil heel graag met Tiqo naar buiten maar heb zelf 2 honden en 2 katten en er wonen in de buurt ook heel veel katten.
Ik ben bang dat Tiqo de struiken of een heg in zal vliegen en ik hem niet meer te pakken krijg. Hij is wel gewiekt maar toch ben ik bang dat er wat zal gebeuren
Hoe doen jullie dat toch?!  |
Zaterdag 8 September 2007 12:57 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ja ik loop er gewoon mee naar buiten en praat met ze en hou ze in de gaten ik heb er niet mee geoefend ofzow gewoon meenemen en ik zie wel hoe het gaat en hoe vaker je gaat hoe beter het ook gaat |
Zaterdag 8 September 2007 3:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Als je zelf twee honden & katten hebt zou ik het misschien niet doen als ze ook in de tuin zijn. Als hij goed gewiekt is moet het in principe geen probleem zijn om 'm mee naar buiten te nemen.
Durf je echt niet, dan zou ik 'm niet mee naar buiten nemen. Tiqo voelt jou prima aan nl..
PS Ik liet Nen vaak liggen als ik met de kippetjes bezig was.
De buurkatten jaag ik weg.  |
Zaterdag 8 September 2007 8:10 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
ik met mn grote mond ook was vanmiddag even foto`s aan het maken een voor een buiten in de achtertuin en mn kat zat al steeds om me heen te draaien en op een gegeven moment was de kat verder weg en zet ik kokkie op de grond om foto`s te nemen en ja heb je poekie weer en die schurk wou kokkie pakkken kon hem gelukkig voor zijn dus heb weer wat geleerd stomme kat ook met dat stomme jaag instinct en heeeelleeee domme ik  |
Zaterdag 8 September 2007 8:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ai, blij dat je het toch op tijd door had zeg, anders had het heel anders af kunnen lopen. Geen kiekjes dus in de tuin. Of heb je er nog wel een paar kunnen nemen? |
Zaterdag 8 September 2007 9:50 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:16 pm
|
|
|
|
|