|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
| Ring bijten |
|
|
In dit topic: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=5072
Vertelde ik al dat Coco constant aan zijn ring aan het bijten was. Om al het lichamelijke uit te sluiten ben ik vanochtend met em naar Dr Verstappen geweest.
Het ring bijten is in bijna alle gevallen een soort alternatief voor plukken. Dus hij uit het gevoel wat ze bij plukken hebben nu door op de ring bijten en mee te spelen. Als dus de ring weggehaald zou worden dan zou hij bijv kunnen gaan plukken. Want dan zoekt hij weer een andere manier om zich te uiten.
Ik moet proberen om voor nog meer afleiding te zorgen. Nog meer laten werken voor zn eten bijv. En het gedrag uiteraard negeren.
Als ik merk dat hij gaat plukken moet ik direct een afspraak maken om het bijv nog te kunnen omkeren. Dmv een kraag of kalmeringsmiddelen!
Doordat Coco blijkbaar zijn stress kan uiten door stereotype gedrag (ring bijten ipv plukken) is dat eigenlijk wel gunstig naar omstandigheden.
Nou ja. Ik heb wat ideetjes gekregen om hem nog meer bezig te houden.
Hopen dat het allemaal niet nodig is.
Hij vond dat Coco er schitterend uitziet voor een grijze roodstaart.
Gr Corina |
Maandag 12 Maart 2007 12:26 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dat valt dus gelukkig dan op zich nog mee.
Hopelijk blijft coco er verder wat rustiger onder.
Had je verstappen ook nog zijn mening over chippen gevraagd?? |
Maandag 12 Maart 2007 12:56 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ja dat bedacht ik me in de auto terug ook! Dat ik het daar niet eens over gehad heb! Maar omdat hij eigenlijk direct aangaf dat het onverstandig is om zijn ring eraf te halen, heb ik er verder niet aan gedacht!
Sorry |
Maandag 12 Maart 2007 1:03 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Ring bijten |
|
|
Nog meer laten werken voor z'n eten.. Wat wil je gaan doen? Z'n eten verstoppen? Ze hebben ook van die ontzettend leuke foraging toys. Deze zijn helaas te klein, maar ze hebben inmiddels ook grotere misschien?
http://www.fauna-tek.net/parrot_models.htm
Kijk ook hier eens:
parrottoy.com
Ik ben het trouwens helemaal eens met Verstappen: Coco is een schitterende grijze!  |
Maandag 12 Maart 2007 2:32 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Heeee eigenlijk is dat idd wel waar he? Beter dit dan aan zn veren rommelen. Fijn dat hij verder zo positief over coco was
Mss houdt coco van rommeltjes speeltjes? Uhmm ik bedoel iets met allemaal sliertjes fleece en kleine rvs moertjes en andere kleine dingetjes enzo dr aan? Pepper vindt dat nml geweldig en toen die een tijd terug aan zn veren begon heeft dat best wel geholpen. Ik maakte die van garenklosjes waar ik touw en fleece repen doorheen haalde. Ik hing ze overal op zodat hij er precies naast kon zitten
Voer verstoppen werkt vast ook! Of takken! Gelukkig zijn die bijna weer fijn vers en groen.
Iig heel veel succes  |
Maandag 12 Maart 2007 10:27 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Het is natuurlijk wel een stuk fijner dat hij met zijn ring bezig gaat als dat hij gaat plukken, maar wel vervelend dat hij dus schijnbaar niet helemaal lekker in zijn vel zit. Super dat je met hem naar de dierenarts bent gegaan! Ik zou ook vooral de kooi gewoon wat meer aankleden. Gooi er gewoon wat extra takken in ( niet alleen maar helemaal horizontaal, maar ook wat vrij scheve met zoveel mogelijk zijtakjes) Geef wat touw, of bijvoorbeeld een sleutelbos of wat lege wcrollen... Proppen papier aan een leren veter oid. Hopelijk lukt het om hem weer in zijn sas te krijgen! Hij ziet er wel heel goed uit! |
Maandag 12 Maart 2007 10:44 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Bedankt voor het meedenken!
Houten kraaltjes vind hij geweldig. Je kunt van die zakjes bij de zeeman halen. Dus daar ga ik er zo nog maar 2 van halen. Verder kreeg ik als tip om een PVC buis te maken met gaten erin. zodat hij daar het voer uit moet krijgen. Die hang ik op maar kan ik eventueel ook onderin de kooi leggen. Zodat hij het er uit moet krijgen en daarna weer opscharrelen!
Ik zal een foto maken als tie af is.
Karton doet hij jammer genoeg niet veel mee. Babyspeelgoed wel. Dus van mij mogen de rommelmarkten weer gauw komen.
Gr Corina |
Dinsdag 13 Maart 2007 9:50 am |
|
|
Laura B
Moderator

Fijn dat r iets te doen is aan het 'probleem' van Coco, dat gaat vast lukken hoor....Om Cleo bezig te houden stop is wel eens lekkere pitjes in een stukje papier, die vouw ik dan goed samen en leg ze in haar kooi..vindt ze geweldig... Wel even laten zien dat je er lekkers instopt, anders snapt Coco het idee misschien niet..die buis is ook een goed idee, hoe dik moet zo'n buis zijn?? Moeten er gaten in? |
Dinsdag 13 Maart 2007 10:02 am |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Dat is ook een leuk idee! Thnx!
Ja ik heb een PVCbuis gekocht van 5 cm breed. Daar heb je ook doppen voor. Dus daarvan heb ik er ook 2 gekocht. Verder een meter RVS ketting (DUUUURRRR )
Nu gaat mn vader in de doppen een soort schroef met moertje doen zodat ik niet perse de ketting nodig heb, maar ook bijv op de grond kan gebruiken. En zodanig dat de buis ook kan draaien. En gaten erin waar de harrisons door heen kunnen vallen. maar die gaten doe ik alleen aan de bovenkant zodat hij wel echt moet draaien om ze eruit te schudden.
Zo'n zelfde speeltje maak ik ook voor kaya. omdat ik anders PVC buis en ketting over heb! haha. Dus die moet dan ook maar aan het werk. |
Dinsdag 13 Maart 2007 10:09 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Als je het af hebt wel foto's plaatsen hoor!!! dan kan ik (en anderen) even het resultaat bewonderen...  |
Dinsdag 13 Maart 2007 10:47 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
uhmm ik snap t niet zo goed..maar wil t wel graag snappen want t klinkt erg leuk Geen ketting? Soort schroef met moertje? Fotos???  |
Dinsdag 13 Maart 2007 12:13 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Hahaha! Ik zal foto's maken, als het af is. Ik denk dat dat makkelijker is dan uitleggen! Maar idd het is heel leuk. Ik hoop alleen dat hij het snapt!  |
Dinsdag 13 Maart 2007 12:21 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

A joh, gewoon een paar keer voordoen....en natuurlijk wel het voer opeten he?? Anders snapt Coco de bedoeling niet  |
Dinsdag 13 Maart 2007 12:59 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh je gaat zo'n speeltje maken waar ze eten uit kunnen peuteren. Leuk hoor! Heb je ook geen plastic bakje met een dekseltje? Als je daar een gaatje in boort en er een rvs bout doorheen doet en het vastdraait met een vleugelmoer..
Niet voordoen hoor! Hahaha! Mijn ervaring is dat ze het zó doorhebben en dat je ze veel te snel onderschat.  |
Dinsdag 13 Maart 2007 1:02 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Sue
Ahhh je gaat zo'n speeltje maken waar ze eten uit kunnen peuteren. Leuk hoor!
Ja zoiets maar ook dat als ze draaien dat het dan valt en dat hij het dan weer op de bodem moet gaan opzoeken!
Het heeft al zo'n treatwheel. Maar die is te makkelijk voor em! Na 2x draaien ligt alles voor het gaatje! En pakt hij het er gewoon uit!
En hij heeft zo'n speeltje met een rijtje bouten en vleugelmoeren. En die draait hij ook regelmatig los. Heb er zelfs een filmpje van:
http://smg.photobucket.com/alb.....160167.flv
Helaas zonder geluid maar wel heel leuk om te kijken. Zo zien jullie ook dat ik best van goede huize mag komen om iets uitdagends voor em te verzinnen! |
Dinsdag 13 Maart 2007 1:55 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:17 pm
|
|
|
|
|