|
|
|
Rocco
Vlieger
| Rocco de kale kip... |
|
|
ik zit hier een beetje met een probleempje....
Ik heb een aantal maanden terug Rico erbij gekocht, zodat Rocco wat meer afleiding had als ik zelf niet thuis was. (beide BBtjes,handopfok, man en vrouw)
Alleen nu is het al een tijdje zo dat Rico Rocco kaalplukt, voornamelijk op de kop en ook op de poten. Nu is dit niet tot bloedens toe, maar fijn lijkt het me toch ook niet voor Rocco....
Toch zoeken ze regelmatig elkaars gezelschap, een soort van haat-liefde verhouding lijkt het. Want ik hoor ze ook regelmatig krijsen (beide) als de een de poot van de ander (oid) weer eens te pakken heeft.
Ik heb al verschillende dingen geprobeert zoals bv elke dag verse wilgentakken maar dit helpt natuurlijk niet; op een gegeven moment gaan ze elkaar toch kroelen.
Misschien dat iemand hier ervaring ermee heeft of tips?
Ik ben nu onderhand toch al op het punt dat ik zoiets heb dat het beter is voor Rocco als Rico een ander huis krijgt. (Apart zetten wil ik liever niet want dan zit ik met 3 vogels apart terwijl ik persoonlijk ze liever zoveel mogelijk bij elkaar zet, bovendien krijgt mn vader een hartverzakking zodra hij het woord kooi hoort in combinatie met 'nog een' of 'andere' of 'aparte' )
dus...? |
Woensdag 27 Juni 2007 9:04 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Rocco de kale kip... |
|
|
Hmmm wat naar dat Rico dat doet zeg. Kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt. Lijkt Rocco er echt last van te hebben? Vindt hij het pijnlijk als het gebeurt? Ik zou niet enkel voor een cosmetisch iets gaan als het verder niet
Ik heb verder geen tips voor je.. Maar kan wel zeggen dat Wheezy en Scuttle elkaar ook wel eens een veer uittrekken. Vooral Wheezy bij Scuttle. Toch zoekt Scuttle Wheezy altijd weer op! |
Donderdag 28 Juni 2007 9:35 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Zijn het mannetje en pop,of wat??
Zeker in de broed periode zal het wat meer zijn.
Tja,en wil je echt dat het op houdt,dan betekent het toch echt apart zetten. |
Donderdag 28 Juni 2007 9:38 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Dat is jammer zeg, maar als t uit liefde is..denk ik dat je ze geen groot plezier doet als je ze uitelkaar haalt?  |
Vrijdag 29 Juni 2007 11:34 am |
|
|
Rocco
Vlieger
|
|
|
nee en dat vind ik dus ook het dilemma
als ik rico weg haal vind rocco het geen probleem, andersom wil rico nog wel eens schreeuwen als ik rocco weg haal.
Rocco en rico zijn in principe goed met andere papegaaien (behalve dus helaas de combinatie rocco/oscar...) dus ik zit wel te twijfelen of ik dus niet beter een maatje voor rocco kan zoeken die haar niet plukt. Rico is echt een supervogel, maar is er in de eerste plaats bij gekomen als maatje voor rocco (dit klinkt misschien een beetje hard) maar ik wilde gewoon het beste voor rocco en dat wil ik nog steeds. Dus ik vind dit een moeilijke beslissing. Maar ik heb het al een aantal weken/maanden aangekeken en het wordt steeds erger, vandaar dat ik nu wat moet gaan beslissen.
Ik hoopte alleen dat iemand misschien een andere oplossing of tip had (al kan ik er zelf geen verzinnen )
Ik had al heel enthousiast van dat anti verenpik spul gehaald, maar dat kan ik niet gebruiken want dat mag niet op de kop en bovendien kan rocco dan haar eigen veren niet meer verzorgen..  |
Vrijdag 29 Juni 2007 5:06 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoihoi! Zou iig, zoals je zelf al aangaf, geen anti-verenpik spul gebruiken. Dat spul bijt vaak en het werkt ook niet. Zazu begon hier zelfs door dat spul heen te plukken. (Hij had dit toen op zijn verbandje om z'n pootje)
Ik zou het jammer vinden als je 'm daarom weg zou doen.. Maar dat ben ik, ik kan niet in jouw situatie kijken. Zou er sowieso geen vogel meer bijzetten als je Rico wegdoet, omdat je nóóit een garantie kan hebben dat het goed gaat.
Is de combi Rico-Oscar niet wat? |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:01 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,helaas is er geen andere oplossing hiervoor.
of een kooi erbij,maar dan wens ik je veel succes met je vader om praten.  |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:18 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
|
|
|
Hoi Sue,
aan rico/oscar heb ik ook al gedacht, maar echt lief vind Oscar Rico niet, hij vind hem nogal eng
Bovendien ben ik dan ook bang (dat weet je nooit van te voren natuurlijk maar goed) dat hij als het eenmaal goed gaat Oscar gaat plukken.
Ik vroeg me af of dit vaak voorkomt en of het iets is dat vaker bij handopfok voorkomt of niet? Ik zie en hoor wel vaak over popjes die bv een kale nek hebben, maar bij rocco is het overal, wel voornamelijk de kop en de poten.
En Sue je hebt gelijk over een andere vogel erbij zetten... Ik was heel blij toen het direct klikte tussen rocco en rico, alleen ik had dit niet verwacht.
Ik heb nog een grote kooi onder oscar, maar daar zitten mn parkiet en valkje in, dus daar zal ik hem ook maar niet inzetten
ik heb al vaker woorden gehad met mn vader over vogels en kooien, dus het lijkt me verstandiger die optie maar even niet opnieuw te noemen Danny
Ik zou het ook niet leuk vinden om Rico weg te doen, vooral omdat hij nu goed gewend is hier. Hij is wel veel liever geworden dan is het begin al wil hij af en toe nog wel eens onverwacht bijten maar al veel minder
Ook zit hij altijd al te smekken als hij je ziet aankomen
Ik denk dat ik dan idd rico en oscar maar eens even wat vaker bij elkaar zet. Maar Oscar is nogal bang en daar maakt rico gebruik van door hem een beetje te intimideren  |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:26 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh wat lief dat Rico al begint te smekken als hij je ziet aankomen.. Probeer Rico anders eens bij de één te zetten en dan bij de ander. (Als het gaat hoor, anders niet doen!)
Kan je anders echt niet een schot maken? Al is het maar voor tijdelijk? Misschien kan je Rocco er dan wat vaker uithalen en het schot weghalen als Rocco eruit is? Ik noem maar wat..
Ik weet niet of het vaker voorkomt. Je zou het Kea eens kunnen vragen.. Hij heeft iig andere poicephalus soorten.. Waaronder een roodbuik en jardines.
http://www.fluffies.org/nl/geb.....hp335.html |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:51 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:17 pm
|
|
|
|
|