Roepen en ten einde raad:(

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
poesje
Eitje

Reageer met quote  

Hi, ik heb er ja eigenlijk geen verstand van, maar ik heb de video serie van BirdTricks bekeken, en daar zit ook een gedeelte over schreeuwen bij. Zij adviseeren, en dat is echt tijd intensief werk en ALLE familieleden moeten er mee werken, om iedere keer dat hij schreeuwt de kamer te verlaten en pas te komen wanneer hij stil is. Lijk in jouw geval een uitdaging te zijn, maar zij hadden het ook over afleiden, dus maak een hard lawaai, gebruik een zaklantaarn en maak een licht flits, bedenk iets om hem af te leiden. In het moment dat hij stopt met schreeuwen, kom je de kamer binnen en prijs je hem heel uitbundig. Begint hij weer met schreeuwen, ga meteen weer na buiten. Wanneer jou en jouw partner dat een of twee dagen voll houden, kijk dan, of er verandering in komt. Misschien hem ook tijdelijk ergens platsen, waar je niet hoeft te zijn, of waar je niet per se door moet lopen, want iedere keer dat hij schreeuwd en jij gaat aan hem langs, komt de kamer binnen, kan dat voor hem een belooning zijn.
Ik denk je doet het al heel goed, maar misschien help dit.
En als gezegd, heb het ook alleen van horen zeggen. Succes.
Bericht Zondag 11 Juli 2010 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:17 pm
  Berichten van afgelopen: