|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
| Rui......paniek! |
|
|
Cayou is nu een tijdje in de rui. Zijn eerste rui. Tot voor kort verliep dat goed, alleen de laatste tijd, afgelopen 1-2 weken, heeft hij er ongelofelijk veel last van.....Met bijvoorbeeld spelen (alleen of met mij/ons) kan hij dan ineens heel pissig worden en flink uit zijn dak gaan. Waar ik achter gekomen ben, is dat hij dus waarschijnlijk pijn heeft door die rui. Nu was zaterdag een vriendin van mij er. Met iets lekkers zat hij een beetje bij haar, dat ging best redelijk. Alleen toen er nog iemand bij kwam, raakte hij in paniek!
Toen ik hem rustig in zijn kooi wilde doen, begon hij alle kanten op te fladderen en als een debiel te schreeuwen. Echt schreeuwen! Dat doet hij dus NOOIT!!
Nu raakt meneer dus ook bij ONS volledig in paniek Net heeft hij me dus in zijn razernij gebeten. Wat hij ook NOOIT deed!!
Wat moet ik hiermee?!?!?! Ik baal er ontzettend van!! Zal het over gaan als hij door zijn rui is, of wat????
HELP!!!!!!!!!! |
Maandag 12 Juni 2006 5:38 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dit komt een beetje overeen met hoe Jip hier ook wel eens reageert.
Goh,dan wordt jip mss,toch nog dat lieve vogeltje. |
Maandag 12 Juni 2006 5:48 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
jeetje seer wat vervelend.
ik weet zo even geen raad sorry.
maar wil je wel veel sterkte wensen.
ik denk wel als hij weer vertrouwen heeft dat het over zal gaan. |
Maandag 12 Juni 2006 7:39 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Is het echt paniek paniek? of doet hij gewoon extreem raar zoals Vlinder soms doet Probeer je er iig niet te druk om te maken hoor Seer. Als het de rui is...dan gaat t weer over. Als t paniek is om iets anders, dan helpt zelf in paniek raken ook niet en als het het zelfde is als wat Vlinder soms doet ,maar vooral deed...dan gaat t ook over Cayou wordt natuurlijk ook ouder...misschien kan het bij zn volwassen worden horen?  |
Maandag 12 Juni 2006 7:47 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Als ik hem wil pakken uit de kooi, van de kooi, maakt niet uit begint hij te schreeuwen, te fladderen, te bijten. Hij is bang en wil gewoon weg!!
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik hiermee aan moet....Hoop zo ontzettend dat het overgaat, want dit is niet leuk zo.....Hij is echt bang, voor MIJ. Nooit geweest. We beleven gewoon geen plezier aan elkaar
Ik vraag me af hoe lang zo'n eerste rui duurt? |
Dinsdag 13 Juni 2006 4:25 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Seertje,ik hoop dat het snel overgaat.
Weet niet hoe lang een eerste rui duurt. |
Dinsdag 13 Juni 2006 4:40 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Seertje, ligt dit wel aan de rui??
Ik heb in al die jaren bij Jones en Taco nooit gemerkt dat het ook invloed had op hun gedrag, de rui bedoel ik....
Kun je Cayou niet af leiden met een favoriet speeltje of iets lekkers bij het uit de kooi halen of oppakken??? En misschien niet laten merken dat je baalt van Cayou's angst voor jou, wellicht voelt Cayou dat aan??
Echt heel moeilijk, maar het gaat vast over, veel sterkte |
Dinsdag 13 Juni 2006 5:11 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ik hoef maar net te ver in de buurt te komen en hij begint al te schreeuwen en neer te storten  |
Dinsdag 13 Juni 2006 5:30 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Heb Dieca een mailtje gestuurd. Even afwachten was zij zeggen!! |
Dinsdag 13 Juni 2006 5:31 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Wat raar....dat vallen en schreeuwen
Hoop dat Dieca inderdaad een tip kan geven....veel sterkte hoor!!!  |
Dinsdag 13 Juni 2006 7:05 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Echt heel vreemd en erg vervelend Je hebt ook niks aan jezelf veranderd ofzo toch? dat hij daar bang voor is? Hopenlijk kunnen ze je bij dieca goede tips geven. t Enige dat ik zou zeggen is...niks van aantrekken en relaxt blijven, plus flink oefenen om die angst er weer uit te krijgen Succes meid!!! Hopenlijk is Cayou snel weer de oude |
Dinsdag 13 Juni 2006 7:33 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Seertje,wat een rot situatie voor je.
Hoop dat je snel wat hoort van Dieca |
Dinsdag 13 Juni 2006 7:34 pm |
|
|
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Tjee ik weet ook niet of dit echt door de rui komt..ik weet wel dat hun gedrag iets kan veranderen maar hoeft niet altiijd.
Het kan een samenhang zijn van rui, ouder worden en onzekerheid..?
En is nu een beetje alles aan het uitproberen? Vallen en schreeuwen is vaak om aandacht vragen en dan maakt het voor een gaaien niet uit of het negatoef of positieve aandacht is. Moelijk dit... in ieder geval trek je er zo weinig mogelijk wat van aan, en doe gewoon met Cayou zoals je altijd doet
Ben benieuwd wat Dieca zegt |
Dinsdag 13 Juni 2006 7:35 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Gino deed dit trouwens ook bij zn vorige baasjes bedenk ik me ineens! Zij deden daarna niet meer gewoon de dingen die ze eerst deden en toen werd t steeds erger. Ik zou je dus echt aan willen raden je er niets van aan te trekken en juist extra door te oefenen met alles ...hoe moeilijk dat ook is. |
Dinsdag 13 Juni 2006 7:41 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Gatsie Seer, wat moeizaam.
Lijkt me dat Tommy's en Sannie's advies wel het beste is. Júist veel oefenen, onverstoorbaar gezicht zetten en een extra zak geduld/rust over jezelf uitschudden...
Teuntje flikte dat wel es als ik haar nageltjes had gevijld of wat veren had bijgeknipt => dan krees ze me gewoon toe als ik maar naar een vleugel wees of een teen aanraakte. Of ik er in béét
Dan ging ik altijd extra vaak teentjes aaien of over vleugeltjes en dan hield het ook snel weer op. De ene keer sneller dan de andere keer, raar wijf
Succes |
Dinsdag 13 Juni 2006 7:46 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:17 pm
|
|
|
|