Hoi
Wij hebben ons Sammeke van in het begin aan iedereen die kwam laten wennen.Iedereen mocht hem pakken en aaien.Nu is hij 13 weken en hij wil door geen andere personen meer aangeraakt worden dan ons gezin.Naar iedereen die binnen komt en tegen hem iets zegt blaast hij en maakt zich dik.Als ze hem willen aanraken dan vliegt ie uit en bijt.Hoe kunnen wij hem dit afleren ?
Vrijdag 27 Juli 2007 1:06 pm
Sue Moderator
Re: Sammeke
Proberen mensen hem te aaien? Zou dat eens achterwege laten.. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij geen zin heeft om door iedereen geaaid te worden. (Daar heb ik eerlijk gezegd ook geen zin in, moet er niet aan denken dat iedereen me aait! ) Gewoon opstappen moet wel kunnen bij vreemde mensen.
Zorg ook dat de mensen hem niet recht in de ogen aankijken en er niet rechtstreeks op afstormen. (beetje met de zijkant vana het lichaam) is minder dreigend. En idd kan me voorstellen dat hij zich nu niet meer door iedereen wil laten aaien. Hij wordt wat ouder en z'n eigen idee daar over
Tja,het is duidelijk waar zijn keuzes vallen.
Op zich hoft hier ook niet elke gaai zich te laten aaien.
Laat het je gaaitje zelf aangeven.
Als dit gebeurt,zit ie dan in zijn kooi of erbuiten??
Vrijdag 27 Juli 2007 7:33 pm
Sue Moderator
Probeer ook niet 'op verzoek' te kriebelen, maar alleen als hij of zij iets goeds doet. Dat kan heel simpel zijn: Opstappen kan al reden zijn voor een ongegeneerde knuffelbeurt!
Hoi sorry wist echy ni da dat ni kon.Het gebeurd buiten zijn kooi.
Nu at ik het niet meer gebeuren .Als er volk komt laten we ons Sammeke gewoon verder doen met wat hij bezig is,ze zeggen wel iets tegen hem maar verder laten ze hem met rust.Bedankt voor jullie raad.Groetjes Lieveke
Zondag 29 Juli 2007 12:35 pm
Sue Moderator
Re: Sammeke
Geen sorry hoor! Je kan echt nooit alles weten.. Zou af en toe wel handig zijn he?
Het zal wel erg moeilijk zijn om visite te instrueren. Mijn ouders hebben het na járen training eindelijk door. (Het valt ook niet mee om een gaai te negeren, ze zijn zó leuk! )
Zondag 29 Juli 2007 5:28 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:18 pm