|
|
|
J.Ehlen
Eitje
| Schreeuwen grijze roodstaart |
|
|
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en hier terecht gekomen omdat ik in het bezit ben (sinds anderhalve week) van een grijze roodstaart van ongeveer 9 maanden oud.
Deze vogel heeft de hele tijd in een grote voliere gezeten met een tiental maatjes.
Zodoende is hij dus niet tam en moet hem alles nog bijgebracht worden.
Ik heb echter een vraag:
Als ik te dicht bij de kooi kom begint hij te schreeuwen. Blijf ik er ongeveer een meter vandaan is er niets aan de hand.
Ook als ik hem nieuw voer en water geef blijft hij schreeuwen totdat ik mijn rug gedraaid heb en weer wegloop.
Hoe kan ik hem dit schreeuwen afleren zodat ik of mijn vrouw rustig bij de kooi kunnen komen om hem te verzorgen??
B.v.b dank,
John |
Zaterdag 27 Augustus 2005 1:36 pm |
|
|
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
ik denk dat hij schreeuwt uit angst. omdat hij in een voliere gezeten heeft is hij het denk ik niet gewend dat mensen zo dichtbij kunnen komen. ik zou hem denk ik steeds rustig blijven benaderen en misschien zachtjes tegen hem praten. op den duur zal hij er wel aan wennen dat jullie zo dicht bij de kooi komen.
groetjes
esther |
Zondag 28 Augustus 2005 8:54 am |
|
|
krabi
Beginnende vlieger
Hoikes Welkom Je roodstaart moet idd nog wennen aan zijn nieuwe omgeving.Zachtjes praten,hem de tijd geven en zeker niet opjagen.Hier vind je enorm veel info hoor Zie ook gedrag, de 5 stapjes van Dr Hooimeijer Heb je al een naam voor je nieuwe aanwinst ?  |
Zondag 28 Augustus 2005 10:13 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoi hoi En welkom hier
Mijn timneh Tommy was ook ongeveer zo oud toen hij hier kwam en ook nog erg bang.
Geduld en niet ontwijken! Het gaat over! Echt waar.
Ik heb Tommy in een kleine kooi juist steeds bij me gehouden, dat werkte heel goed. Ik zou vooral oppassen dat je hem niet t idee geeft dat je bij hem uit de buurt gaat omdat hij schreeuwt. Ik weet niet of je de tijd en t geduld hebt, maar t beste zou denk ik werken...niet aan kijken en net zolang blijven staan tot hij heel even stil is, en DAN weg lopen! Dan draai je het om en beloon je t stil zijn Later loop je natuurlijk niet weg, maar beloon je met lieve woordjes  |
Zondag 28 Augustus 2005 12:00 pm |
|
|
|
|
J.Ehlen
Eitje
Hoi, bedankt voor de adviezen.
We mogen al een beetje dichterbij komen en het schreeuwen wordt al iets zachter.
Het zal nog wel een aantal weken duren voor hij er aan gewend is dat we bij zijn kooi komen en inderdaad, als ik met de rug naar hem toe sta, grauwelt hij nog wel een beetje maar het wordt al minder.
Hij is ook nog niet zover dat hij met iets speelt wat in zijn kooi hangt.
Hij zal er toch aan moeten wennen, maar ik denk maar zo, de aanhouder wint!
De naam die we hem gegeven hebben is "Joepie".
Grtz, John |
Maandag 29 Augustus 2005 2:33 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:19 pm
|
|
|
|
|