|
|
|
Berry
Eitje
| schreeuwen |
|
|
Hallo,
Onze bb is een aandacht orgeltje.
We zijn met hem naar drs Hooimeijer geweest en proberen het 5 stappen plan toe te passen. Door zo veel mogelijk positieve dingen te belonen.
Sinds we hiermee begonnen zijn zitten we met het volgende probleem.
Als Robbie in een andere kamer zit dan schreeuwt ie om aandacht.
Hoe beloon je hem dan voor goed gedrag? Want omdat te kunnen doen moet je in de kamer lopen waar hij zit te schreeuwen. MAW je beloont zijn slechte gedrag door te komen.
Verder heeft ie vandaag toch een schreeuwdag, als hij in de kooi zit en wij aan tafel. Dan schreeuwt ie al om aandacht.
Wat een factor zou kunnen zijn, hij zit sinds vandaag op harrison voedsel. en wil er niet echt aan beginnen. Dat wil zeggen vanochtend met de nodige moeite. Maar vanavond niet.
Wie weet advies.
Groet
Berry, Nanny en Robbie |
Woensdag 20 April 2005 7:04 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik ben niet bij hooimeijer geweest en anderen kunnen je misschien beter helpen, maar ik doe dit bij mn vogels en honden...
Als ze schreeuwen (of blaffen dus ) ga ik in de aangrenzende ruimte aandacht trekken door lawaai te maken (bv WC doorspoelen). Dan is het stil en storm ik als het ware de ruimte binnen om daar nog meer af te leiden door mn eigen dingen te doen (bv overdreven iets opruimen). Daarna doe ik pas of ik de vogel (of hond) opmerk. Die zijn dan eigenlijk altijd stom verbaasd en dus stil hahaaaaaaaa Veel last van ongewenst geschreeuw hebben we hier trouwens niet.
Tsja en dat overzetten op ander voer heeft gewoon even tijd nodig, gewoon beetje afwisselen werkt hier goed. Ik heb ook wel gelezen dat mensen t weken in een beetje sinaasappelsap. Guano en Tommy vinden dat ook lekker, maar meer voor de lol. |
Woensdag 20 April 2005 7:21 pm |
|
|
|
|
Heijtje
Vlieger
|
Waarom zit je vogel IN de kooi, en in een andere kamer?
Zet de vogel bij jullie op een standaard of speelboom
Dan hoeft hij niet om aandacht te schreeuwen en kunnen jullie hem vertellen hoe knap het is dat hij rustig blijft.
Het principe is, ten alle tijde ongewenst gedrag negeren.Je kunt hem tijdens het schreeuwen proberen af te leiden door bv iets hard op de grond te laten vallen,op het moment dat hij naar je kijkt en dus stil is,laat je hem opstappen volgens de 5 stapjes en zet hem ergens bij je neer
Succes! |
Woensdag 20 April 2005 7:59 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:19 pm
|
|
|
|
|