|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
| schreeuwen!!!!!!! |
|
|
hoi heeft iemand nog tips voor mij?
ik wordt helemaal gek van gompie die blijft schreeuwen heb al van alles geprobeerd negeren mee schreeuwen noem het maar op
echt dit is niet leuk meer coco gaat nu dus ook vrolijk mee doen
ik moet ook rekening houden met mn buren maar ik krijg hm echt niet stil
het gaat door merg en been heb al een doek over zn kooi gedaan maar daar schreeuwt ie dus door heen
vind hm echt lief hoor hou echt wel van hm maar als ie zo door gaat zal ik een beslissing over hm moeten gaan nemen dat ie weg moet of niet en dat wil ik niet help me alsjeblieft want ik wil het echt niet zo ver laten komen  |
Vrijdag 6 April 2007 10:58 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,ik denk dat de broedsheid op aan het spelen is,en dan laten ze zich gaan. Dit zijn dingen waar je rekening mee zl moeten houden.
Ik zelf zou het proberen te blijven negeren,meeschreeuwen helpt echt niet.
Ik hoop dat het snel minder wordt.
Heel veel sterkte. |
Vrijdag 6 April 2007 11:02 am |
|
|
esjo
Moderator

Ja, dat schreeuwen gaat echt door merg en been.
Is de doek die je erover hebt gedaan licht dicht, dus dat ie echt in het donker zit?
En als je een filmpje uit een dagboek laat draaien met papegaaie geluidjes, Herman wordt daar altijd helemaal stil van. Niet dat ie hard schreeuwt ofzo, maar dan gaat ie echt luisteren.
Ik roep maar wat. succes.
Er is ook nog een optie oordopjes te halen en die ook uitdelen aan de buren
Sterkte!!!!!!! |
Vrijdag 6 April 2007 11:07 am |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
een licht dichte doek heb ik niet maar normaal worden ze rustig dan omdat ze weten dat ze dan moeten slapen
die oordopjes is wel een goed idee
heb zelfs al geprobeerd om gompie uit zn kooi te lokken dat ie bij coco in de kooi gaat maar daar trapt ie dus ook niet in want als coco bij hm zit is ie over het algemeen een stuk rustiger |
Vrijdag 6 April 2007 11:12 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Mss. zou dat wel een oplossing kunnen zijn.
Ze samen zetten. |
Vrijdag 6 April 2007 11:19 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
daar zat ik dus ook al aan te denken maar gompie zn kooi vind ik eigenlijk te klein voor samen coco zn kooi zou wel gaan maar ze zitten nu weer samen en ze zijn wel wat rustiger maar gompie blijft op zn tijd een flinke keel op zetten |
Vrijdag 6 April 2007 11:22 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Geen doek erover heen doen hoor! Probeer met die oordopjes (Oordopjes zijn goed om zelf niet te geïrriteerd te reageren!) het geluid te negeren en hem dan af te leiden. Of als hij stil is, hem begroeten en dan met hem gaan werken. Ben je bekend met de vijf stapjes? Die staan hier wel ergens.  |
Vrijdag 6 April 2007 11:35 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ohh vreselijk is dat. Ik heb net zon periode achter de rug met Vlinder en Gino Ik stond eerlijk gezegd ook op t punt ze weg te doen, want we werden knettergek...maar nu ist gelukkig weer over Hopenlijk gaat t bij jou eerder over!!
Mss kun je naast oordoppen en 5 stappen proberen hun nacht vrij lang te houden? Meer en langer licht is meer hormonale toestanden en broeds gedrag. Eventueel kun je ze in t donker laten slapen in een kleinere slaapkooi? |
Vrijdag 6 April 2007 11:47 am |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Dat klinkt niet goed
2 amazones die schreeuwen..
Hoop voor je dat ze snel weer rustiger worden  |
Vrijdag 6 April 2007 2:23 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Helpt afleiden echt niet???? dat werkt hier eigenlijk altijd wel......moeilijk hoor....misschien kun je nog wat oude topics over schreeuwen doornemen om te kijken of daar nog tips uit kunt halen |
Vrijdag 6 April 2007 6:46 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
gompie is nou ook weer agresief naar mij toe als ik langs zn kooi kom lopen dan vliegt ie weer tegen de tralies aan had ik hm eindelijk zo ver dat ie dat niet meer deed begint ie weer
maar ik had het er met mn vriend over en nou vermoeden we dat coco dus een vrouwtje is en dat gompie daarom zo fel naar mij toe is dat ik concerentie ben nu ofzo weet niet of dat kan maar is ook maar een vermoeden toch coco eens een keer laten testen
we hebben wel besloten om voorlopig geen nieuwe vogel te halen zie eerder topic over kakatoe denk dat als ik dat doe dat de kakatoe meteen de verkeerde dingen ziet
en heb het nu al druk genoeg met die twee eerst gompie maar is heel tam zien te krijgen en dat ie mij voledig acepteerten dan kunne we verder kijken of we dan nog een gaai bij pakken |
Vrijdag 6 April 2007 8:36 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
HHHHmmm,dat is echt vreemd,ja.
Lijkt er iig. wel op.
Zou zeker ff wachten,ja |
Vrijdag 6 April 2007 9:00 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Afleiden ..je zou denken dat dat altijd werkt he Laura. Mjah...maar bij Vlinder en Gino in hun krijs periode dus niet ...tenminste, wel even als ik ze bv wilde oppakken (wilde iig niet op hun geschreeuw ingaan) maar zette ik ze later terug...dan begon t weer En dan moet je vooral proberen je er helemaal niets van aan te trekken en verder normaal te doen...ook tegen hun . Best moeilijk!
Is het misschien een idee om ze weer meer uit elkaar te halen ? Zitten ze nu vaak samen in 1 kooi? Het hoeft niet persee en koppel te zijn in de zijn van man en pop hoor. Bij 2 mannen of 2 vrouwen kan 1 van beide de rol van de ander op zich nemen.
1 Ding moet je misschien maar onthouden. Ik heb gelezen dat deze periode bij amazones echt weer over gaat. Of je nou iedere dag 10 keer in de lucht springt of iets anders doet...van t 1e op t andere moment kunnen ze weer engeltjes zijn  |
Zaterdag 7 April 2007 8:43 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Heb jij Gompie vanaf februari? Dan kan het ook zijn dat hij zich nu heel erg thuis gaat voelen. Volhouden hoor!! Anders gewoon proberen t bijten enzo te voorkomen door tijdelijk wat minder lichamelijk contact, maar door bv iets van clickertraining te doen. Wacht met dat andere anders tot de rust weer wat terug keert.
Ik heb eens met t idee gespeeld een amazone uit de winkel te halen die echt iedere keer terug gebracht werd als dit moment aanbrak. t Moment dat hij zich JUIST thuis ging voelen en mede daardoor last van zn hormonen kreeg en mensen ging bijten en aanvallen...en schreeuwen... t moment waarop die mensen dan helaas dachten dat hij hun niet mocht. |
Zaterdag 7 April 2007 8:53 am |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
coco is ook zon schreeuwrtje krijg dr soms gewoon dove oren van
wat ik dan doe is vlak voor coco zn neus charlie en rocco HEEEEEEEEEL veel aandacht geven....
owhhh owhhhh wat kijkt cocootje dan jaloers... maar is dan wel stil  |
Zaterdag 7 April 2007 8:59 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:19 pm
|
|
|
|