|
|
|
Sue
Moderator

|
| Schreeuwmomenten, vast patroon? |
|
|
Hebben jouw vogels vaste 'schreeuw'momenten, momenten waarop ze behoorlijk vocaal kunnen worden? (Zet er wel even bij wat voor soort)
Ben eigenlijk wel benieuwd of bijvoorbeeld amazonevogels vocaler zijn op gezette tijden! |
Vrijdag 11 Mei 2007 6:19 am |
|
|
joze
Ervaren vlieger
BB-tjes , grijze roodstaart en aga's gaan allemaal het s'morgens flink te keer
en dan hoor je ze allemaal nog eens tussen 2 en 4 uur als ze hun middagdutje doen, maar dan is het minder dan het s'morgens |
Vrijdag 11 Mei 2007 6:29 am |
|
|
ilona_21
Ervaren vlieger
coco grijsje... schreeuwen.. fluiten pff je word er soms ureluut van
wannt.. die heb geen vaste tijden... hij heb soms zn rustige momenten.. maar geloof me dat is niet veel  |
Vrijdag 11 Mei 2007 6:38 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ja onze amazones die hebben vooral in de avond hun vaste tijd dat ze een concert houden van schreeuwen en gillen. dat duurt ongeveer een half uur. alle drie zijn ze dan bezig. vooral als ik jacob bij me heb en oliver die ook wil komen. na een half uur is het dan ook weer stil. tommy de kaketoe doet ook altijd mee |
Vrijdag 11 Mei 2007 7:16 am |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ja als ik hoofdpijn heb!
Coco gaat altijd altijd 's ochtends als ik in de douche ben keihard fluiten. Dat is echt standaard. Ook gaat hij bijna altijd geluid maken als ik net mn eten op heb en even rustig op de bank zit. Dan gaat hij ook lekker zitten babbelen maar niet schreeuwen of fluiten ofzo!
Kaya maakt heel weinig geluid. Maar die gaat standaard fluiten als ik hem laat dansen. En als ik niet in de kamer ben.. dan komen de mooiste deuntjes naar boven.
Oh ja.. beide zijn grijze roodstaarten. |
Vrijdag 11 Mei 2007 8:06 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
|
|
|
Pffff,moeilijk,vooral met zoveel gaaitjes.
De caiques,vooral als ze s'morgens weten,dat ze eten moeten krijgen en rond het middaguur en dat is dan meestal samen met de roseetjes,meestal bemoeit Coco zich daar dan mee,door te commanderen dat ze moeten ophouden.
Coco begint meestal na het ochtendeten aan zijn repetoire. maar daar zit eigenlijk geen geschreeuw bij,tja een karatekid schreeuw,hij tilt hier ook een pootje bij op.
Ook s'avonds laten de caiques zich nog meestal horen,dat is eigenlijk vlak voor dat ze terug het kooitje in gaan.
Senna de naaktoog is over het algemeen rustig.
Van boven komt er ook vaker geluid.
De naaktogen alleen rond etenstijd,ze weten het heel goed aan te geven.
De grijsjes laten zich eiegnlijk veel rond het middaguur horen en dat is echt een hoop gefluit,ze hebben iig. al heel veel overgenomen van de andere gaaien hier.
Zolang alles binnen staat,reageren ze niet op elkaar,maar gaan onze 6 gaaitjes onder naar buiten,dan beginnen de caiques en de grijsjes boventoch wel eens tegen elkaar op te gaan.  |
Vrijdag 11 Mei 2007 8:39 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hmm eigenlijk sochtends even en savonds , behalve Vlinder en Gino...die gaan gerust de hele dag door met hun oorverdovende geluiden  |
Vrijdag 11 Mei 2007 11:33 am |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Cosch
Ja als ik hoofdpijn heb!
En als je nog geen hoofdpijn hebt zorgen hun er wel voor?  |
Vrijdag 11 Mei 2007 12:08 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
De aga's schreeuwen vooral als mijn broer komt,
Bob schreeuwt heel soms s'morgens, en als ik Pico het eerste uit de kooi haal..
Pico praat/fluit als iemand in de woonkamer is,
Rago schreeuwt (nog) niet |
Vrijdag 11 Mei 2007 4:10 pm |
|
|
|
|
baroN.
Fladderaar
eigenlijk heeft baron geen vaste tijden wanneer hij schreeuwt,hij schreeuwt alleen als hij alleen is en wanneer de konijn bij hem in de burrt komt |
Vrijdag 11 Mei 2007 7:09 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Charu (3 jaar) onze caique is de laatste tijd wel heel wat luidruchtiger geworden sinds onze edelman Shandor ( 7 mnd) begonnen is met praten kan ze dat vooral in de vooravond niet 'hebben'.
Zo gauw Shandor begint met brabbelen moet zij er bovenuit en dat is of heel irri hard en schel fluiten of echt schel krijsen....daar word je dan echt niet blij van pfffffff
Geluid hoort erbij en zelfs krijsen mag natuurlijk af en toe maar een uur lang echt keihard en om die aandacht vragende reden....nee zeggen onze trommelvliezen hihi ....en daar zijn we nu mee aan het 'werk'  |
Zaterdag 12 Mei 2007 12:03 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by baroN.
eigenlijk heeft baron geen vaste tijden wanneer hij schreeuwt,hij schreeuwt alleen als hij alleen is en wanneer de konijn bij hem in de burrt komt
Houdt hij niet van het konijn? Is hij bang of probeert hij het konijntje weg te jagen? Schreeuwt hij alleen als hij buiten z'n kooi het konijn ziet of alleen als hij in z'n kooi zit en het konijn ziet?
Als hij het alleen doet als hij in de kooi zit, probeer het konijn dan eens te introduceren als Baron buiten de kooi is.  |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:40 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Ziya
De aga's schreeuwen vooral als mijn broer komt,
Bob schreeuwt heel soms s'morgens, en als ik Pico het eerste uit de kooi haal..
Pico praat/fluit als iemand in de woonkamer is,
Rago schreeuwt (nog) niet
Vinden Ziya & Cilek je broer zo leuk?
Bob is niet zo lawaaierig he? Wheezy ook niet zo, al kan hij af en toe lekker met Scut meedoen. |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:42 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Hmm eigenlijk sochtends even en savonds , behalve Vlinder en Gino...die gaan gerust de hele dag door met hun oorverdovende geluiden
Dat is naar zeg.. Steken Vlinder & Gino de rest niet aan?
Schreeuwt Tommy ook? |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:43 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
quote:
Originally posted by Danny
Pffff,moeilijk,vooral met zoveel gaaitjes.
De caiques,vooral als ze s'morgens weten,dat ze eten moeten krijgen en rond het middaguur en dat is dan meestal samen met de roseetjes,meestal bemoeit Coco zich daar dan mee,door te commanderen dat ze moeten ophouden.
Coco begint meestal na het ochtendeten aan zijn repetoire. maar daar zit eigenlijk geen geschreeuw bij,tja een karatekid schreeuw,hij tilt hier ook een pootje bij op.
Ook s'avonds laten de caiques zich nog meestal horen,dat is eigenlijk vlak voor dat ze terug het kooitje in gaan.
Senna de naaktoog is over het algemeen rustig.
Van boven komt er ook vaker geluid.
De naaktogen alleen rond etenstijd,ze weten het heel goed aan te geven.
De grijsjes laten zich eiegnlijk veel rond het middaguur horen en dat is echt een hoop gefluit,ze hebben iig. al heel veel overgenomen van de andere gaaien hier.
Zolang alles binnen staat,reageren ze niet op elkaar,maar gaan onze 6 gaaitjes onder naar buiten,dan beginnen de caiques en de grijsjes boventoch wel eens tegen elkaar op te gaan.
Jaaa dat is lastig he met meerdere gaaitjes he, Danny? En vooral met die vele gaaitjes van jou!
Hmmm de caiques brullen ook rond het middaguur? Krijgen ze dan ook eten? Wat grappig dat hij ze beveelt om stil te zijn. En dat hij een karatekid geluid maakt en daarbij z'n pootje optilt. Wie heeft hem dat geleerd? Jij?
Je hoort het wel vaker he, dat vooral kweekpaartjes zich laten horen tijdens etenstijd? Dat was tenminste wel zo bij de kweker waar ik destijds over de vloer kwam. Hij had een hal met papegaaien. Zo'n grote loods met supervolieres erin en in het midden een soort portakabin met een koffiezetapparaat en een kacheltje. Rond etenstijd begon de hele hal te brullen, waarna je je echt moest terugtrekken in de portakabin om de ander nog te verstaan. |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:49 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:19 pm
|
|
|
|
|