seksueel gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
MissSol
Net uit het ei

seksueel gedrag  Reageer met quote  

Hallo,
Onze edel is op dit moment echt aan het uitvinden dat ie een man is. Sinds een aantal weken ziet hij mijn vriend als partner en is ie steeds op zijn handen aan het rijden en hij geeft ook steeds voer. Hij doet dit alleen bij mijn vriend. Nou heb ik gehoort dat een papegaai ook gefrustreerd kan raken en uiteindelijk heel erg kan gaan schreeuwen. Wat is het beste om nu te doen? Dit gedrag begint toch wel een beetje vervelend te worden en we willen natuurlijk niet dat ie over gaat tot schreeuwen of bijten.
Hij krijgt al volop aandacht, gaat elke dag mee onder de douche, heeft verschillende hokken, zit veel los en gaat ook vaak mee als we weg gaan(op visite enzo)

gr. dorinda
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 3:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: seksueel gedrag  Reageer met quote  

Hoi MissSol. Ik kan me voorstellen dat je dit gedrag niet echt leuk vindt. Ik zou dit gedrag proberen te negeren, hem af te leiden en dan te belonen als hij dingen wel goed doet.
Tevens zou ik zijn kooi totaal anders inrichten, lekker dingen met hem gaan doen etc. Kortom: afleiden. Very Happy
Succes!
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als je Engels kan, kunnen de volgende artikelen misschien helpen:

http://parrotisland.mainsecure.....cles_id=58

http://community.livejournal.c.....15771.html
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 5:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:19 pm
  Berichten van afgelopen: