Shallsea x Solace, even advies nodig

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Shallsea x Solace, even advies nodig  Reageer met quote  

Ik heb Shallsea terug in haar kooi gezet omdat ik ging ontbijten. Ze is echt erg overstuur dat ze niet bij me mag, ik voel me best schuldig. Maar nu ze zo overstuur is, zoekt Solace wel contact met haar. Als zij omlaag gaat, gaat hij ook; als ze omhoog gaat, gaat hij mee; als ze piept, antwoordt hij. Dat is goed, want ik wil graag dat ze contact met elkaar krijgen.

Shallsea is er echter alleen mee bezig dat ze bij mij wil zijn en ze reageert niet op Sol. Zal ik even de kamer uitgaan? Ze moet immers toch leren dat Maarten en ik er niet altijd zijn (zondag de 11e verjaardag van mijn vader in Sittard) en nu Sol contact zoekt is dit wellicht een goed moment om Shallsea even een uurtje alleen te laten.

Wat denken jullie?

Edit: Ik heb besloten ervoor te gaan en zit nu op de slaapkamer met de laptop. Solace is best een empathisch vogeltje (voelt mijn stemming altijd goed aan) en ik heb het idee dat hij Shallsea wil troosten nu ze zo overstuur is, maar dan moet zij dat wel toelaten natuurlijk.
Bericht Maandag 6 April 2009 8:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat je er goed aan doet ze even alleen te laten zodat ze ook echt de kans krijgen elkaar te vinden. het moet even hard zijn voor haar en voor jou maar op deze manier gaat het wel lukken.
vandaag is het een mooie dag, ga lekker ergens heen zodat ze echt lange tijd alleen kunnen zijn.
overstuur is ook een maier om aandacht te trekken. alles moet wennen en dit hoort er gewoon bij.
Bericht Maandag 6 April 2009 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het lijkt me inderdaad goed wat je doet Whisper, ooit moet je je kleine kindje toch ff alleen laten en moet ze Sol toch als grote broer gaan zien, dit kan een stap zijn voor haar. Je doet er goed aan hoor, is best moeilijk hé, kan ik me voorstellen maar het lijkt me wel verstandig wat je doet. Ja
Bericht Maandag 6 April 2009 9:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Bedankt Smile.

Ik heb de kooien ook richting elkaar geschoven vanochtend, ze staan nu op zo'n 5 cm afstand. Dichterbij kan niet vanwege de randen van de kooi.

Alexandraatje, ik ga straks naar de dierenwinkel om spulletjes te kopen voor ze, dan voel ik me meteen minder schuldig Mr. Green.
Bericht Maandag 6 April 2009 9:30 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik denk ook dat je ze lekker af en toe alleen moet laten. Joris trok in het begin ook alleen maar naar mij toe en niets anders was leuk. Dat is als `mama´ natuurlijk wel leuk, maar het lijkt me niet goed. Zoals je al zegt krijg je de problemen dan als je echt weg moet. Shallsea is niet alleen, maar heeft Solace nog en als ik het zo hoor, dan vinden die twee mekaar best! Dat komt wel goed. Laat ze ook maar lekker aan elkaar wennen dan alleen aan jou.
Bericht Maandag 6 April 2009 10:23 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Mijn telefoon ging net dus ik moest terug naar de woonkamer om die te halen. Sol en Shall zaten tegenover elkaar (Sol echt bijna tegen de tralies aan, Shall op zo'n 10 cm afstand) elkaar te bekijken.
Bericht Maandag 6 April 2009 10:28 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je hoeft je niet schuldig te voelen en ik zou zeker geen speeltjhes gaan kopen om zo het schuldgevoel kwijt te raken.ze heeft gewoon wat tijd nodig en dat heb je nu gezien. laat ze even begaan. dadelijk mogen ze elkaar heel erg graag, gaan ze samen in 1 kooi en hebben ze geen oog voor speeltjes. dus laat ze even. koop dan een mooie leuke bos bloemen voor jezelf. dat helpt veel meer Zon
Bericht Maandag 6 April 2009 10:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zou inderdaad ook geen speeltjes kopen uit schuldgevoel. Ik denk ook niet dat Sol en Shall dat op die manier opvatten. En een bos bloemen is nog neit eens zo'n gek idee! Laughing

Daarbij lijken ze elkaar al op te zoeken, dus het gaat wat dat betreft de goede kant op vind ik. Gun hen samen ook tijd.
Bericht Maandag 6 April 2009 10:45 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Nee, ik wilde sowieso een laddertje gaan kopen voor ze Embarassed. Shallsea heeft wat moeite om uit de onderbak weer terug op het traliedeel te klimmen, dus zij heeft nu het laddertje van Sol's speelplaats in gebruik.

Ik hoor geen zielig gepiep van Shallsea meer beneden, dus dat gaat de goede kant op.
Bericht Maandag 6 April 2009 11:01 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O kijk, dan went ze nog snel ook.
En je moet ook oppassen want als ze door heeft dat jij komt als ze zielig piept......
Bericht Maandag 6 April 2009 11:03 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
En je moet ook oppassen want als ze door heeft dat jij komt als ze zielig piept......

Daarom zit ik nu ook boven Smile.
Bericht Maandag 6 April 2009 11:12 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zou gewoon weer eens door de kamer lopen, naar de keuken gaan etc en ze daar bij negeren.. je kan dan wel heel goed luisteren wat of ze doen maar niet kijken. en dan ga je weer weg. probeer dat eens
Bericht Maandag 6 April 2009 11:57 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Alexandraatje, vlak voor ik je reply las ben ik even de woonkamer in geweest (was boodschappen gaan doen en moest het fruit wegleggen). Ze begonnen beiden meteen op me te roepen en ik heb ze even aandacht gegeven. Shallsea was wel iets rustiger, ze wilde nog steeds uit de kooi maar was er wat minder hyper over.
Bericht Maandag 6 April 2009 12:26 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ahaaa, dat is een goed teken. dan duurt het niet meer zo lang of ze is helemaal gewend aan haar nieuwe vriendje. ik zou haar even gewoon bij Solace laten. even niet bij je nemen dan gaat het vaak het snelst.
geweldig zo.
Bericht Maandag 6 April 2009 12:32 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Zal ik zo weer naar de woonkamer gaan, zodat ze leert dat ze niet altijd bij me kan zitten zelfs als ik er ben? Of zal ik boven blijven?
Bericht Maandag 6 April 2009 1:24 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:22 pm
  Berichten van afgelopen: