Sjors raaaaaar

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Mariss
Vlieger

Sjors raaaaaar  Reageer met quote  

Sinds dat Sjors weer alleen is, en ik aan stage ben begonnen maakt hij rare geluidjes.
Het lijkt op een hondenpiepspeeltje.Ik vind dat echt een eng geluidje haha, maargoed dat kan ik hem niet duidelijk maken
Ook issie erg aanhankelijk en lijkt ie terug te gaan naar de babytijd, dat wil zeggen voor eten bedelen, maar tegelijk kokt ie ook voor mij eten op.
Hij valt niet af, en is goed op gewicht.
Is het gewoon een typisch 8 maanden gedrag?
Het geluid wil ik dat het ophoud, want t is een eng geluidje Paranoide
Hoop dat iemand antwoorddddd heeft.
Oja t kokken zeg ik: NEE op en zet hem weg.
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 7:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het lijkt erop dat hij partnergedrag aan het ontwikkelen is naar jou - of al heeft. Ik denk dat dat geluidje daar ook bij hoort.

Wanneer dat inderdaad zo is - dan alleen af en toe op het koppie kroelen maarn iet op de rest van het lcihaam. Zodra hij zijn vleugeltjes laat zakken en z'n koppie laag doet negeren. Net als bij het kokken wanneer hij dat doet.
Probeer het voor te zijn en hem voor de tijd al af te leiden met een speeltje ofiets Wink
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 7:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Dankjewel voor je reactie. Wat ik nu zie dat hij op mijn kussen zit, is dat als hij plukt, zijn veer gewoon bij zich wou houden. Helemaal mee spelen enzo.
Ik kijk met een schuin oog naar hem hoor.
OOK beperk ik t kroelen op t hoofdje tot t minimum, want ook daarvoor kokt hij voer op. Jaja rare vogel
Oh en hij ontwikkeld partner gedrag naar iedereen toe, T is een playertje Onzeker
Bericht Dinsdag 17 Augustus 2010 8:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hmmm 8 maanden? pubertijd? hormonen? duidelijk partnergedrag naar jou toe. een hele eer voor jou, maar zoals al aangeraden, beperk het kroelen even en probeer hem met iets af te leiden.
Bericht Woensdag 18 Augustus 2010 6:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whatever
Fladderaar

Reageer met quote  

Mees maakt ook van die piepbeest geluidjes, maar vertoont verder geen partner gedrag of zo, ik denk dat ze dat geluidje van elkaar geleerd hebben
Mees zit vaak met de rug naar ons toe allerlijk geluidjes te maken en daar zit dat piepbeeste ook tussen Fluiten
Bericht Woensdag 18 Augustus 2010 9:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Misschien is het een fase die Sjors leuk vindt met de reactie erop. Sjors zal aanvoelen dat hij scoort.........hihi.

De puberteit is toch veel later met de hormonen erbij ?
Bericht Vrijdag 20 Augustus 2010 8:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:22 pm
  Berichten van afgelopen: