|
|
|
Gab
Net uit het ei
| snavel pakken. |
|
|
hoi,
nou wat ik nu net mee maakte;
ik heb een trappetje, en hij moet tenslotte ook zn evenwicht eens gaan houden natuurlijk,
en die zette ik op de bank zodat hij rustig kan proberen
hij zat dus op het trappetje, maar ging met zijn staart heen en weer, (hij zat ongv al 5min op het trappetje)
dus ik wil hem oppakken nadat ik had aangeboden met me hand voor zn borst van "stap op" maar dat wou meneer niet,
dus ik wil hem pakken, en toen was het HAP in me vinger, maar toen schrok ik eigenlijk, dus haalde me hand iets weg, en meteen deed ik het weer
en HAP nog een keer, toen liet ik me vinger maar gewoon in zn bekkie zitten en met me duim op zn snaveltje, en zei "NEE" pas op he. (iets harder en strenger)
hij had mij stevig vast, zat ondertussen met dat tongetje tegen me vinger, en
deedop een gegeven moment zn ogen dicht. maar nogsteeds hield hij stevig vast, waarna ik me vinger eruit haalde hem pakte en in zn bak zette
Waarop hij vervolgens "boos" oid was, want hij ging helemaal laag "soort van liggen" en al zn veren gebold op zn kop, en zn kop naar achter samen met het pinpointen
nou heb hem nog even lief toegesproken, waarop hij niet reageerde toen heb ik de deken over de bak gelegd en ben weg gelopen.
heb ik het nu goed gedaan?
misschien wou ie gewoon nogsteeds blijven zitten op zn trappetje ofzo ik weet het niet. maar schrok wel even. hoe doen jullie dat als je vogel je bijt.
om dan gewoon heel stil te blijven en niet terug te trekken??  |
Woensdag 20 Juli 2011 9:08 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Over wat voor een vogel heb je het? Is het een man? Klinkt als broeds gedrag waarbij je hem stoorde.  |
Woensdag 27 Juli 2011 11:40 am |
|
|
Gab
Net uit het ei
Hoi ik heb nog geen idee als het een man of vrouwtje is. maar ik had er eerst twee, en de ene reageerde erg "boos" op me die kon ik gewoon niet voeren, die pakte me constant.
dus die hebben we nu niet meer, en de kweker dacht dat dan een vrouwtje geweest zou zijn, omdat ze op mij zo reageerde en niet op me vriend of de kweker zelf.
afijn, hij of zij nu is nogmaar 7weekjes ongeveer dus nog jong
(een parelparkiet is het) |
Woensdag 27 Juli 2011 11:48 am |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Oooooo, dat is zeker nog erg jong. Dan slaat mijn opmerking nergens op
Een parelparkiet? Bedoel je een geparelde valkparkiet? |