|
|
|
millie
Kamikaze piloot
| soort paniek |
|
|
Jade en millie hebben hun eigen kamer. als het donker word doe ik het licht aan. en de radio staat ook aan. als ik naar bed ga dan doe ik het licht uit en doek over hun kooien. dan beginnen ze paniekerig te schreeuwem duurd 5 min dan is het stil .
hoe kan ik dat anders doen.
smorgens als ze me horen fluiten ze me al toe. dan doe ik het grodijn omhoog en de doeken van de kooien en de radio gaat weer aan dan kunnen ze 3 kwartier spelen op hun boom en daarna gaan ze weer in hun kooi en komen ze er 5 uur pas weer uit en voor het slapen weer in de kooi. en dan begint de paniek weer voor het slapen |
Vrijdag 8 December 2006 3:24 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Begint de paniek ook al voordat ze de doek over hun kooi krijgen???
Probeer het anders eens zonder de doeken!! |
Vrijdag 8 December 2006 4:30 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ik zou ook de doek niet over de kooi doen |
Vrijdag 8 December 2006 6:45 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
maar het is ook als het licht uit gaat en als ik die doet niet doe zijn ze heel vroeg wakker |
Vrijdag 8 December 2006 6:54 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
tja,het is mss. even een moment!!
Wel een lang moment dan mss.
Maar als wij de gaaitjes weltrusten zeggen,laat Kluk zich meestal ook nog wel eens een minuut horen!!! |
Vrijdag 8 December 2006 8:58 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja het is ook maar even maar zonder doek dan worden ze 6 uur wakker en dan ben ik ook wakker daar zit ik niet op te wachten nu slapen ze uit tot ik ze wakker maak. het begint zodra het licht uit gaat dat zitten de doeken er al op |
Vrijdag 8 December 2006 9:08 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,hier is dat ook wel!!!
Daarom ben ik zo blij als we dadelijk verhuist zijn!!
Dan krijgen ze hun eigen ruimte en zullen wij net zoals Pluisje dat ook doet,de tijden helemaal aanpassen!! |
Vrijdag 8 December 2006 11:20 pm |
|
|
|
|
Bogucci
Vlieger
|
quote:
Originally posted by millie
ja het is ook maar even maar zonder doek dan worden ze 6 uur wakker en dan ben ik ook wakker daar zit ik niet op te wachten nu slapen ze uit tot ik ze wakker maak. het begint zodra het licht uit gaat dat zitten de doeken er al op
Liever een uurtje eerder wakker dan paniekerige gaaitjes.
Ik zeg, net als Danny, welterusten tegen mijn gaaitjes en ze zijn er al helemaal aan gewend.
Ik ben geen voorstander van een doek over de kooi. Er zit een nachtlampje in het stopcontact, zodat ze niet in paniek raken mochten ze 's nachts ergens van schrikken. |
Zaterdag 9 December 2006 12:23 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: soort paniek |
|
|
Millie, kan het zijn dat ze hun plekje niet kunnen vinden? Ik heb gemerkt dat als ik hier de lichtjes één voor één uitdoe, het véél beter gaat!
Ze zoeken dan rustig hun slaapplaatsjes op.
Misschien een idee om dat te doen en dan pas de doeken (evt) over de kooi te gooien? |
Zaterdag 9 December 2006 12:31 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Verhip,Sue!!
Goede tip!! zelf helemaal niet aangedacht!!! Zo gaat het hier ook!!! |
Zaterdag 9 December 2006 12:34 am |
|
|
|
|
Karel-gek
Fladderaar
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik zal Karel zijn 'bedritueel' eens opschrijven: ik pak de doek en doe die over de kooi. Dan kruip ik onder de doek en aai en kroel nog wat met hem. Vervolgens zeg ik hem welterusten, doe het licht uit en ga dan weg bij de kooi. Karel is eigenlijk nooit paniekerig. Wel gaat ie vaak nog effe wat eten als ik al weg ben.  |
Zaterdag 16 December 2006 5:36 pm |
|
|
Karel-gek
Fladderaar
quote:
Originally posted by Bogucci
quote:
Originally posted by millie
ja het is ook maar even maar zonder doek dan worden ze 6 uur wakker en dan ben ik ook wakker daar zit ik niet op te wachten nu slapen ze uit tot ik ze wakker maak. het begint zodra het licht uit gaat dat zitten de doeken er al op
Liever een uurtje eerder wakker dan paniekerige gaaitjes.
Ik zeg, net als Danny, welterusten tegen mijn gaaitjes en ze zijn er al helemaal aan gewend.
Ik ben geen voorstander van een doek over de kooi. Er zit een nachtlampje in het stopcontact, zodat ze niet in paniek raken mochten ze 's nachts ergens van schrikken.
Kareltje kan juist niet slapen als zijn doek er niet overheen zit. En ik moet hem áltijd een kus geven en welterusten zeggen!  |
Zaterdag 16 December 2006 5:38 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:23 pm
|
|
|
|
|
|