speelboom veranderen??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

speelboom veranderen??  Reageer met quote  

ja hoor ben ik weer met een vraag Embarassed

zoals de meeste al weten hebben wij er een bb bij
binkie(grijsje 9mnd) en beppie(bb 10 wkn)
binkie is wel lief voor bep,alleen wil bep hem steeds bijten Sad ik denk dat ze beetje bang is
overdags laat ik ze saampies op de speelboom,en tot nu toe gaat dat goed,ik blijf er wel bij en zeg steeds tegen binkie "zachtjes" Vogeltjes

is het wijsheid om de speelboom te veranderen????? zodat ze het idee hebben dat hij nieuw is,of gewoon op een andere plaats zetten??

groetjes assie
Bericht Zondag 5 April 2009 8:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat dat een heel goed idee is. Veertje Door de boom te veranderen moeten ze allbei weer opnieuw de boom ontdekken en heeft geen van tweeen een voorsprong daarin.

Gewoon doen zou ik zeggen Wink
Bericht Zondag 5 April 2009 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hé Assie, vragen is alleen maar goed!!
Ik zou de boom ook veranderen. Dat doe ik sowieso één keer in de zoveel tijd zodat ze weer nieuwe dingen kunnen ontdekken. Nu bij jou zal het een dubbel goed effect hebben. Ik zou het ook doen!
Bericht Zondag 5 April 2009 9:02 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Hé Assie, vragen is alleen maar goed!!
Ik zou de boom ook veranderen. Dat doe ik sowieso één keer in de zoveel tijd zodat ze weer nieuwe dingen kunnen ontdekken. Nu bij jou zal het een dubbel goed effect hebben. Ik zou het ook doen!

Yeah! hahaha mijn vriend wordt gek van me Fluiten
we hebben ong maand geleden de boom al een keer veranderd
hij zegt,die vogels hebben het beter als ik,kosten me handen vol geld Yeah!
Nu maar hopen dat t Zon vandaag komt dan ga ik met de speelboom aan de gang Veertje
Bericht Zondag 5 April 2009 9:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan altijd goed zijn om te veranderen. Proberen waard in elk geval. Veertje
Bericht Zondag 5 April 2009 4:56 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou, ben je bezig geweest vandaag? hier scheen de zon Zon
Bericht Zondag 5 April 2009 6:48 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het is altijd slim om de kooi en speelboom en alles wat de papegaai als zijn territorium kan beschouwen regelmatig anders in te richten, juist om te voorkomen dat hij het te veel als zijn territorium gaat zien (met de nodige problemen zoals agressie, jaloezie, aanmoediging van broedgedrag, nest bouwen... ook naar jullie toe, niet alleen naar een andere vogel'concurrent'). Lekker bezig blijven met die dingen Smile dan blijven zij ook bezig! Want als jij het opnieuw inricht, moeten zij het weer naar hun ideeen zetten.

Hier althans is elke nieuwe inrichting een zetje tot hevig ombouwen. Je zou kunnen denken dat ik na al die jaren beetje zou kunnen begrijpen hoe het moet Stom maar nee hoor Mr. Green
Bericht Zondag 5 April 2009 9:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier spuit elf.. Het is altijd verstandig om het territorium dusdanig te veranderen dat het een 'neutraal' terrein wordt. Zijn ze gekortwiekt? Anders zou je kunnen overwegen om de hele boom op te pakken en buiten te zetten. Daar hebben ze vaak nóg minder praatjes. Smile
Bericht Maandag 6 April 2009 7:12 am
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hier spuit elf.. Het is altijd verstandig om het territorium dusdanig te veranderen dat het een 'neutraal' terrein wordt. Zijn ze gekortwiekt? Anders zou je kunnen overwegen om de hele boom op te pakken en buiten te zetten. Daar hebben ze vaak nóg minder praatjes. Smile

afgelopen donderdag heb ik ze met kooi en al buiten gezet,vrijdag lekker op de hangende kransjes,maar binkie is bangepoepert Yeah!
hij is pas 9 mnd dus bijna nooit buiten geweest,en beppie viind het allemaal prachtig
de speelboom moet idd veranderd worden maar we hebben t op t moment ontzettend druk
dus binnen zitten ze om en om op de boom,soms ff saampies
maar de boom moet idd verander worden
Bericht Maandag 6 April 2009 7:16 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:23 pm
  Berichten van afgelopen: