spelen? Of agressief?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Joyce
Beginnende vlieger

spelen? Of agressief?  Reageer met quote  

Doet jullie gaai weleens dit: Met snavel over de grond schuiven en dan rennen? Lijkt wel een beetje op een stofzuiger Shocked Is dat spelen of iets anders? Ziet er wel heel komisch uit...
Zo kan ze ook heel hard op mijn voeten afrennen en dan in mijn voeten bijten (minder fijn en mag ze dan ook niet), is dit spelen?
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 12:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

dat hangt ervan af maar staan zijn veren dan overeind als hij dit doet want zo zie je aan jefke en joske als het om te spelen is of om te zeggen maak je weg
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 12:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hmm, dat weet ik zo niet... Ik zal eens opletten.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 12:45 pm
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

haha
klint heel bekent alleen kira probeert niet in mijn voeten te bijten dat is inderdaad wat minder maar hier ziet et er ook heel kommisch uit
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 1:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: spelen? Of agressief?  Reageer met quote  

Ik heb ara's dit wel eens zien doen. Het ziet er grappig uit. De ara's die ik heb gezien beten dan niet.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 1:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het klinkt erg vermakelijk om te zien. Heb je er een filmpje van? Ik heb het bij Solace in ieder geval nog nooit gezien, dus ik heb geen idee of het spelen of dreigen is.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 1:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Mijn edelpapegaaien doen hetzelfde, schuiven met de snavel over de grond, alleen is de grond bij mij een kast, ik heb het nog niet op het vloerkleed gezien. Misschien dat er nog een verdere reden achter zit als verzorgen (slijpen/slijten) van de snavel, maar wat mij betreft is het gewoon spelen.

Het bijten in de tenen wil heel af en toe gebeuren, maar nooit stiekem of na snel ernaartoe rennen. Dit is voor de vogel (die gewend is in dingen te bijten, met de snavel testen ze alles) ook spelen. Alleen stel ik het net als jij wat minder op prijs. Dus heb ik het ze wel bijna volledig afgeleerd. Als ik er een zie "dreigen" is een NEEN al voldoende.
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 6:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh ik moet eventjes zoeken naar een filmpje. Ik weet niet of ik het echt op film heb? Het kan best, omdat ik volgens mij 20 gig aan foto's en filmpjes heb. Laughing
Bericht Woensdag 18 Juni 2008 9:19 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Dat deed mijn vogel ook maar gewoon over de grond en liep dan op[ niks af volgens mij dus niet afgressief. Ik heb de clicker erbij gepakt en gezegd menneke doe maar stofzuigen en jaar hoor Very Happy
Dus meneer kan het op commando!!
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 11:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja! Tas doet het. En dan bij voorkeur zo'n klein rondje rennen op de grond, met zijn snavel op de vloerbedekking en soms ook er op tikken met de snavel. Heel komisch (ach, heb nooit beweerd dat hij niet hersenbeschadigd was Laughing).

Ha http://smg.photobucket.com/alb.....091207.flv

(Herken je het een beetje, Sue ?)

En trouwens, ik heb het altijd als gewoon speelsheid geinterpreteerd. Hij is nooit agressief als hij het doet, alleen moet je een beetje oppassen als hij te wild en enthousiast wordt, dan doe je hem beter eerst laten afkoelen Smile
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 4:01 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sanne!!
Dat deed mijn vogel ook maar gewoon over de grond en liep dan op[ niks af volgens mij dus niet afgressief. Ik heb de clicker erbij gepakt en gezegd menneke doe maar stofzuigen en jaar hoor Very Happy
Dus meneer kan het op commando!!

Whahaha! Stofzuigen! Laughing Je zou 'm echt moeten laten stofzuigen, erg handig! Laughing
Heb je een filmpje, Sanne?
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 6:25 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha wat een leuk filmpje zeg! Ik herken dit niet echt. Zazu zoekt wel op de grond, maar zo schuiven doet hij eigenlijk niet. Hij is altijd wel op zoek naar iets. Wat beweegt Tas trouwens druk met z'n koppie. Zaaz is wat rustiger qua bewegingen vind ik.
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 6:30 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, hij is echt verschrikkelijk. Dat bedoelde met die huppeligheid toen. Hij wordt dan ineens heel wild, gaat ook headbangen (links-rechts of omhoog-omlaag; als je even je vinger voor hem beweegt, krijg je hem aan het headbangen Laughing) met geluidjes erbij, of zo op de grond rondjes rennen of met zijn snavel tikken ... dat zijn nou van die dingen waar ik naar benieuwd was van de andere Inka baasjes Smile

Hij is zo wel heel wild, gaat ook heel vaak al headbangend naar Aswan toe, en met zijn vleugels omhelzen en van alles doen. Echt een displayer in zijn beste jaren zeg maar. Maar misschien kalmeert hij nog wat als hij ouder wordt Laughing ?
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 7:05 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha is dat de huppeligheid? Laughing Headbangen doet Zaaz ook maar dan echt van hoog naar laag, van echt links naar echt rechts. Geen hele vlugge bewegingen. (niet zoals Tas) Ze zijn inderdaad gemakkelijk te verleiden: probeer ook maar eens de trap op te lopen als hij boven zit. Echt grappig, Zaaz gaat van hoog (headbangend) naar laag. Heel grappig. Alsof hij met z'n hoofd de trap op en af loopt.

Wat bedoel je met vleugels omhelzen? Hoe ziet dat eruit?
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 9:30 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Heh. Headbangen is hier ook heel overdreven en duidelijk ... hij doet zowiezo alles overdreven. Hij zit hier bvb. soms aan zo'n spiraal van touw, zijn favoriet, en gaat dan zijn gek stoeimomentje houden; zo headbangen dat hij zichzelf soms van de spiraal afgooit Rolling Eyes. Of zo ... hm, hoe zou ik het beschrijven. Rondjes draaien met zijn hoofd, alleen niet verticaal, maar horizontaal. Zo dat hij zijn hoofd helemal op zijn rug legt, en zo rondjes draait, en dan heel snel. Da's echt heel gek, zou ik ook moeten filmen.

Dat omhelzen ... ik heb het heel vaak bij Ara's gezien, dat ze gewoon een vleugel optillen en over een andere vogel slaan. Dat doet Tas ook, ziet er heel lief uit.

Dat zijn van die gekke dingen van Tas, waarvan ik wilde weten of het typisch Inka is, of typisch Kaketoe, of typisch Tas Wink

Ik denk persoonlijk dat hij gewoon gestoord is. Hij heeft nu de hele tijd een vies buikje, omdat hij sinds een tijd op de bodem van de kooi gaat rommelen. Hij gaat dan helemaal laag soort van liggen (juist, met zijn buik in de voedselresten en die mooie knalrode Scenic poep Rolling Eyes) en rondjes rennen.

En huppelen. Die gehuppel is meesterlijk Laughing

Daarom ben ik ook zo blij dat ik hem ongewiekt kan houden (afkloppen). Hij heeft het echt nodig, hij moet zo veel mogelijk energie er af vliegen. Ik weet niet hoe hij het allemaal kwijt zou moeten als hij gewiekt was. En ik het het idee dat de enige manier waarop ik nog een beetje niet-gek kan blijven is als ik hem zodanig bezig hou dat hij van de uitputting erbij neervalt Wink
Bericht Donderdag 19 Juni 2008 10:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:24 pm
  Berichten van afgelopen: