|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
| spelen spelen en spelen!!! |
|
|
nu we Flipje hebben merken we toch wel een groot verschil met het spelen, Artuur Nero en Wiske kunnen af en toe wel eens wat spelen, maar zitten ook heel graag gewoon niets te doen.
Flipje daarentegen is altijd bezig, in de kooi, uit de kooi, op de kooi, onder de kooi, in de boom uit de boom, touwtje trekken, kartonnetje slopen, even eten, roepen dat ie het leuk vind, terug in de boom, salto's maken, op en neer springen, aandacht trekken, uitsloven, touwtjes spelen enz. ongelooflijk!!! hij verveelt zich geen seconde, is altijd bezig!!! is heel grappig om te zien!!!
we gaan vanavond proberen om mee bij ons op de kamer te laten slapen. wij hebben rolluiken, en in de living niet. het 'probleem' is dat mijn vriend vroeger moet opstaan als ik, en vanaf het moment dat kleine flipperdepip beweging hoort, begint hij met aandacht te trekken. met het gevolg, dat ik dus niet kan uitslapen. mss dat het helpt dat hij mee in de kamer slaapt? dan hoort hij die beweging niet, en is het nog heel donker. of is dit geen goed idee? |
Donderdag 20 April 2006 6:21 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
lijkt me wel een goed idee hoor.
als ik de lamellen vergeet dicht te doen zijn ze wakker als het licht is.
als ik ze wel dicht heb slapen ze tot ongeveer 8 uur. |
Donderdag 20 April 2006 8:13 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik denk dat het zeker het proberen waard is hoor, gewoon doen.
Lekker druk zijn die aga's he?
Wij noemen Milo en Sunny vaak ADHD-gaaitjes Echte brokjes pure energie. Stilzitten doen ze alleen 's nachts en als ze bij je liggen te pitten Milo pit het liefste in je hand en Sunny bij voorkeur in je trui en dan wel het liefste op het warmste plekje. Hij kruipt meestal helemaal naar je oksel  |
Donderdag 20 April 2006 8:43 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Wat klinkt dat gezellig Bie!
Ik denk dat t wel helpt als hij bij jullie op de kamer slaapt...en t is ook best knus of niet dan  |
Donderdag 20 April 2006 12:55 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahahaha, moet weer erg lachen.... Heb het al vaker gezegd, maar je moet het meemaken om te geloven....agaatjes tellen voor tien!!! Eindelijk erkenning.. Ik snapte ook nooit hoe andere mensen het voor elkaar krijgen dat hun gaaitjes gewoon tijden rustig op de speelboom blijven zitten, al zijn BB-tjes ook echte druktemakertjes volgens mij hoor!
Milo en sunny kunnen gizmo ook een pootje geven
Gizmo is ook al door mij een ADHD-tje genoemd, met omschrijving: Alle Dagen Heel Druk. Ook het in je hand slapen (wat Mo'tje op dit moment doet dus ik tik met één hand ) en het in je trui kruipen en dan ook maar meteen door naar je oksel is hier in huis een heel bekend verschijnsel.
Wel ís Mo'tje sinds het wieken weer wat rustiger. Een vliegend Mo'tje is nóg (jawel..nóg!) nieuwsgieriger, ondernemender, stoerder en dus drukker
Hoe reageren Nero, Artuur en Wiske trouwens op het drukke broertje? |
Donderdag 20 April 2006 3:03 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Bie, is het echt aardedonker in jullie kamer? Ik denk dat Flipje echt in het aardedonker moet zitten wil hij niet bij de eerste echte beweging in de starthouding (zo van: JOEPIEEEEEEE er komt weer zo'n geweldige speeldag aan")gaan staan  |
Donderdag 20 April 2006 3:05 pm |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
het is echt heel donker in de kamer, we hebben ook zo'n speciale hoes voor over de kooi te doen, dat helpt al wel hoor, zeker savonds, maar tis gewoon omdat mijn vriend zo'n 2uur vroeger opstaat (rond 6u) dat meneertje vind dat het voor hem ook dag is, ik snap dat wel, maar dan is mijn nachtrust er wel aan daarmee als hij bij mij in de kamer blijft, hoort hij binnen geen beweging en is het nog steeds donker.
Nero is nog niet onder de indruk van ons kleine Flipje, die vind alles goed, zolang hij maar op tijd en stond eten krijgt, Artuur is al stoer gaan doen, en op Flipje gaan zitten en zo maar hij vergeet dat Flipje wel wat sterker is. Wiske heeft al een serieuze aanvaring met Flip gehad, en ik heb ze even uit elkaar moeten trekken. maar voor de rest verloopt alles best ze zitten niet in dezelfde kooi, dus daar hoef ik me al geen zorgen over te maken  |
Donderdag 20 April 2006 6:45 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
Flipje heeft bij mij geslapen tot IK het tijd vond om op te staan dus tot 8uur, het leek wel of er geen Flipje in huis was, zooooo stil! (zalig!!! ) en toen ik de kooi terug naar binnen bracht, even naart wc ging, hoorde ik vanop het wc precies een heel leger in Flipjes kooi! dus dat voor 10 tellen, doe dat maar maal 10 hoor! nu is hij de andere vogels aan het treiteren van buiten op hun kot. wel grappig hoor!  |
Vrijdag 21 April 2006 7:11 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hahahahahh hij zal we roepen ik mag lekker bij ons pap en mam slapen.
moet je heel veel herrie maken mogen jullie dat ook.
wel fijn dat het gewerkt heeft. |
Vrijdag 21 April 2006 7:54 am |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
hahaha, dat kan natuurlijk ook!!! heb ik nog niet over nagedacht! in ieder geval leek het of Flipje niet bij ons was, we hebben hem géén één keer gehoord! was weld zalig zo'n nachtrust!!!  |
Vrijdag 21 April 2006 7:58 am |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
ik heb trouwens gevonden hoe ik hem kan stilkrijgen, gewoon ervoor zorgen dat hij genoeg sloopgelegenheid heeft, veeeel touwtjes, kartonnetjes enz in zijn kooitje en boom hangen (heb ook wilgentakjes ering gedaan) en dit vindt hij echt leuk, altijd maar met touwtjes aan het spelen!!! sinds hij dat heeft is hij echt kalm. heb hem zeker al een uur niet meer gehoord en toch is hij gewoon aanwezig! leuk he! |
Vrijdag 21 April 2006 10:41 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Goed joh! Maar is hij nog zo luidruchtig dan? |
Vrijdag 21 April 2006 12:40 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Echte bezigheidstherapie voor Flitje . Leuk hoor! Het mannetje wil gewoon bezig zijn . Prachtig speelpleintje heb ik net gezien. Gizmo wil ook graag iets hoger zitten. Ik denk dat Flitje het misschien ook leuker vindt als het op een tafeltje naast je mag staan. Iets van touw (bv van het ene trappetje naar het andere) vinden ze ook altijd erg leuk.
In ieder geval weer hele leuke foto's in je nieuwe dagboekpagina. Ik zet het maar even hier erbij want ik moet alweer weg. Dus iedereen alvast een fijn weekend en tot morgen!  |
Vrijdag 21 April 2006 4:24 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
uhm patricia..t is FliPje  |
Vrijdag 21 April 2006 4:27 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
het luidruchtig zijn begint echt mee te vallen hoor, af en toe zet ie zijn keeltje open, maar denk dat dat normaal is. tis gewoon zo dat het ook een scheller geluid maakt dan de anderen. maar tis zo'n schatje! en als je hem bij je pakt is hij altijd stil, nu ik probeer dat wel niet te doen als hij te hard schreeuwt (alhoewel het dan juist heeeel aanlokkelijk is) want ik heb schrik dat hij dat gaat aanzien als beloning voor zijn schreeuwen  |
Vrijdag 21 April 2006 8:30 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:24 pm
|
|
|
|
|