Mijn Bbtje springt elke keer uit de klimboom om dichter bij ons te komen. Helaas voor haar zijn er soms momenten dat dat even niet kan.
Als ze uit d'r boom springt dan zet ik haar zonder iets te zeggen weer terug. Ook loop ik wel eens bij haar weg als ze er dan aan komt. Ze krijgt een beloning als ze nog steeds in de boom zit. Helaas blijft ze wel uit de boom springen. En ben ik inmiddels zo ver dat ik haar tijdens het eten maar in haar kooi zet als ze weer uit haar boom is gesprongen.
Heeft iemand tips ?????
Herman heeft ook van die periodes, maar als ik hem dan elke keer weer terug zet en verder geen aandacht geef gaat het vaak wel weer een poosje goed.
Wel lastig en een echt doordouwertje dus.
Eventueel zou je haar even in de kooi kunnen terug zetten met het deurtje dicht. Dan na een paar minuutjes het deurtje weer open doen zonder verdere aandacht te geven. Dit elke keer herhalen totdat ze daadwerkelijk op de boom of kooi blijft zitten.
Succes!!
Woensdag 29 Augustus 2007 10:06 am
Sue Moderator
Re: springen
Zazu heeft ook wel eens van die momenten. Dan zeilt hij iedere vijf minuten naar de grond. Echt heel vervelend. Iago blijft meestal netjes zitten.
Hoe oud is je bonte boertje? Mijn ervaring is dat ze in het begin heel slecht blijven zitten. (Wheezy & Scuttle) Later een stuk beter.
Cleo blijft redelijk netjes zitten, als ze bij ons wil zitten dan springt ze naar ons toe, doet ze dat onder het eten dan gaat ze gewoon even in de kooi, dat vindt ze geen probleem (ze krijgt daar of op de klimboom eten van onze 'pot'
Is ze even klaar met de klimboom dan zet ik haar wel eens op de standaard in de koelkast. Daar vermaakt ze zich ook prima! Ik wissel wel regelmatig de knaagspullen, zodat ze atijd iets vers te knagen heeft...
Ze is nu 10 maanden en misschien idd nog wat jong om rustig te blijven zittten .
Ben wel blij dat 'jullie'allemaal wel het gedrag herkennen. Moet maar gewoon vol blijven houden met terugzetten. Het is voor Pebbel ook geen straf om in de kooi te moeten, daar vermaakt ze zich ook uitstekend. De ene dag is het ook meer dan de andere.
Donderdag 30 Augustus 2007 6:50 pm
Sue Moderator
Als ze nog zo jong is komt het echt nog wel hoor. Hij zal er later denk ik nog wel een paar keer van af springen maar denk dat het een stuk minder wordt.
Donderdag 30 Augustus 2007 10:04 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:24 pm