tam maken joske

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
stephen
Ervaren vlieger

tam maken joske  Reageer met quote  

hoi, het gaat al goed met joske.
hij heeft niet zoveel schrik meer van mij, hij komt al op mijne vinger zitten en laat zich al kroelen door de kooi maar je kunt nog niet van echt tam spreken. soms kan ik hem gewoon uit de kooi nemen en stapt hij gewoon op mijn vinger, soms gilt hij eerst en stapt dan op mijn vinger en soms gilt hij en rent hij weg. ik zet hem dan ook vaak op de playtop bovenop zijn kooi maar als ik hem dan wil pakken om terug in zijn kooi te zetten of gewoon eens op te pakken rent hij weg, hij houd ook niet van handen want als hij op mijn vinger zit en ik hem wil strelen hangt hij zo ver naar achter dat hij soms ondersteboven hangt speciaal om mij te ontwijken.
heeft er iemand tips want ik heb al veel geprobeert zoals lekkers geven maar dan komt hij het halen en is dan nog altijd bang. ik doe dit al bijna enkele maanden en ik zie nog geen enkele verbetering.
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 6:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mja, ik heb weinig anders voor jou dan de sleutelwoord in omgang met vogels: geduld ... en langzamer. Je moet een vertrouwensband opbouwen, en dat doe je niet door dwingen. Ik denk dat je jezelf een beetje tegenwerkt en en het werk dat je al gedaan hebt saboteert Smile

Probeer met hem te werken, maar niet zo ver dat hij voor jou moet vluchten. Want op dat moment ben je weer angstaanjagend en eng en begin je vooraf aan. Hou het bij korte, positieve interacties en hou op voor je ziet dat hij er genoeg van heeft of begint te panieken. Begin eerst in de kooi, want daar voelt hij zich veilig, en laat hem alleen eruit als je genoeg tijd hebt om te wachten tot hij er zelf ingaat voor eten, bijvoorbeeld. Schaamteloos omkopen Laughing veel knuffelen en belonen bij het minste dat hij goed doet Laughing hij moet leren dat jij zijn vriend bent, geen predator.
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: tam maken joske  Reageer met quote  

Hoi Stephen.. Het lekkers, geef je dat puur zomaar? Want dat zou ik denk ik niet doen. Eerst opstappen, dan lekkers. Desnoods kan je de clicker gebruiken: hiermee leg je dingen heel precies vast. Dít wil ik, klik. Cool Het is ook duidelijk want een klik klinkt iedere keer hetzelfde. Cool
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik zal het eens proberen want ik heb nog een cliker liggen van toen nestor nog klein was dus ik zal daar eens mee beginnen.
en wat bedoel je eigenlijk van positieve interacties?
zoiets als hem eens strelen ofzo of hem een snoepje geven.
en belonen voor alles wat hij doet, zal hij dan niet met zijn pootje tegen het hoofd tikken van denken die is gek hij zegt al bravo als ik eens ga eten. en waarom wachten tot ik tijd heb om hem zelf terug in de kooi te laten gaan?
weer heel wat vragen he Laughing
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 1:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat je met een clicker heel veel kan bereiken. Mits hij natuurlijk wel wat van je wil aanpakken. Wink Als hij netjes dingen aanpakt, dan zou ik de lekkere dingen niet meer zomaar geven, maar alleen met de clickersessies. Wink
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 5:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:27 pm
  Berichten van afgelopen: