tam maken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Mees
Beginnende vlieger

tam maken  Reageer met quote  

Volgens zijn ring is Zazu 2 jaar oud en in die tijd heeft hij bij de kweker en in de dierenwinkel gezeten (denken we). In tegenstelling tot Iago (de overleden aga) heeft hij nog nooit zelfs maar aanstalten gemaakt om te bijten. Hij is wel bang, gaat weg voor je hand als die te dichtbij komt, maar doet niks.
Als hij uit zijn kooi gesprongen/gefladderd is en je houdt je hand voor hem, stapt hij zelfs al op (nadat hij heeft geprobeerd weg te lopen, maar ik manouvreer hem dan een beetje in een hoekje).
Wat ik tot nu toe gedaan heb is, als ik op zolder zat. zijn kooi openzetten en mijn hand erin leggen zonder verder iets te doen of aandacht aan hem te besteden. Ik zat dan gewoon te computeren enzo.
Ik heb niet het gevoel dat ik ook maar een millimeter vorder, hij is nog steeds hartstikke bang van mijn hand.
Ik sta expres vaak met Herman te knuffelen naast zijn kooi, zodat hij goed kan zien dat zijn idool me geweldig vindt (ahum) maar dat lijkt hem niet te deren.
Ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik doorgaan zoals ik het nu doe, of moet ik het anders aanpakken?
Bericht Woensdag 24 Augustus 2005 2:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat je heel goed bezig bent!! Misschien kan je eens proberen te coputeren zónder je hand in de kooi te leggen..... (mijn ervaring met die 2 hier is, géén aandacht..... desnoods moeten we uit de klimboom vallen en over de grond kruipen....maar aandacht zullen we krijgen)
Wellicht zit Zazu op die hand te wachten en kruipt ie daarom lekker weg; je aandacht heeft hij dan toch al (ook al doet hij of hij er niets aan vindt!) (aanstellerij... weet je nog Wink )
Bericht Woensdag 24 Augustus 2005 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

coMputeren mag ook....
Bericht Woensdag 24 Augustus 2005 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Heb ik ook geprobeerd, maar dan gaat hij heel hard zitten krijsen en moet ik hem natuurlijk helemaal negeren. Het idee van die hand in z'n kooi was dat hij eraan zou wennen dat die hand niks engs doet. Toen Iago er nog was -die was dapperder- hebben ze ook weleens samen appel uit mijn hand gegeten, maar dat durft hij nu niet meer.

Ik vind het zo jammer dat hij zo bang is. Herman zit namelijk altijd gezellig bij ons op een stoel oid en dat zou voor hem natuurlijk ook veel leuker zijn.
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 8:04 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Gewoon zo doorgaan! Ik heb op deze manier ooit mn aga super tam gekregen Laughing Alleen zat ik dan te knuffelen met mn tamme rat. Op een dag werd de altijd bange aga ineens zo jaloers dat ik de kooi open zette en hij direct op mn schouder sprong Shocked Vanaf toen was het klaar! Alleen bombardeerde hij de rat voortaan wel met modder kluiten Rolling Eyes

Jaloezie is soms toch ERG handig Laughing
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 12:29 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Very Happy Bommen los!!!
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 1:38 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

En dat krijsen waar je over schreef is in ieder geval je aandacht wel vragen, dus zou je zeggen dat ie wel graag je aandacht heeft. Dat lijkt me op zich wel een +punt.
Kun je niet iets wat ie hééél lekker vindt bij het deurtje leggen. Niets van hem eisen, gewoon neerleggen. Als ie dat dan gaat halen belonen met je stem en als dat vlotjes gaat het uit je hand aanbieden. Zo steeds een klein stapje verder. Of is dit een open deur waar je allang doorheen bent Laughing ?
Bericht Donderdag 25 Augustus 2005 5:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:27 pm
  Berichten van afgelopen: