|
|
|
Jolanda
Vlieger
| Tegenstrijdig |
|
|
Er waren al eerder dingen in onze ogen tegenstrijdig in Gijsjes gedrag. Zo schreeuwde hij de hele buurt bij elkaar toen mijn vriend tijdens een bezoekje aan mijn ouders de tuin verliet. Aan de andere kant luistert hij meestal voor geen cent naar hem en probeert altijd hoe ver hij kan gaan.
Sinds we terug zijn van onze vakantie snappen we er echter helemaal niks meer van. In die week heeft hij ineens het koppiekrauw ontdekt met mijn vader. Ook mijn vriend mag dat, zodra hij het woord koppiekrauw laat vallen duwt hij zijn koppie tegen de tralies en dan wil hij een uitgebreide kriebelbeurt. Helemaal leuk!!
Maaaar.... als ik het zeg loopt hij juist heel hard bij de tralies vandaan, ik mag het absoluut niet. Soms aarzelt hij even maar steeds weer valt het antwoord negatief uit. Hij wel, zij niet! Sowieso mag het alleen als hij in zijn kooi zit, erbuiten wil hij het ook niet.
daarnaast blijft de situatie hetzelfde is hij zelfs klieriger dan ooit als mijn vriend hem uit de kooi wil halen.terwijl dat bij mij zelden of nooit problemen geeft.
Wie kan me dit uitleggen. het komt ons zo tegenstrijdig en onlogisch over. Ik wil het graag begrijpen om er beter mee om te kunnen gaan.
Nu vraag ik wel koppiekrauw en als hij dan wegloopt praat ik alleen wat met haar, ik wil niet opdringen omdat ik denk dat dat tegendraads werkt. |
Zondag 14 September 2008 9:26 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Tegenstrijdig |
|
|
Hoi Jolanda.. Dat klinkt inderdaad een beetje vreemd. Het enige wat ik kan bedenken is dat Gijsje haar zin krijgt met koppiekrauw (ze biedt zelf haar kopje aan?) en daardoor wat minder respect heeft. (En dus niet op wil stappen bij je vriend)
Probeer niet teveel te hangen aan 'koppiekrauw' want bij jou stapt ze tenminste zonder te morren op!  |
Zondag 14 September 2008 10:50 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
| Re: Tegenstrijdig |
|
|
quote:
Originally posted by Sue
(ze biedt zelf haar kopje aan?)
Als je zegt Gijs koppie krauw biedt ze haar koppie aan maar niet echt zonder te vragen
quote:
Originally posted by Sue
Probeer niet teveel te hangen aan 'koppiekrauw' want bij jou stapt ze tenminste zonder te morren op!
hahaha dat is waar tis niet erg dat ze zich door mij niet willen krauwen hoor, als ze niet wil hoeft het niet. maar ik begrijp alleen dat tegenstrijdige gedrag niet zo goed en dat zou ik graag wel willen |
Zondag 14 September 2008 12:25 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Wat raar...
Ik laat Cleo hier altijd iets doen in ruil voor het kroelen, omdat ze anders gaat bepalen wanneer ze geaaid wil worden...Bij het woord; kroelen gaat ze vaak al met de kop naar beneden, maar dan blijft het op HAAR initiatief, dus laat ik haar eerst netjes opstappen, of kiekeboe zeggen en dan kroel ik pas, als beloning (na een goed zooooo!!!) |
Zondag 14 September 2008 1:16 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
quote:
Originally posted by Laura B
Wat raar...
Ik laat Cleo hier altijd iets doen in ruil voor het kroelen, omdat ze anders gaat bepalen wanneer ze geaaid wil worden...Bij het woord; kroelen gaat ze vaak al met de kop naar beneden, maar dan blijft het op HAAR initiatief, dus laat ik haar eerst netjes opstappen, of kiekeboe zeggen en dan kroel ik pas, als beloning (na een goed zooooo!!!)
Eigenlijk hebben we dat onbewust ook gedaan. Als ze braaf opgestapt heeft en door mijn vriend in de kooi is gezet volgt er een kriebelsessie. En daar zit ze dan met gesloten oogjes van te genieten
overigens blijft ze buiten de kooi nog net zo wantrouwig voor handen als vroeger...zowel voor zijn als voor mijn handen |
Zondag 14 September 2008 2:38 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Het doet me erg denken aan de jaloerse kakatoe van een vriendin van mij. Zo lang ze met haar alleen was was alles ok, maar zogauw ze een vriendje had (mijn vriendin) werd de gaai superjaloers en deed ze alles om de desbetreffende man uit "haar" territorium te verjagen, ook met heel tegenstrijdig gedrag. Als de gaai in haar kooi zat was het nog houdbaar maar zogauw ze rond mocht laten ging ze er er tegen klieren, terwijl ze tegen gewoon bezoek juist wel weer heel leuk was.
Omdat ze naar je vader toe wel normaal doet dacht ik daaraan, want je vader ziet ze niet als concurent.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. |
Maandag 15 September 2008 8:52 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmmm vreemd hoor..
Ik heb trouwens wel 'ongeveer' hetzelfde met Scuttle in de kooi/buiten de kooi. Hij houdt namelijk niet zo van kroelen maar in de kooi wil hij vaak wel met je vinger stoeien. Hij is daar wat minder blijf-van-m'n-lijf-achtig. |
Maandag 15 September 2008 9:48 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Dat jaloers zijn hebben we ook aan zitten denken. Alleen dan blijft het vreemd dat ze zich juist door hem wel laat koppiekrauwen en niet door mij.
Overigens is ze de laatste dagen onuitstaanbaar met het uit de kooi halen.bij mijn vriend. terwijl het inde kooi zetten wel zonder problemen gaat ook bij hem. Andersom lzou in mijn ogen ook weer logischer zijn, want als we dan als straf er haar gewoon maar even in de kooi laten is ze duidelijk boos/teleurgesteld.
Ik denk dat we iig 1 conclusie kunnen trekken. Gijs is NIET logisch  |
Maandag 15 September 2008 12:17 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hahahahha, die conclusie is denk ik voor de meeste gaaien van toepassing. Ze willen ons slimmer maken en denk dat ze daar een zware klus aan hebben.
Ook hier is Jos geen kroelkip buiten de kooi, in de kooi wel. |
Maandag 15 September 2008 7:46 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Gaat je vriend 'grappig' doen als ze de kooi niet uit wil? Want dat kan natuurlijk een feest op zich zijn: papa gek zien doen als je de kooi niet uit wil komen..  |
Dinsdag 16 September 2008 8:53 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Sorry Sue, had je vraag helemaal gemist
Ik heb niet de indruk dart hij grappig of anders doet als ik.
Sinds een week, doet gis echt oervervelend als mijn vriend hem uit de kooi wil halen. Hij klimt dan alvast op de deur voor je die open doet. en als je dan door gaat klimt hij er vliegensvlug bovenop en weigert echt op te stappen. Dus zodra hij op[ die deur gaat zitten doen we de klink er weer op en lopen zonder verdere aandacht weer af. maar hoe vaak je dit ook herhaalt hij blijft het doen. Bij mij doet ie het niet blijft Gijs keurig op zijn stok wachten tot ik hem laat opstappen.
het gekke is dat bij het terugzetten van de boom naar de kooi er totaal geen problemen zijn. Gijs stapt dan zonder morren op zowel bij hem als bij mij.
Dit gedrag is oervervelend en tips zijn welkom. |
Zaterdag 20 September 2008 11:57 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmmm geven jullie Gijs iedere keer iets lekkers als hij opstapt? Anders kan je vriend misschien eerst buiten de kooi oefenen en telkens wat lekkers geven. Daarna steeds dichter bij de kooi. Hoe krijgen jullie Gijs alsnog van de kooi af? Neem jij het dan over? |
Zondag 21 September 2008 9:21 am |
|
|
Jolanda
Vlieger
Hij krijgt uitgebreide beloningen want iets aanpakken uit de kooi doet ze alleen als het iets ongezonds is..menseneten dus hahah fruit of een pijnboompitje of een nootje pakt ze alleen aan als ze inde kooi zit of als we het neerleggen in haar etensbakje
Als ze op de kooi zit is het een drama om haar er af te krijgen.. Zelfs voor mij. Dus we proberen het niet zover te laten komen.. Ik denk dat dat ook de sport voor haar is  |
Zondag 21 September 2008 4:34 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:27 pm
|
|
|
|
|
|