|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
| terug bij af?? |
|
|
gister waren coco en gompie weer bijelkaar en na een uurtje begonne ze ineens te vechten
deze keer was het echt om te doden leek het wel ik ben bijna een kwartier bezig geweest om ze uit elkaar te kunne krijgen want ze zaten in gompies kooi ik heb de bodum eruit getrokken zodat ze op de grond vielen maar dat hielp ook niet ze gingen onder de bank verder heb alles aan de kant gegooit en ben er maar tussen gekomen met mn handen en een doek ik had zoiets van dan maar gebeten worden ze hielden elkaar vast aan hun pootjes dacht echt dat coco bij gompie zn stompie er af trok toen ik ze uiteindelijk uit elkaar hadheb ik ze nagekeken en bij coco was er een stukje nagel af waar die een beetje uit bloeden en hij steunde niet meer op zn pootje(nu weer wel gelukkig dacht die is gebroken)
gompie zat heel eng te hijgen dacht echt zn laatste uurtje heeft geslagen heb hier zitten janken als een klein jong ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet het ging zo goed!!
mn vriend zei dat ik ze anders maar voortaan in de kooi moest laten maar dat vind ik zielig
nou hoop ik dat iemand nog een tip heeft want hier kan ik niet mee doorgaan ten eerst ik vind het zielig voor mn schatjes als ze elke keer gewond raken we hebben het er al over gehad om anders aan familie te vragen of ze gompie misschien willen hebben en echt niet omdat ik hm kwijt wil hoor want ik hou ontzettend veel van hm en het doet echt pijn die gedachte maar ik weet het ook niet meer
dus ik hoop dat iemand mij nog een tip kan geven want als het even kan hou ik hm gewoon lekker bij mij |
Woensdag 11 April 2007 9:42 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Heh wat jammer nou. Als je ze nou eens op een andere plek (speelboom) bij elkaar zet. Gaat t dan ook zo? Hier gaan nml eigenlijk alle vogels goed samen, maar... zeker in t begin niet IN hun eigen kooien of in t geval van Tom en Gwaan op hun eigen boom. Alle vogels kunnen in hun boom als zij er niet bij zitten...anders is het HUN boom.
De kooien van Pepper en Chico en die van Vlinder en Gino staan naast elkaar met daar tussen een klimdingetje. Sochtends zet ik bv Vlinder en Gino in de boom (die in de woonkamer staat), en Tommy en Guano op hun kooi (in de keuken). Max gaat bij Chico en Pepper op de kooi, want dat mag van hun Eerst bleven ze mooi op hun eigen helft (dat moest ook wel door de afstand ) , maar inmiddels gaan ze via een touw allemaal bij elkaar zitten, soms zelfs op 1 kooi,..incl Gino. Vlinder kliert vaak nogal (behalve Tommy en Gino) maar op deze manier gaat t goed In t begin liet ik ze niet met meer vogels IN de kooien...en later alleen als alle deuren en voerdeurtjes en t dak open waren. Nu maakt t niet zoveel meer uit...ze zoeken t nu ze t gewend zijn zelf wel uit.
Je moet ook zorgen voor voldoende eet en drink gelegenheden...hier kunnen ze anders wel even ruzie krijgen om 1 bak voer Tsja en verder afleiden als t mis gaat, maar niet een groot probleem van maken. Maar ja...dat kan ik mooi zeggen. Als t echt mis gaat en ze vallen elkaar echt aan is t niet leuk meer Tommy nam Vlinder laatst (terecht ) flink te grazen. Daar schrok ik ook wel even van Vlinder kliert soms gewoon te veel en die hou ik dus wat verder uit de buurt als hij zo doet. Buiten gaat t dan weer wel met iedereen
Maar ik zou proberen een lage speelplek te creeeren met voldoende ruimte voor beide. Een plek die NIET van 1 van beide is  |
Woensdag 11 April 2007 10:23 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
ik heb een klimboom tussen de kooien staan een lage en dat ging eerst goed en sinds een week of twee mag coco ook bij gompie in de kooi dat is eigenlijk altijd goed gegaan wel eens een keer een hapje in de lucht uitdelen naar elkaar maar daar bleef het ook bij
ik snap niet hoe het gister zo uit de hand heeft kunnen lopen
en qwa eten en drinken is er ook voldoende gelegendheid in de kooi dan en op de tafelzit op de kooi ook
vreemd hoor en ze hoefen echt niet de dikste vrienden te worden en ook niet persee in 1 kooi als het niet anders is hou ik twee kooien als ze elkaar maar acepteren als ze uit de kooi zijn  |
Woensdag 11 April 2007 11:42 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, kan me voorstellen dat je de bibbers hebt. Maar kan je ze niet bij elkaar laten BUITEN de kooi? Op de klimboom?
Dan kan de een gemakkelijk vluchten als hij dat wil. In de kooi kan dat niet.
En anders zit er misschien niets anders op dan ze uit elkaar te houden en ze een aparte boom te geven?
Ik kan ze hier ook niet allemaal bij elkaar zetten: Scuttle valt Zazu namelijk echt aan. Die kunnen dus echt niet bij elkaar, behalve buiten of onder de douche. |
Woensdag 11 April 2007 12:16 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat ellendig. Het leek zo goed te gaan.
Echt tips heb ik helaas niet voor je. Wel wens ik je veel succes met de tips die je van anderen. Ik hoop echt voor je dat het tij tussen die twee weer keert. |
Woensdag 11 April 2007 12:20 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou ze niet meer bij elkaar in de kooi laten, dus als ze los zijn de kooien dicht als je denkt dat ze er met zn 2en in willen, misschien is een tweede klimboom een goed idee, op een heel andere plek (Cleo heeft hier ook een standaard in de keuken en een in de woonkamer) zodat ze afstand kunnen houden of kunnen vluchten zoals Sue al zegt....wel afwisselen zodat niet een van de twee het als territorium gaat beschouwen... |
Woensdag 11 April 2007 12:34 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
daar zat ik dus ook al aan te denken aan een tweede klimboom en dan zet ik gompie ook weer aan de andere kant van de kamer misschien dat het dan beter gaat dus dat wordt weer knutselen ben al aan het denken wat voor iets het wordt want deze wil ik dan wel aanpassen aan gompie misschien dat ie er ook beter op blijft zitten dan
ze zijn nou trouwens verdacht lief haha als je niet beter zou weten zou je denken wat een lief rustige beestjes haha |
Woensdag 11 April 2007 12:47 pm |
|
|
sjakie
Fladderaar
|
Ik heb het nog al een keer geadviseerd maar de klimboom weg bij de kooien vandaan en jij zet ze erop en jij bepaalt ook weer waneer ze weer terug naar hun kooien gaan, geen kans geven tot klooien in de kooi hoe goed het ook lijkt te gaan, duidelijk zijn, vaste regels nu moet je dat gaan doen anders kan je straks niet meer bij elkaar doen.
Zet de boom ergens weg van de kooien en zet ze er een paar keer per dag samen op, als dat goed gaat bouw je die tijd uit, maar jij bepaald hoe en wat en dat werkt ook tegen schreeuwen, ik denk dat je er teveel aandacht aan beteed, doe het stap voor stap maar wil niet te snel. zeker bij amazones niet.
Succes
Groetjes Els |
Woensdag 11 April 2007 9:45 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
het wordt alleen een probleempje om ze op de boom te zetten coco vertikt het om op testappen en gompie maakt van elke gelegenheid gebruik om mij een flinke knauw te geven zit er aan te denken om maar eens met de clicker training te gaan beginen voor het opstapen misschien dat ze het dan wel doen maar daar moet ik eerst ff info over opzoeken want zou nie weten hoe ik het beste kan doen
ze zijn nou ook ontzettend in de rui dus dat verklaard misschie ook wel het gedrag van ze |
Donderdag 12 April 2007 8:01 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hier op de site moet er ook iets staan,anders kun je hier eeens kijken en de link volgen.
http://www.parrotbunch.com/spelletjes.htm |
Donderdag 12 April 2007 8:13 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
oh dank je wel scheelt weer een hoop zoekwerk |
Donderdag 12 April 2007 8:14 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
|
|
|
quote:
Originally posted by coco&gompie
het wordt alleen een probleempje om ze op de boom te zetten coco vertikt het om op testappen en gompie maakt van elke gelegenheid gebruik om mij een flinke knauw te geven zit er aan te denken om maar eens met de clicker training te gaan beginen voor het opstapen misschien dat ze het dan wel doen maar daar moet ik eerst ff info over opzoeken want zou nie weten hoe ik het beste kan doen
ze zijn nou ook ontzettend in de rui dus dat verklaard misschie ook wel het gedrag van ze
Ik denk dat zolang ze niet goed op willen stappen je ze beter zowieso niet bij elkaar kunt zetten. Want dan gaat uit elkaar halen (wanneer nodig) elke keer een crime worden. Voor het opstappen zou ik als ik jou was eens gaan proberen te oefenen met een zogenaamd "wandeltouw". Dit gebruiken we hier ook erg veel voor Pip om mee te oefenen. Vooral in het begin toen hij nog niet wist wat opstappen was. Op deze manier voorkom je dat hij jou direct bijt. Op het moment dat jij niet meer bang bent om gebeten te worden is de kans groot dat hij het ook niet meer doet. Die van mij heb ik gekocht bij "Papegaaienkooi Nederland".
Link: http://www.papegaaienkooinederland.nl/
( kijk onder touwen ) |
Donderdag 12 April 2007 8:30 pm |
|
|
|
|
sjakie
Fladderaar
|
Ik heb ook een tijd geclikerd is een heel leuke manier van trainen maar zijn jouw gaaien gewiekt?
En inderdaad een opstaptouw is dan ideaal
Groetjes Els |
Donderdag 12 April 2007 9:42 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
zal daar eens kijken dat is idd een goed idee marlies bedankt
sjakie ze zijn allebei gewiekt |
Vrijdag 13 April 2007 8:29 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
nou ik heb bij parrotbunch een pakket bestelt met een boekje over gedrag en een boekje clicker training +een clicker en ik krijg er een birdybed bij weet alleen niet of ik hier wat aan heb vanwege de grote ze hebben nu alleen vakantie dus moet nog op de bevestiging wachten
ben ook aan het kijken voor een opstaptouw dus ben benieuwd waneer ik er mee kan beginne en hoe het gaat lopen  |
Zaterdag 14 April 2007 9:57 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:27 pm
|
|
|
|
|