|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
| tesamen in de kooi |
|
|
hoi, ik heb een tijdje geleden een grote kooi gekocht voor jefke en joske (160 cm hoog, 60 breed, 56 diep. en de leefruimte is 56 diep, 60 breed en 75 hoog met een playtop erboven)maar nu zit ik met het probleem dat wanneer ze samen in de kooi zitten, de jef moet onderdoen. die zit altijd op de grond van de kooi en joske vanboven. ook kan jefke bijna niet eten wanneer hij in deze kooi zit omdat hij niet altijd mag van joske.
ik vind het raar dat dit zo is want jefke is eigenlijk de dominante.
zou ik nog een paar voederbakjes in de kooi moeten doen ofzo of iets anders miss? |
Woensdag 28 Mei 2008 12:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: tesamen in de kooi |
|
|
Hmmm vind je het wel zo verstandig om ze samen in één kooi te zetten? Als ze zich zo gedragen zou ik het goed in de gaten houden.
Je kan iig extra voerbakken plaatsen. (Ook één op de grond?) zodat Jefke wat kan eten. Misschien kan je ook hun gewicht in de gaten houden, om er zeker van te zijn dat ze niet heel erg afvallen.  |
Donderdag 29 Mei 2008 7:10 am |
|
|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
nee ze zijn wel vriendelijk tegen elkaar enkel als ze tesamen op mijn schouder zitten breekt er wel eens een snavelgevecht uit en op de klimboom wil er ook wel eens iets gebeuren maar niet ernstig.
ik ga eens proberen om meer voederbakjes te zetten en dan zie ik wel.
ps jefke zit nog altijd op zijn goede gewicht |
Donderdag 29 Mei 2008 8:44 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou ze niet samen op je schouder laten, want volgens mij denken ze allebei dat dat HUN plekje is.
Ben benieuwd hoe het gaat met meerdere voerbakjes.  |
Donderdag 29 Mei 2008 9:10 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
tja dat zal lastig zijn. joske zit altijd op mijn schouder en de jef doet dit ook. maar we zullen zien hoe het gat met 2 voederbakjes |
Donderdag 29 Mei 2008 6:42 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Kan je evt proberen om ze op je vinger te laten zitten? Door middel van de clicker? Het is ook gelukt met Flit, en dat was echt een enthousiaste schouder-renner.  |
Donderdag 29 Mei 2008 8:17 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ja? de jongens hier ook jefke gaat er gewoon graag opzitten maar als joske bij mij is is hij hierachter bezeten hij gaaat dan op mijn schouder en nek zitten en laat zich dan niet meer pakken, hij komt ook niet meer op mijn vinger zitten maar hij heeft nog terugvallen af en toe zo dat hij een beetje schrik krijgt van mij enzo en dan zit hij het liefst in mijne nek |
Donderdag 29 Mei 2008 9:41 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Dat is vaak het probleem he, dat ze niet meer van je schouder af te krijgen zijn. Scuttle liet zich eerst ook niet meer pakken. Hij ging dan aan je rug hangen om maar niet op te hoeven stsappen.
Ik zou toch proberen om hem ergens anders te laten zitten. Op een opstaptouw ofzo? (Als hij dat fijner vindt?) |
Vrijdag 30 Mei 2008 10:14 am |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Ik zou ze niet samen in de kooi doen Stephen. Het klikt niet tussen die 2 en daarom zit er 1 bang op de grond. als je ze beide gelijk aandacht geeft gaat het misschien veranderen. als je ze 1 voor 1 aandacht geeft wordt de ander alleen meer jaloers denk ik |
Vrijdag 30 Mei 2008 10:42 am |
|
|
Sarah
Moderator

Het kan goed zijn dat het buiten de kooi goed gaat, meestal toch maar in de kooi niet goed. De kooi moet ergens ook een plaats zijn waar je gaaitjes rust kunnen vinden en dit is nu helaas niet het geval. Ik zou vooral heel hard opletten dat er niet geplukt gaat worden door stress te krijgen, niet dat dit zeker is natuurlijk maar het zou er natuurlijk kunnen van komen. Onze Jos is maar alleen maar als hij het moe is van buiten zijn kooi te zitten dan laat hij dat duidelijk weten en dan is zijn kooi zijn veilige nestje en ik kan mij inbeelden dat het voor Jefke niet leuk is om daar niet tot rust te kunnen komen. Ik zou er toch voorzichtig mee zijn. |
Vrijdag 30 Mei 2008 3:04 pm |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
maar vaak gaat het ook goed samen, ze liggen dan samen in hun tentje of slapen dicht tegen een alleen is joske iets te hebberig over zijn eten. en dan is er een tijdje ambras |
Zaterdag 31 Mei 2008 6:28 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Stephen, het hoeft inderdaad niet altijd slecht te gaan tussen je 2 engeltjes bengeltjes maar nu kan je ze apart zetten als het niet gaat tussen ze maar als ze in 1 kooi zitten dan is er geen keus en zitten ze continue bij elkaar en al het dan eens wat minder gaat tussen hun ja, dan kunnen ze zich niet echt afzonderen zoals ook andere dieren of ook mensen doen als het eens wat minder gaat.Nu zitten ze dikwijls mooi bij elkaar omdat ze waarschijnlijk elkaar ook nu en dan missen maar als ze altijd bij elkaar zitten dan hoeven ze elkaar niet te missen en kan jou goede bedoeling misschien het andere effect hebben. Het spijtige is dat we niet in hun kopje kunnen kijken. Het kan lukken maar het kan ook heel erg tegenvallen, zeker wat het eten betreft en dan is het een beetje een moeilijk in te schatten of het delen van het eten en het delen van de volledige kooi om ook op volledige hoogte te zitten wel volledig in orde komen, dat is moeilijk te voorspellen.  |
Zondag 1 Juni 2008 7:25 am |
|
|
stephen
Ervaren vlieger
het gaat nu beter, ze zitten nu vaak samen bijeen en kroelen elkaar dan en nu met die apparte bakjes eten ze afwisselend van en ander bakje maar wat ze nu vaak doen is op hun zitbakje gaan zitten en met hun staart in het water zitten doen ze dit met een reden of hebben ze het te warm? |
Woensdag 18 Juni 2008 12:31 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Zo, zo te horen gaat het al een heel stuk beter Stephen, wat super om dat te lezen . Ze kunnen het dan toch al beter vinden met elkaar, tof hoor.
Zouden ze niet samen een badje willen nemen? Weet het niet hoor, is maar een idee.  |
Woensdag 18 Juni 2008 12:38 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:28 pm
|
|
|
|
|