tips gevraagd acepteren en omgaan met andere vogels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
baardos
Eitje

tips gevraagd acepteren en omgaan met andere vogels  Reageer met quote  

Hoi allemaal ik heb een vraagje waarvan ik hoop dat jullie mij nog goede tips kunnen geven namelijk mijn amazone acepteerd eigenlijk alleen mij en na veel oefenen mag mijn man hem nu soms ook wat aandacht geven ...Nu zou ik dat graag nog uitbreiden en ik zou graag willen dat hij ook de valkparkietjes op de speelboom laat als hij erop zit vriendjes hoeven ze niet te zijn maar hij jaagt ze echt weg en bijt ze als hij de kans krijgt ...Ik weet dat het soms ook gewoon niet aders is maar wil toch graag nog proberen met hem te oefenen daarop om te kijken of het misschien toch gaat lukken ..dus graag tips gevraagd hiervoor Denken
Bericht Maandag 12 April 2010 6:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

het enige wat ik kan verzinnen is dat je of de klimboom met alle vogels in een nieuwe omgeving neerzet waar alle vogels zich minder op gemak voelen en dus hopelijk steun zoeken bij elkaar (dit kun je ook zonder boom proberen: badkamer?? waar zijn ze allen niet geweest??
Of je neemt een nieuwe klimboom welke de amazone hopelijk niet alleen als zijn domein ziet??
Bericht Maandag 12 April 2010 6:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Meer speelplekken, minder gevoel van territorium (MIJN boom). Zodat ze lekker allemaal uit de kooi kunnen zijn en kunnen spelen, de een hier, de ander daar, zonder jaloers toe te kijken hoe de ander die enige plek heeft 'gestolen' en ik moet toekijken hoe hij gezellig speelt.
Bericht Maandag 12 April 2010 9:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

is het noiet mogelijk om voor je valkjes een eigen boom te maken?
amazones zijn soms erg bazig naar andere vogels toe en al helemaal naar valkjes die klein zijn.
kijk er toch maar mee uit. ik heb zelf 3 amazones en als ik zie hoe ze met de anderen af en toe omgaan dan ben ik niet zeker of ze ooit een valkje zouden accepteren.
ik zou kiezen voor een eigen speelboom voor de valkjes. misschien dat het dan beter gaat.
Bericht Dinsdag 13 April 2010 6:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
baardos
Eitje

Reageer met quote  

Hoi allemaal bedankt voor het meedenken het op een plaats zetten waar hij nooit geweest is is geen optie want hij is hier in huis en tuin overal geweest ...een nieuwe klimboom maken is wel een optie en een eigen klimboom voor de valkjes ook ...dus een probleem is het verder niet vind het alleen zo jammer dat ze niet gewoon samen kunnen en het is natuurlijk voornamelijk de valkjes omdat ze ook graag uit de kooi zijn en hem ook opzoeken maar het gaat er ook om dat hij dus ook niet met de hond kan en de kat bv en dat ligt niet aan hen maar aan de amazone hij valt ze aan als ze te dichtbij komen ...En inprincipe is het allemaal goed hoor zoals het nu gaat maar zou gewqoon net wat makkelijker maken ...ook naar andere mensen bv zoals mijn man en zoon ...
Bericht Dinsdag 13 April 2010 8:21 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

amazones kunnen erg eenkennig zijn. ik heb er ook een bij zitten die mij dus niet kan luchten of zien. telkens als ik in de buurt kom word ik aangevallen en moet ik dus erg uitkijken. mijn man daarentegen kan er weer alles mee doen wat hij wil.
ik denk niet dat jou amazone ooit echt dikke maatjes met hond enkat zal worden.
je kan hem wel telkens overal bij betrekken en veel oefenen maar ga er niet van uit dat ze dikke vrienden zullen worden.
eventueel zou je hem kunnen laten wieken. dan is het vleigen even voorbij en hebben jou valkjes e kans in de buurt van hem te komen maar ook te kunnen vluchten als hij erg vervelend wordt. het is een optie maar geen garantie.
een amazone heeft een eigen sterke wil en laat niet alles toe.
Bericht Dinsdag 13 April 2010 8:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
baardos
Eitje

Reageer met quote  

Hoi weer even een update van hier de valkjes hebben inmiddels een voliere buiten en dus lekker vrijheid (gaan erin zodra het weer het toelaat ) wat betreft hond kat man zoon enzz ben ik erachter dat het voornamelijk parnergedrag is naar mij waarom hij zo reageert naar alles dus nu hoop ik zo te oefenen dat ik het kan stoppen te een meer vriendschappelijke relatie mijn man oefent ook erg veel met hem en kan nu ook al meer met hem dus dat is een goed teken ....Inmiddels hebben we ook een jonge grijzeroodstaart (17 weken) die zolang ik niet in de buurt zit wel op zijn speelboom mag zitten als ze maar niet te dichtbij komt want dan probeert hij weg te komen lukt dat niet gaat hij dreigen maar zei is niet onder de indruk en dreigt terug ...We zijn nu bezig met een nieuwe voor beide onbekende speelboom zodat het geen eigenterein is voor de amazone en ze makkelijk elkaar kunnen ontwijken ...Op dit moment kan de grijze ook nog vliegen dus ze kan weg indien nodig al houden we het natuurlijk goed in de gaten ...Ik denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen met de 2 en zoniet krijgt ieder een eigen plekje ...Maar tips die jullie eventueel nog hebben zijn natuurlijk altijd welkom ...Oja en gelijk nog de vraag vanaf wanneer kan het grjsje gekortwiekt worden want het is nogal een kamikazepiloot en we zijn best bang dat ze zich een keer kapot vliegt ofzo ...

gr natasja japie en ziva
Bericht Dinsdag 18 Mei 2010 10:08 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

welkom terug, en van harte met je nieuwe grijsje...pas als je grijsje de kamikaze-fase goed heeft doorlopen en volleerd kan vliegen zou ik wieken. Anders leren ze het goed vliegen nooit meer. Laat op de arm alle ramen zien en laat je grijsje er aan voelen en houd desnoods de gordijnen iets dicht in het begin, ze leren het vaak snel. Houd er idd ook rekening mee dat je grijsje zich niet makkelijk uit de voeten kan maken als je amazone m aanvalt, dus het zou idd fijn zijn (en veilig) als ze elkaar enigszins accepteren.... Wink
Bericht Dinsdag 18 Mei 2010 10:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat leuk een grijsje er bij. ik denk dat je hem al wieken kunt hoor. als hij al goed kan vleigen is de borstspier vaak al goed ontwikkeld en kan het wieken beginnen.
het aan elkaar laten wennen zal veel geduld van beide kanten vergen en het langzaam aan doen. geef ze de tijd elkaar te observeren en elkaar te leren kennen.
je zou eventueel de kooien naast elkaar kunnen zetten zodat ze elkaar ook goed kunnen zien en misschien eens door de tralies elkaar aan kunnen raken. op de neutrale boom zetten daarna is ook een optie denk ik. en dan inspringen als je merkt dat het echt fout gaat. en verder veel geduld denk ik. positief blijven, dank kan het best goed komen.
succes
Bericht Dinsdag 18 Mei 2010 10:19 am
baardos
Eitje

Reageer met quote  

Razz vliegen gaat redelijk maar landen is een probleem op dit moment is het nog meer neerstorten vind het dan ook echt eng eigenlijk ..gordijnen doen we idd dicht en zorgen dat ze alleen vliegt als ze het uit zichzelf doet en niet uit schrik maar blijft telkens toch spannend ...de kooiern staan naast elkaar en als japie de amazone binnen op de speelboom zit staat haar kooi ook binnen ze komt er elke dag uit maar alleen op momenten dat we zelf rustig zitten...Dan is er minder kans dat ze schrikt en we kunnen alles goed in de gaten houden ...

verder accepteerd japie haar redelijk alleen als ze naar hem toe komt gaat hij in eerste instandsie opzij en dan dreigen zij speelt dan meestal gewoon door maar mocht ze dus echt naar hem toe gaan dan wordt hij boos 1 keer hebben ze tegenover elkaar gezeten en wat naar elkaar gedreigd echte pikken zijn er niet gevallen nog en we hebben besloten om even af te wachten met opnieuw proberen tot de nieuwe speelplek klaar is omdat ze op deze niet rond kunnen en dus niet naar een andere stok als de ander er zit dus verplichte confrontatie ....en dan is het ook voor beide nieuw ook erg mooi meegenomen ...en stel dat het nooit gaat lukken en ze elkaar niet gaan accepteren is er een 2e speelplek waar het grijsje op kan en kan japie op zijn oude blijven ...al met al alles mag niets moet hier maar wordt wel gestimuleerd ... Vogeltjes
http://i47.photobucket.com/alb.....1274177360
Bericht Dinsdag 18 Mei 2010 11:01 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Op zich zou ik zeggen, laat je grijsje nog even oefenen met het landen, dat komt wel goed. Het zijn soms klungeltjes hoor maar ze moeten oefenen. Mijn grijse was van kleins af gewiekt en later heb ik besloten hem te laten vliegen, dat was geen zicht en elke hoek van de kamer heeft hij hier gevoeld, zacht en hard heeft hij ze bevonden Stom! Stom! Laughing en dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat hij later heeft leren vliegen maar nu gaat het goed. Als hij schrikt dan gaat hij nog steeds paniekvliegen maar ik ben altijd in de buurt dus ben ik meestal zijn landingsbaan dan en dan lukt het goed, gaat hij de andere kant uit dan is het moeilijk te voorspellen waar hij gaat landen en hoe Stom
Je kan wel met je grijsje oefenen om het landen beter te maken, probeer hem te lokken naar je toe, laat hem naar je toe vliegen, je arm voor je borst houden en hem daarop laten landen, zo heb ik mijn grijsje leren inschatten hoe hij goed moest landen en dat zicht dat je hebt als je grijsje zijn pootjes zo voor zich uitsteekt en gaat mikken om te landen, het is prachtig.
Bericht Dinsdag 18 Mei 2010 11:40 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:28 pm
  Berichten van afgelopen: