|
|
|
mariska87
Net uit het ei
| Tips tegen wegfladderen? |
|
|
Hallo,
Zoals jullie misschien alwel weten heb ik sinds 8 augustus een jong bonte boertje van 3 á 4 maanden in huis.
Nu is het natuurlijk zo dat hij moet wennen aan mij en de nieuwe omgeving.
Toch vind ik het heel erg moeilijk contact met hem te leggen.
Al wanneer ik naar de boom loop, hem groet en hij netjes opstapt is er niks aan de hand.
Maar op het moment dat ik met hem wil gaan zitten, hem toespreken hoe leuk lief knap schattig, kortom mijn lekkerding is word hij onrustig.
Hij wil continu terug naar de boom en probeert iedere keer weg te fladderen.
Meestal als hij dan op mijn vinger zit probeer ik zijn aandacht te trekken door geluidjes te maken of even met een ander hoog stemmetje hem aanspreken.
Dit is altijd van korte duur, ik hoef maar 2x van stem te veranderen en hij is er alweer vandoor.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Hij heeft ook momentjes dat ik gewoon aandring om bij mij te blijven, dan word hij op een gegeven moment wel rustig en blijft hij wel zitten maar dan vraag ik me altijd af of hij het dan nog wel even leuk vind als ik...
Alvast hartstikke bedankt!
Groetjes Maris en Mileno  |
Woensdag 13 Augustus 2008 4:34 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou er niet op aandringen om je vogel bij jou te laten zitten, dat lijkt mij averechts werken...misschien kun je eerst de klimboom wat dichter bij de bank zetten en probeer niet naar m kijkend de aandacht te trekken met een lekker hapje of speeltje waar jij heel interessant mee speelt. Als je denkt dat hij kijkt, laat m dan opstappen en beloon en speel dan even samen. Zolang hij dat nog leuk vindt weer even op de boom zetten en probeer die momentjes dan wat uit te breiden...
3/4 maanden is nog jong, dus gun m wat tijd! |
Woensdag 13 Augustus 2008 6:21 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Tips tegen wegfladderen? |
|
|
Hmmm is het niet mogelijk om in een andere kamer dan waar de klimboom staat te oefenen? Als hij onrustig wordt, kijk je hem dan recht aan? |
Woensdag 13 Augustus 2008 8:34 pm |
|
|
|
|
mariska87
Net uit het ei
|
|
|
Hoi hoi,
de klimboom staat al naast de bank.
heb net even geprobeerd met een speeltje te gaan spelen, hij kijkt er wel naar maar die aandacht is ook zo weer verdwenen.
ik praat er ook bij zoals in een andere topic uitgelegd is, leg uit de kleurtjes wat het is enzo.
voel me net een debieltje want ik sta toch echt tegen de muur te praten hahah (komt dat icoontje even goed van pas).
heb net ook even geprobeerd in een andere ruimte maar het wil echt nog niet lukken.
hij wil continu terug naar de speelboom.
misschien wil ik wel te snel gaan maar ben ook bang, als ik hem helemaal geen aandacht geef dat het dan ook niet positief uitpakt.
ik praat ook wel tegen hem als hij gewoon op de boom zit, vooral de eerste dagen.
ik zal binnenkort even naar zo een voorlichtingsavond gaan misschien dat ik wat bij kan leren (vast wel!).
hij eet trouwens ook niks uit de hand.
als ik hem appel geef, waar hij heel gek op is moet ik het in zijn bakje neerleggen anders laat hij het gewoon vallen..
hij is hier ook nog maar 6 dagen he, vorrige week vrijdag heb ik hem opgehaald.
de man waar die vandaan komt zei dat hij met een dag of 3 wel los zou komen.
heimwee misschien?
hij speelt wel met de speelgoedjes, eet en drinkt goed
groetjes |
Woensdag 13 Augustus 2008 8:41 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh, hij pakt nog geen appeltje aan. Ik denk dat hij gewoon nog wat te gestressed is om te eten. Misschien kan je 'm alleen belonen met je stem? Of door hem terug naar de boom te brengen als hij maar eventjes z'n aandacht voor je heeft zoals jij dat wil?
Kan je anders niet wat dichter bij de boom oefenen? Gaat het daar niet beter? |
Woensdag 13 Augustus 2008 9:03 pm |
|
|
|
|
mariska87
Net uit het ei
Meestal als ik hem van de boom afhaal, en hij fladdert weg pak ik hem elke keer terug tot hij aandacht voor me heeft.
Ik praat de hele tijd door gewoon lekker vriendelijk en doe net of hij nooit van mijn hand gefladderd is.
Als hij dan eenmaal aandacht voor me heeft en een klein poosje rustig blijft zitten zet ik hem weer terug vóór het moment dat hij zijn aandacht weer verliest.
ik kijk wel heel veel naar hem, ook als hij op de boom zit te spelen enzo en ik zit op de bank, kan ik het niet laten om lekker naar hem te kijken.
vind het echt geweldig hoe die beestjes spelen en lekker gaan zitten eten.
misschien is dat een grote fout van mij.
misschien inderdaad ook nog wat gestressed.. |
Woensdag 13 Augustus 2008 10:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Als ik het zo lees doe je het echt heel erg goed! Ik heb er niets aan toe te voegen, misschien wel dat je het beste vanuit je ooghoek kan kijken. Heb je een webcam? Misschien kan je zo naar hem gluren!  |
Donderdag 14 Augustus 2008 10:17 am |
|
|
|
|
mariska87
Net uit het ei
Jaaaaahhh Sue, dankje..
Ga ik eens proberen met de webcam
De speelboom staat (als ik achter de laptopzit) precies achter mij dus zou ik de cam aanzetten zie je direct de boom.
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht hihi.
Dank u! |
Donderdag 14 Augustus 2008 10:36 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:28 pm
|
|
|
|
|