Tommy is gaan plukken!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Och jee, dat voetbal richt heel wat aan Sad

Hopelijk zal hij snel wennen aan het sprayen en al geniet hij er dan niet van, dat hij het in ieder geval gelaten over zich heen laat gaan.
Heel veel succes en sterkte Troosten

Ik heb Jacko ook een tijdje met kamille en knoflook gesprayt. Daar krijgen de veren dan ook een vieze smaak van en zou helpen tegen het plukken. Hier hielp dat niet maar wie weet Wink
Bericht Woensdag 23 Juni 2010 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nou, wij zien nog geen verbetering. Tommy heeft wel veel pennetjes maar alle pluisjes plukt hij nog steeds weg.
Het sprayen is nog steeds erg vervelend. Als hij nu het flesje ziet, gaat hij al op de vlucht. Gevolg: hele woonkamer ruikt naar aloë vera. Het zit hier zelfs op het behang.

Maar goed, het helpt nog niet.
Morgen gaan we de azijn proberen. Met een watje op zijn huid aanbrengen.
Hopelijk werkt dat...

Zo niet, dan moeten we terug naar de dierenarts. En we gaan al bijna op vakantie... nog even en dan heb ik last van acute stress!
Bericht Woensdag 23 Juni 2010 6:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sweeth
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Windkracht13
Ja klopt, het is gel, oplossen in warm water.

Dan 15 / 20 ml per half liter, anders drogen de veren op, zoals ze er nat uitzien. (Ook leuk, zo'n punkertje )

Okej tnx, maar ik heb die Aloë Vera gekocht bij zo'n bodyshop maar maakt het uit wat voor merk het is? Ik heb gelijk de beste gekozen: dr.organic- Aloë Vera gel (hier een foto kon het op internet niet vinden)
Bericht Vrijdag 25 Juni 2010 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Merk maakt niet veel uit hoor.
Het is goed, als het voor 99,8 % uit aloevera bestaat, dus zonder extra toevoegingen.

Mag ik vragen wat je ervoor heb betaald???
Het merk wat ik nu gebruik, weet ff niet uit mijn hoofd, is voor 200ml 9 euro.
Als deze op is, heb ik een ander merk gevonden, die 18 euro per liter is.
De verhalen die ik hierover dat merk tegenkom, zijn goed, en het is een stuk goedkoper... Mr. Green

Mocht iemand intresse hebben, wil ik de link wel even plaatsen.
Bericht Vrijdag 25 Juni 2010 3:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sweeth
Vlieger

Reageer met quote  

Hey tnx weer voor je antwoord, de inhoud is gewoon 200ml
en kostte mij €7 Veertje
Er staat Organic Aloe Vera Gel [Bio activ]
Dus het is oke, het is niet schadelijk toch voor zijn oogjes?
Bericht Vrijdag 25 Juni 2010 3:29 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Nee hoor, helemaal safe om te gebruiken.

Hoe vind jouw lieverd de plantenspuit? Hier vinden ze de douche lekkerder.
Maar daar ben ik inmiddels mee gestopt.
Omdat ik van de nevel, waar ze nu in moeten staan,de veren er mooier van blijven uitzien.

Chefke had enige "schade" aan bepaalde veren, zitten dan van die spleetjes in. Ondanks dat de douche niet te hard stond,zeg maar.
Ze heeft een aardige rui gehad, nu zijn de veren glad, zonder die speetjes erin Veertje
Bericht Vrijdag 25 Juni 2010 8:45 pm
sweeth
Vlieger

Reageer met quote  

Hey, nou daar moet je echt niet mee gaan beginnen haha P.Picasso heeft aan 2 dingen een groot hekel.. 1.douchen 2.ballonen Rolling Eyes
Het moet wel elke dag gebeuren douchen maar ik moet wel in een paar seconden klaar zijn haha Droog

Maar ehmm.. in je fotoalbum was je grijsje helemaal nat zo te zien maar was het ook Aloe Vera gel? ik ben er gisteren mee begonnen maar zo zag het er niet uit! of moet dat juist wel? Denken
Bericht Zondag 27 Juni 2010 2:02 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Zon Hoi Sweet Zon

Ik sproei bijna een half liter Embarassed dan zijn ze goed nat geneveld.
Sproeier op de fijnste stand, na 10 min zien ze er bij mij zo uit...

Zal vanavond nog wel een foto uppen van de natte gaaien, de kleur veranderd ook naar diep zwart, als ze zo nat zijn Very Happy
Bericht Zondag 27 Juni 2010 2:44 pm
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo lieve mensen!
Hier weer even een update.

We hebben Tommy 2 weken gesprayd met de oloe vera spray. Helaas mocht dit niet helpen.
Daarna hebben we Tommy ingesmeerd met azijn. Maar ook dat haalde niets uit bij onze Tommy.
Terug van vakantie zijn we weer bij de dierenarts langs geweest en hebben van Beapfar een anti-pluk spray gekregen. We moesten wel handschoenen aan vanwege de stank. Deze spray bestaat voornamelijk uit knoflookolie. Gevolg??
Heel het huis stinkt verschrikkelijk!!
Onze handen stinken want het gaat gewoon door de handschoenen heen.
En als Tommy ergens gek op is, dan is het wel op knoflook. Hij eet het het liefst puur.
Dus ook dat heeft helaas niets uitgehaald.

Gister weer naar de dierenarts geweest. Tommy heeft een kraagje gekregen. Niet zo 1 van dik plastic die als een ketting om z'n nek moet... Nee, een lampenkap waar Tommy niet eens meer mee kan lopen!! Hij is zo erg gaan stressen dat z'n nekje een beetje is gaan bloeden van het kraagje. Hij heeft zijn snavel beschadigd door alleen maar te bijten aan de rand van de kraag en hij kon z'n koppie amper omhoog houden omdat de kraag zo zwaar was. We hebben hem dus maar na 45 minuten verwijderd.
We hebben nu nog een verwijsbrief liggen om naar het UMC te gaan. Iemand hier ervaring mee????
Anders hebben we ook nog een pakje gezien wat we bij hem moeten aantrekken waardoor hij niet bij zijn veertjes kan. Iemand daar ervaring mee????

We willen graag jullie meningen horen want wij zijn een beetje ten einde raad.
Groetjes,
Nancy, Sjoerd
Tommy en Aiko
Bericht Zaterdag 7 Augustus 2010 8:30 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik kan je helaas geen raad geven want heb met beide geen ervaring maar zo'n pakje zag ik al eerder op internet, lijkt me wel beter als dat kraagje, arme Tommy. Hij moet wel gek geworden zijn van dat kraagje. Hoop dat je snel meer weet
Bericht Zaterdag 7 Augustus 2010 9:45 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Tommy,

Ik kan je helaas geen goed advies geven, omdat het plukgedrag bij Bobbie helemaal nieuw is voor mij.
Bobbie is gaan plukken doordat ze een schimmel heeft opgelopen.
Dat is nr. 1 waarom de meeste gaaien gaan plukken, heeft de arts dt ook bij Tommie gedaan??? Schimmeltest???

Op internet heb ik heel erg veel over plukgedrag gelezen. En wat ik eruit opmaak, dat alle middeltjes tegen het plukken gewoon onzin is... Ofwel geldklopperij Rolling Eyes Ook ik heb div. middeltjes geprobeert, nu de schimmel weg is, maar het helpt gewoon weg niet!
Nu zit het in het koppie Neutral

Bobbie is nu zover, dat ze haar donsveren meer met rust laat.
Ik zou langer doorgaan met de aloevera gel, en als tommie het toe laat, deze gewoon rechtstreeks op zijn huid smeren. Als er dan nieuwe pennen zichtbaar zijn, deze hiermee masseren...

Een kraag laat ik Bobbie niet zo snel aanmeten, vind ik persoonlijk zielig.
Het is een tijdelijke oplossing, meestal na verwijderen, gaan ze vrolijk verder met knabbelen.
Ik zou pas een kraag laten aanmeten, als ze echte wonden maakt, of haar vleugel half amputeert. ((Gelukkig is dit niet het geval hoor))

Ook voor een kleedje ben ik niet zo, er steken altijd nog lichaamsdelen met veren uit, daar gaat ze dan mee verder knabbelen.

Hou ons op de hoogte, wil graag leren van de resultaten bij een ander.
Bericht Zaterdag 7 Augustus 2010 9:51 pm
Tommy07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Tommy houdt absoluut niet van sprayen e.d.
Dus de aloe vera spray was echt een drama.
We weten nu ook niet zo goed wat we moeten.

Tommy plukt alleen zijn buik en rug. De donsveren laat hij grotendeels zitten. Hij maakt zijn veren helemaal stuk totdat er een heel dun sprietje over is.
Omdat hij nu in de rui gaat, leek het ons goed om een kraagje aan te laten meten. Dit zodat hij 'vergeet'.wat plukken is en als hij al zijn veertjes heeft, dat hij dan niet meer plukt.

Ik zal binnenkort ff foto van Tommy plaatsen met kraagje.
Bericht Zaterdag 7 Augustus 2010 10:17 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Is de stressverwekker werkelijk weg????

Ik zal het verhaal van mijn Juultje vertellen, een meyer.

ze kreeg een vriendje van me, ook een meyer. Dit ging de eerste jaren goed, tot dat de hormoontjes mee gingen spelen.
Ze had zich in 1 dag helemaal kaal geplukt, rug, buik alles. Alleen nog veren op haar koppie, vleugels en staart. Daarbij ook nog een gaatje in haar buik gebeten.
Ze konden niet zonder en niet met elkaar. Aparte kooien, een heeeeeele grote kooi samen, 1 boven 1 beneden. Niets hielp.

Naar een vogelarts, helemaal nagekeken. Ze mankeerde niets. Dus stress plukken. Ze kreeg zalf voor het gaatje in haar buik, om te laten helen.

Toen is Juultje bij een vriendin gaan logeren. Daar ging het goed. Er begon weer dons te groeien.
Na enkele weken logeren kwam ze weer thuis. Voor zij thuis kwam hebben we haar vriendje naar een logeeradres gebracht om zeker te zijn dat het aan haar vriendje lag.
En ja hoor, ze bleef ook hier van de veertjes af.

Het eind van het verhaal is dat haar vriendje nu elders op een goed adres woont en dat Juultje weer prachtig in de veren zit.

Ik vind trouwens die kraag wel erg heftig hoor, zoals je het beschrijft. Zo maak je de stress toch erger?

Groejtes, Nel
Bericht Dinsdag 10 Augustus 2010 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:28 pm
  Berichten van afgelopen: