|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Trainen, maar ik leidt af?? |
|
|
Ja, beetje vage titel, maar ik wist niet hoe ik het kort en duidelijk kon formuleren.
Ok, dit is de situatie.
Gogo wil niet op de grond. Dus leg ik iets op tafel en ga met Gogo op de tafel. Dit kent hij van vorige zomer (zie filmpjes in mijn dagboek). Hij vindt het niet eng. Toch komt hij niet tot oefenen met wat ik hem aanbiedt. Sterker nog: de materialen die ik aanbiedt interesseren hem helemaal niet! Maakt niet uit wat ik aanbied. Want ik zit bij de tafel en hij wil alleen maar naar mij toe en direct met mij spelen ipv met mij samen met het materiaal spelen. Ik heb hem nooit die directe aandacht gegeven op tafel dus het kan niet zijn dat hij het niet snapt omdat ik niet consequent genoeg ben. Als hij op tafel is, gaan we altijd oefenen.
Met Joris een beetje hetzelfde. Joris zit eerst even beduusd te kijken op tafel. Hij is het nog niet zo erg gewend. Vervolgens gaat hij aan de gang met de materialen. Om dan na 2 minuten klaar te zijn en dan alleen nog maar bij mij te willen zitten. Biedt ik hem de nodige variatie, dan maakt dat geen verschil. Bij Joris heeft het misschien ook te maken met dat hij nog jong is.
De vraag alleen: hoe zorg ik er voor dat ik wel met ze kan trainen? Bij Joris kan ik me voorstellen om het elke keer heel kort te doen en dan proberen die spanningsboog te vergroten. Maar Gogo doet vanaf het begin af aan al niets met het materiaal. Hij vindt het wel leuk, want als hij op de boom zit en ik hou hem een bakje voor pakt hij die wel. Ook vorige zomer trainde hij normaal met de bakjes op tafel, dus in dezelfde situatie... |
Maandag 23 Maart 2009 8:15 am |
|
|
|
|
Jolanda
Vlieger
heel herkenbaar dit. Gijsje doet precies hetzelfde als Gogo. Op de grond heeft al helemaal geen zin, dan raakt hij meer in paniek. alleen inde badkamer wil nog wel eens effect hebben... maar daar heb ik dan weer geen handige rimte om echt te trainen |
Maandag 23 Maart 2009 12:14 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Trainen, maar ik leidt af?? |
|
|
Oef lastig dit. Ik heb welwillende gaaitjes wat dat betreft. Ik ben met hele kleine dingen begonnen: klein stukje draaien ofzo.
Ik zou iets heel heel kleins vragen en daarvoor uitvoerig belonen. Misschien moet je met iets simpelere dingen beginnen op de tafel?
(Ik had het toch wel goed begrepen he? Ik ben erg moe op het moment) |
Maandag 23 Maart 2009 8:01 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja, je hebt het goed begrepen. Otto is ook altijd helemaal blij en zeer welwillend, maar die rare Gogo....
Ik moet even nadenken wat voor een mini opdrachtje ik hem kan geven die kan leiden naar succes...  |
Dinsdag 24 Maart 2009 7:49 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Geeft hij een pootje? Dat is echt heel simpel en dat doe je ook sámen.  |
Dinsdag 24 Maart 2009 7:53 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ja pootje geven en high five kan hij al. Maar ik weet niet of hij dat op tafel ook doet, dus dat kan ik wel gaan proberen. Misschien helemaal niet slecht om vanuit het bekende te gaan kijken zodat hij eraan went. |
Dinsdag 24 Maart 2009 7:58 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik ben erg benieuwd of het werkt! Succes! |
Dinsdag 24 Maart 2009 7:48 pm |
|
|