quote:Originally posted by Loes
Het is echt helemaal niet moeilijk. Ik heb het met Sjakko zo gedaan: Als ze naar boven wilde lopen gewoon mijn hand boven haar hoofd houden en zorgen dat ze niet naar boven ging. Prijzen als ze netjes op de hand bleef zitten. Na een tijdje probeerde ze het niet eens meer. Dit is nu al jaren zo!
Zo heb ik het ook gedaan. Even volhouden en ze proberen het zelfs niet meer. Als ik Coco nu op mijn schouder zet wil hij er zo snel mogelijk weer af. Kaya heeft het ook nooit geprobeerd. Gelukkig.
Zondag 9 December 2007 5:01 pm
Sue Moderator
Hahaha dat is wel grappig he.. Ze weten dan niet meer zo goed hoe ze moeten gaan zitten. Weet Coco dan ook niet meer hoe hij zich vast moet houden?
Zondag 9 December 2007 11:55 pm
Cosch Ervaren vlieger
Het lijkt idd alsof hij niet weet hoe hij moet zitten. Hij draait wat en uiteindelijk klimt hij via mn arm weer naar beneden.
Maandag 10 December 2007 6:58 am
Sue Moderator
Leuk is dat! Mógen ze op de schouder zitten, willen ze er niet meer zitten.
Maandag 10 December 2007 11:12 pm
Keetje Eitje
zelf heb ik er een hekel aan als een gaai op de schouder hij is dan de baas en als hij er niet van af wil dan loopt hij via je rug naar de andere kant. Mijn grijsje heeft vanaf het begin niet op de schouder gemogen dus weet niet beter dan op de hand zitten. Nu kreeg ik twee logies grijsjes die ene was zo agressief die kwam ze hok nooit uit omdat hij tot op het bot bijtMet haar ben ik met een opstap stok aan de gang gegaan. Na 20 min gillen bijten krijsen zat ze toch eindelijk op de stok. De hemel in geprezen en een rondje door het huis gedaan. De andere erg mak maar wil perse op de schouder zitten. Nou niet dus ik ben de baas en niet het gaaitje. dus ze stapte na wat gemopper op de hand en jahoor met een paar tellen op de schouder. wat een getob om haar er af te krijgen. uiteindelijk zat ze op mijn hand en wilde weer naar mijn schouder rennen. ik gauw mijn andere hand voor haar borst gehouden en zij gillen en mopperen, maar ze stapte wel op de hand ze heeft het nog een keer of 5 geprobeerd. Maar nu blijft ze netjes zitten. Dus zodra ze aanstalte maakt om naar je schouder te gaan je andere hand er voor houden en haar oplaten stappen en niet vergeten dan te vertellen hoe geweldig ze is.
Donderdag 6 Maart 2008 2:12 pm
Sue Moderator
Volgens mij zijn ze niet 'de baas' maar ze gedragen zich inderdaad vaak heel anders als ze op de schouder zitten. Ze gaan zich vaak defensief gedragen en doen alle mogelijke moeite om niet op te hoeven stappen.
Goed dat ze netjes blijft zitten, Keetje.
Woensdag 12 Maart 2008 9:32 am
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:28 pm