trucjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
lindserke
Kuikentje

trucjes  Reageer met quote  

ik vroeg me af wat jullie jullie papegaai allemaal leren van trucjes enzo.
Ik heb mijn vogeltje al heel wat woordjes geleerd, maar nu kan hij sinds kort ook een "high 5" geven Smile best schattig. verder ben ik hem ook Kiekeboe aan het leren (ik heb een karton in 2 gevouwen. ik zit langs de ene kant, en hij langs de andere kant. het is de bedoeling dat ie zijn kop erin steekt) het is me al een paar keer gelukt. nu nog het woordje "kiekeboe" erbij, en dan heeft hij een nieuw trucje Smile

ik hoop dat ik hier nog wat ideetjes opdoe (zoals op een rode sip gaan zitten, alleen heeft mijn vogel het precies zo niet voor een rode stip, hij mijdt hem als de pest
groetjes
Bericht Donderdag 20 September 2007 2:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: trucjes  Reageer met quote  

Hoi Lindserke..
Ik ben het meeste bezig geweest met Iago & Zazu..
Iago kan: (ik vergeet vast wat) pootje geven, hai zeggen en z'n pootje omhoog doen, kusje geven, onder z'n voetje kijken op commando, rondje draaien, vormpjes opruimen, ringetjes om een stokje doen, apporteren, puzzelen, winkelwagentje voorduwen, steppen op zijn stepje, stapelbekers in elkaar doen, lepeltjes in bekers gooien, door een buis lopen..
Zazu kan: Rondje draaien, vleugeltjes omhoog doen, kuifje omhoog doen, hallo zeggen en pootje omhoog doen, vormpjes opruimen in een bakje, apporteren.

Wil je hem op een bepaalde plek laten zitten? Wat wil je daar verder mee? Probeer het is kleinere stukken te knippen, eerst naar de stip toelopen (al is het maar één stap) daarna vraag je telkens meer.
Bericht Vrijdag 21 September 2007 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lindserke
Kuikentje

Reageer met quote  

hoe heb je hun dat allemaal geleerd?? wauw, moest mijn coco maar de helft kunnen van wat jij vertelt, ik zou al doodgelukkig zijn.

dat van die stip heb ik hier ergens op het forum gelezen, ik dacht dat hij het wel leuk zou vinden.
Bericht Vrijdag 21 September 2007 9:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehmmm het ging eigenlijk vrij vanzelf.. Ik ben begonnen om Iago vormpjes te laten terugbrengen en daarna ging het erg erg snel!
Veel kunstjes zijn op terugbrengen gebaseerd.
Bericht Maandag 24 September 2007 8:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

coco kan vleugels laten zien op comando ben nu aan het leren dat ik ze mag vastpakken(dit omdat ik hm zelf wil gaan kortwieken in de toekomst).
kusjes geven,stapelbekers er een vor een uittrekken om het nootje te kunnen vinden Laughing
ben nu bezig met het opstappen!
Bericht Maandag 24 September 2007 8:46 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's wel handig, als je ze zou mogen uittrekken! Volgens mij is het opstappen gelukt?
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:16 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Da's wel handig, als je ze zou mogen uittrekken! Volgens mij is het opstappen gelukt?

met het opstappen gaat hte de goede kant op ja Very Happy hte is het nog niet helemaal maar dat komt nog wel Wink
over zn vleugels hoop echt dat dat ook gaat lukken want hoe hij nu elke keer gekortwiekt is ben ik het niet mee eens ze laten steeds zn buitenste veren zitten Confused dus hoop dit ooit zelf te kunen op de goede manier Very Happy
Bericht Dinsdag 25 September 2007 10:25 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:29 pm
  Berichten van afgelopen: