Sinds een paar weken hebben wij een 7 jaar oud valkparkietje in huis.
Ze is erg bang uitgevallen en blaast meestal heel erg zodra we haar eten proberen te geven of zelfs maar bij het kooideurtje in de buurt komen met onze handen.
De laatste tijd gaat het langzaam aan iets beter.
Ze is verder niet heel agressief, ze probeert verder niet naar ons te bijten.
Nu echter sinds een paar dagen schuifelt ze nogal rond op de bodem van haar kooi en sinds gisteren zit ze eigenlijk continue op 1 en dezelfde plek op de bodem van haar kooi.
Als wij nu proberen onze hand in de kooi te doen, valt ze echt aan. Ook maakt ze zich platter en breder alsof ze iets aan het beschermen is.
Is die broedgedrag? Wat kan ik er aan doen? (ik zie namelijk verder niet een eitje liggen)
Maandag 12 Oktober 2009 7:57 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
het is goed mogelijk dat ze broeds is, ook al is ze alleen, ze kan toch eitjes leggen. die zijn dan leeg. je kan haar een partner geven als jij dat wilt, of haar gewoon haar gang laten gaan. laat het eitje liggen als ze er een heeft gelegd. na verloop van tijd stoot ze het vanzelf af omdat het leeg is.
je zou wat extra eivoer kunnen geven om haar kracht te geven. dit vergt veel energie van haar. meer kun je er eigenlijk niet aan doen.
Het zou inderdaad zoiets kunnen zijn ja maar zoals Alexandraatje al zegt, het eitje (als ze eentje legt) niet wegnemen of je moet een nepeitje in de plaats leggen als je het niet wil laten liggen. Of een vriendje zoeken voor haar, dat kan ook maar hou dan natuurlijk rekening dat je wel kleintjes kan hebben dus als je dat niet wil zou ik daar niet voor opteren.
Dinsdag 13 Oktober 2009 8:04 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:30 pm