van de boom jagen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

van de boom jagen  Reageer met quote  

Toen we de nieuwe speelboom net hadden ging het ineens ook heel goed tussen karel en Gijs. Elkaar krauwen etc...heel lief.

Sinds een paar dagen heeft Gijs hele vervelende periodes warain hij karel wegjaagt en dat eindigt meestal (als er niet ingegrepen wordt) ermee dat karel van de boom valt/fladdert.

Omdat we dit te ver vinden gaan en we bang zijn dat karel zich zo zal bezeren, moet Gijs een paar minuten gaan afkoelen in zijn kooi. darana mag hij weer terug. als hij dan weer begint herhalen we dit. meestal is 2x genoeg en gata het daarna weer beter.

Is dit de juiste manier? Op zich wilde ik me er in eerste instantie niet mee bemoeien en het ze zelf laten uitvechten maar karel valt best hard van de boom af dan.
aan de andere kant heb ik soms heb ik wel eens het idee dat karel soms al begint te gillen voordat Gijs iets doet...en het dus probeert uit te buiten.

Wanneer grijp je in en wanneer niet .
Bericht Zaterdag 9 Mei 2009 6:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Deze is niet makkelijk vind ik. Als je de indruk hebt dat Karel wel al eens kan gillen voor er ook maar iets is gebeurd dan zou ik niet direct ingrijpen want je kan dat gevoel eigenlijk versterken door dat te doen en als er niets is is er niets dus moet er ook niet ingegrepen worden eigenlijk. Wel zou ik, maar dat is mijn mening, Gijs bijvoorbeeld een time out geven als Karel van de boom werd gejaagd en Karel gewoon terug op de boom zetten, daarna terug samen op de boom. De boom is van beide dus moet hij ook gedeeld worden. Het is al gelukt, dit lijkt me een spelletje om te zien wie "de macht" heeft. Maar, misschien heeft iemand anders er een andere visie over.
Bericht Zaterdag 9 Mei 2009 8:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

In eerste instantie zal Karel toch voor zichzelf moeten opkomen. Het is ook gewoon een machtspelletje.

Wat je idd goed doet is de belager weg halen en even een time out geven.

Geef geen aandacht aan Karel, want dan denkt hij dat je altijd voor hem opkomt en vindt hij zichzelf al snel zielig en roept om jouw hulp
Bericht Zaterdag 9 Mei 2009 8:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat probleem heb ik ook met Jacko en Aurora. In het binnenhok voor het slapen gaan. Wanneer Jacko aan het eind van de stok zit (tegen de muur aan) gaat Aurora net zo lang door met drukken en met de snavel "werken" totdat Jacko op de grond valt. Haar plekje.

Na dit een paar keer gezien te hebben en hem de eerste keer "geholpen" te hebben om hem weer terug te zetten op een stok laat ik het nu maar gebeuren.

Hier is het mijn inziens duidelijk een machtsspel. Jacko wordt wat zekerder en gaat op de slaapplek van Aurora zitten. Aurora, die de broek aan heeft, accepteert dat niet.
Op zich ben ik wel blij dat Jacko eindelijk eens wat tegengas geeft aan Aurora en zich niet meer helemaal laat ondersneeuwen.

En hoe moeilijk ook, ik bemoei me er maar niet meer mee.
Bericht Zondag 10 Mei 2009 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oef dit is een lastig iets. Want.. Karel wordt natuurlijk nu ook wat onzekerder. (En ze begint al te gillen voordat Gijs iets doet)
Zou het helpen om de boom ergens anders neer te zetten? Iets te veranderen daar waar de boom staat? Het is misschien wel een quick fix maar wellicht kan je dan eerst Karel op de boom laten en daarna pas Gijs zodat het echt Karel's plekje is. Question
Bericht Maandag 11 Mei 2009 6:50 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:30 pm
  Berichten van afgelopen: