Veren wassen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Python1
Beginnende vlieger

Veren wassen  Reageer met quote  

Even een vraagje.

Heb hier nu al 2 keer jacko een douche gegeven allee gewoon lekker nat gemaakt met de plante spuit.
En hem daarna terug in zijn kooi gezet zodat hij zijn eigen kan wassen en zijn veren kan verzorgen. Maar denken jullie dat hij iets doet nee hoor.
Hij blijft gewoon in het midden van zijn kooi zitten te niksen en wat te tateren tot hij gewoon opgedroogt is. Scheelt er iets of doe ik iets verkeerds?

Wie heeft er hier ervaring mee??
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 6:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing
Uhm nee, kan ik je niet mee helpen. Maar het klinkt wel heel schattig, "wat te tateren".
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 6:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Vind ie het douchen welleuk??
Bij ons vind Pipo er bijv. niks aan om onder de douche te staan.
Als je hem daarna terug zet,zit ze ook maar wat sullig voor zich uit te kijken.
na een paar uur,begint ze zich pas te poetsen.

mss. komt het nog wel.
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 6:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja hier gaan ze ook niet meteen poetsen als ze net nat zijn. Pas als ze weer droog zijn beginnen ze te poetsen.
Ik denk dat ze daar wel een goede reden voor hebben ook al klinkt het niet logisch!

Kaya geniet ontzettend van het douchen en die gaat ook eerste droog fladderen en fluiten en pas een poos daarna poetsen!
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 7:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
evilparrots
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

mijn ara loki poets ook nooit als ze uit t badje komt..... als ze droog is kijkt ze ff naar de veren, trekt er een paar in vorm en gaat verder met spelen of eten
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

coco zit bij mij na een douche ook rustig op zn stok te niksen als ie bijna droog is gaat ie zich uitgebreid zitten poetsen
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 8:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier gaan ze pas poetsen als ze droog zijn. Zaaz begint alvast als hij nat is. (Dat gaat dus nooit goed.. Rolling Eyes )
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 9:56 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Solace begint met poetsen als hij nat is
Bericht Donderdag 5 Juli 2007 10:22 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Herman gaat ook pas poetsen als ie bijna droog is.
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 3:43 pm
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

A ok dan hoef ik me geen zorgen te maken.
Hier doet hij ook volledig niets als hij nat is en als hij droog is legt hij er hier en daar eentje goed en dat is het dan.

Zet hem nog niet onder de douche hoor.
Gewoon zachtjes met de plante spuit in een boog op hem niet rechtstreeks er op hoor. En eenmaal hij water gewoon is en het leuk vind dan kunnen we eens de douche proberen maar nu nog niet daar is hij nog te bang voor denk ik.

Rara beesten die gaaien Laughing hun pas begingen te wassen na dat ze droog zijn. Cool
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 6:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee hoor, maak je maar geen zorgen. Hij ziet er verder toch nog goed uit? Very Happy (Een beetje rommelig mag hij er wel uitzien omdat hij nog zo jong is)

In de douche hoef je hem niet meteen nat te spuiten. Wink Zet hem er maar bij op een t-stand. (Heb je die?) Of een douchestok. Laat hem eerst maar ver van de straal zitten, zodat hij alleen naar jou kan kijken. Very Happy
Bericht Zaterdag 7 Juli 2007 8:28 pm
bardicola
Kuikentje

Reageer met quote  

gelukkig dat er nog iemand is met die vraag want binkie die gaat mee onder de douche met me en wil dan zelf onder de straal zitten gaat dan met zijn ogen dicht zitten en knarsen tanden maar denk maar niet dat hij zijn vleugels uit elkaar doet! en als ie er onder van daan komt doe ik hem in een warme handoek en dan zit ie 10 min verstopt in de hand doek en als ie dan zich 2 keer uit geschud heeft is dat ook alles poetsen doet ie dus niet? hoe vaak mag een vogel eigenlijk onder de douche???
Bericht Zondag 23 December 2007 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij mogen ze gewoon een keer per dag onder de douche. Al moet ik bekennen dat ze hier soms vaker gaan. Laughing Soms een tijdje niet.
Ik denk dat in het wild het ook niet zo precies gaat. Neem aan dat je daar ook wel eens een druilerige dag hebt. Very Happy
Het klinkt goed: Volgens mij houdt jouw vogel wel van douchen. Cool
Bericht Zondag 23 December 2007 1:30 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:33 pm
  Berichten van afgelopen: