Heb hier nu al 2 keer jacko een douche gegeven allee gewoon lekker nat gemaakt met de plante spuit.
En hem daarna terug in zijn kooi gezet zodat hij zijn eigen kan wassen en zijn veren kan verzorgen. Maar denken jullie dat hij iets doet nee hoor.
Hij blijft gewoon in het midden van zijn kooi zitten te niksen en wat te tateren tot hij gewoon opgedroogt is. Scheelt er iets of doe ik iets verkeerds?
Vind ie het douchen welleuk??
Bij ons vind Pipo er bijv. niks aan om onder de douche te staan.
Als je hem daarna terug zet,zit ze ook maar wat sullig voor zich uit te kijken.
na een paar uur,begint ze zich pas te poetsen.
mss. komt het nog wel.
Donderdag 5 Juli 2007 6:30 pm
Cosch Ervaren vlieger
ja hier gaan ze ook niet meteen poetsen als ze net nat zijn. Pas als ze weer droog zijn beginnen ze te poetsen.
Ik denk dat ze daar wel een goede reden voor hebben ook al klinkt het niet logisch!
Kaya geniet ontzettend van het douchen en die gaat ook eerste droog fladderen en fluiten en pas een poos daarna poetsen!
mijn ara loki poets ook nooit als ze uit t badje komt..... als ze droog is kijkt ze ff naar de veren, trekt er een paar in vorm en gaat verder met spelen of eten
A ok dan hoef ik me geen zorgen te maken.
Hier doet hij ook volledig niets als hij nat is en als hij droog is legt hij er hier en daar eentje goed en dat is het dan.
Zet hem nog niet onder de douche hoor.
Gewoon zachtjes met de plante spuit in een boog op hem niet rechtstreeks er op hoor. En eenmaal hij water gewoon is en het leuk vind dan kunnen we eens de douche proberen maar nu nog niet daar is hij nog te bang voor denk ik.
Rara beesten die gaaien hun pas begingen te wassen na dat ze droog zijn.
Vrijdag 6 Juli 2007 6:07 pm
Sue Moderator
Nee hoor, maak je maar geen zorgen. Hij ziet er verder toch nog goed uit? (Een beetje rommelig mag hij er wel uitzien omdat hij nog zo jong is)
In de douche hoef je hem niet meteen nat te spuiten. Zet hem er maar bij op een t-stand. (Heb je die?) Of een douchestok. Laat hem eerst maar ver van de straal zitten, zodat hij alleen naar jou kan kijken.
Zaterdag 7 Juli 2007 8:28 pm
bardicola Kuikentje
gelukkig dat er nog iemand is met die vraag want binkie die gaat mee onder de douche met me en wil dan zelf onder de straal zitten gaat dan met zijn ogen dicht zitten en knarsen tanden maar denk maar niet dat hij zijn vleugels uit elkaar doet! en als ie er onder van daan komt doe ik hem in een warme handoek en dan zit ie 10 min verstopt in de hand doek en als ie dan zich 2 keer uit geschud heeft is dat ook alles poetsen doet ie dus niet? hoe vaak mag een vogel eigenlijk onder de douche???
Zondag 23 December 2007 11:12 am
Sue Moderator
Volgens mij mogen ze gewoon een keer per dag onder de douche. Al moet ik bekennen dat ze hier soms vaker gaan. Soms een tijdje niet.
Ik denk dat in het wild het ook niet zo precies gaat. Neem aan dat je daar ook wel eens een druilerige dag hebt.
Het klinkt goed: Volgens mij houdt jouw vogel wel van douchen.
Zondag 23 December 2007 1:30 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:33 pm