Verlegen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Verlegen  Reageer met quote  

Ik lees hier constant dat je je papegaai uitbundig moet belonen als ze iets goed doet. en dus doen we dat bij onze gaaien ook.. peppie en kokkie reageren dan met een schuin koppie en doen het nog eens hahaha

maar met gijs weet ik het niet. Ze lijkt wel verlegen te worden van complimentjes. Ze kijkt dan snel de andere kant op en negeert ons even alsof ze wil verbergen dat ze bloost (als ze dat zou kunnen Wink )

Ze pikt nieuwe dingen wel snel op en reageert ook goed op juist een vermanende stem. Ik denk dus wel dat ze begrijpt dat het goed is, maar dat ze gewoon niet goed weet wat ze er mee moet. of hoe ze moet reageren.

meer gaaien die zo reageren?
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 8:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ons grijsje kan ook wel eens zo reageren hoor maar dan kan het zijn dat hij "het goede waar hij voor beloond is ", misschien niet onmiddellijk opnieuw doet maar ff een toertje maakt, terugkomt en dan opnieuw doet, vind ik niet erg, ik heb hem dan ook niet gezegd of gevraagd het opnieuw te doen dus zie ik het ook niet als verkeerd zeg maar. Hij krijgt ook "vrije tijd" tussen zijn oefeningen door zodat hij zeker geen druk krijgt en op die manier kan hij dan ff stappen en als hij dat goed gedrag opnieuw wil doen uit zichzelf ja goed, doet hij het niet, ook goed want heb het hem ook niet gevraagd. Of dat verlegen gedrag is weet ik niet zo eerlijk gezegd, bij Jos zoek ik het eerder in "eigenwijs" zijn. Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 9:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Dat ze het goede gedrag niet herhaald vind ik ook niet erg hoor. Zoals jij ook al zegt daar vraag ik ook niet om.

Ik denk alleen dat ze misschien niet gewend was aan complimenten en misschien niet zo goed weet wat ze dan moet doen??
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 9:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Verlegen  Reageer met quote  

Acchhhhh wat lief zeg! Wat een schatje is Gijs. Eerst zó boos en nu zo'n heel lief onzeker, schattig gaaitje dat niet met complimentjes om kan gaan.. Hartje
Ik ken dit gedrag niet. Scuttle reageert een beetje traag op complimentjes. Hij gaat dan heel dom zitten kijken. Laughing (Hij komt het 'dichtst' bij het gedrag van Gijsje in de buurt)
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 12:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geef het ff tijd, kan goed zijn dat Gijsje dat inderdaad allemaal nog moet wennen en er ook moet leren mee omgaan om zo'n complimentjes te krijgen. Eens Gijsje doorkrijgt dat die lollige stem juist leuk is kan je wel eens gekke reacties krijgen (positieve gekke reacties) Blijven doen zou ik zeggen, een gaaitje heeft echt tijd nodig om die dingen door te krijgen maar die leuke dingen komen sneller als je denkt hoor. Wink
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 1:04 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Zoals we al eerder hadden opgemerk Suet : Gijsje is zo veranderlijk als het weer hihi

Tuurlijk blijf ik haar complimenteren Sarah,tenslotte doet ze enorm haar best (meestal). Vond het alleen zo'n opvallende reactie elke keer.

Als ze erg lief is geweest mag ze haar favoriete spelletje doen: dan mag ze mee naar de bank en zet ik haar op mijn schoot en dan vindt ze het een geinig spelletje om over mijn buik naar de bankleuning te klimmen. Als ze daar dan zit gaat ze zitten bedelen om haar weer op te laten stappen en herhaalt het zich. Kan ze heel lang volhouden. daar maakt ze dan ook van die "plezier" geluidjes bij. Ze giechelt er nog net niet bij Hartje
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 1:09 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Otto heeft wel zulk gedrag. Soms zit hij bij mij en dan gaat mijn moeder een liedje verzinnen voor Otto waar zijn naam natuurlijk herhaaldelijk in voorkomt. Dan is Otto ineens met kleine oogjes heel druk met mij of met iets anders. Of nog schattiger, dan buigt hij zijn hoofdje. Hij kan nog net niet blozen.
Ik vind dat het bij Otto niet als onzeker uitziet, maar hij kan ook enorm fleemen (ik weet niet hoe je het schrijft). Dat zit hij bijvoorbeeld op mijn schouder (dat mag hij soms, niet altijd) en dan legt hij zijn koppie tegen mijn kin aan.
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 3:45 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Schattig zeg als ik dat allemaal lees. Hihiihi Laughing
Bericht Maandag 25 Augustus 2008 8:09 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Accccchhhh Otto klinkt echt als een schatje. Hartje Ook al zo'n lief verlegen gaaitje. (Al doet zijn naam iets anders geloven; vind z'n naam een beetje stoer klinken) Laughing
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 8:26 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O, maar hij kan ook heel stoer zijn! Maar meestal is het wel een scheetje. Daarom kort ik het ook vaak af naar Otje. Klinkt toch wat schattiger.
Hij ziet er trouwens wel stoer uit hoor! Met zijn 28 cm grootte! Flinke gaai als ik hem vergelijk met de andere 2 bb´tjes.
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 8:31 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Achhh Otje.. Dat klinkt inderdaad behoorlijk schattig! Ik meet ze eigenlijk nooit. Je kan ze namelijk ook rekken. Twisted Evil Laughing (Ze kunnen zichzelf uitrekken) Ik meet meestal met gewicht.
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 9:05 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik weet het zo ook alleen voor otto. Hij zat een keertje in zijn gemiddelde standaardhouding langs mijn arm zodat ik precies kon zien hoever hij van kop tot staart kwam zijn mijn vingers tot mijn onderarm. Ik vond het wel leuk om een keertje te meten. Maar zijn lengte staat dan wel in verhouding met zijn gewicht... Shocked
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 9:32 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh vandaar! Wat leuk dat hij dat toeliet. Vond hij dat meetlint niet vreemd?
Bericht Dinsdag 26 Augustus 2008 7:52 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Op goeie dagen kan ik echt alles met hem en is hij zo gek als een deur. Hij heeft ook het magneeteffect uitgevonden die hij op geode dagen gebruikt. Dan zit hij op je vinger en doet uiterst schattig en grappig. Maar ja, op een gegeven moment moet ik toch weer aan het werk. Dus probeer ik hem op de standaard te zetten dat hij daar lekker kan spelen. Maar meneertje heeft besloten dat niet te willen. Gaat nog gekker en schattiger doen, maar laat mijn vinger met geen mogelijkheid los! Twisted Evil Vroeger ging hij altijd bijten als hij zoiets niet wilde. Dan was het makkelijk om even boos te doen zodat hij doet wat hij moet doen en daarna belonen. Volgens mij heeft hij door dat hij het me met deze tactiek een stuk lastiger maakt....
Maar ja, op die dagen kan ik dus alles met hem, vindt hij niets eng of gek of moeilijk.
Bericht Donderdag 28 Augustus 2008 10:52 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:33 pm
  Berichten van afgelopen: