Verslag van gedragsconsult Hooimeijer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hoi, is het de bedoeling dat je ze niet aankijkt maar wel tegen ze bezig bent of volledig 'negeert'. toen ik vandaag het 'probeerde' dag Wiske, nou jij niet kijken naar mij, dan laat ik je mijn rugje zien hoor en ze draaide zich heel sierlijk om. heb dat een aantal keer gedaan en elke keer praatte ik tegen haar maar keek haar niet aan, speelde met haar speeltjes en zei wat ik deed en elke keer, hupsa, poep naar de mama!
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 9:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hahahaha Bie, leuke variant van Wiske op de 5 stapjes Laughing

Het niet aankijken is voor Wiske minder bedreigend (zo heb ik het begrepen!) en door rustig en duidelijk je vogel te benaderen (zonder kijken) voelt ze zich meer op haar gemak!
Ik had er ook nogal een handje van rechtstreeks op Okkie & Troy af te stappen, recht aan te kijken en dan bijvoorbeeld de etensbakjes te pakken! Nu probeer ik al pratend (weer tegen de lamp of een plant Wink ) wél aan te kondigen dat ik er (zijdelings of buikschuivend) aankom, maar niet meer plotseling en direct!

Ze worden er echt een stuk relaxter van heb ik het idee...... en dat is pas míjn 1e stapje, ik leer wel snel hè Wink
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 10:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Bie
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ok zullen we morgen nog eens proberen dan, moet ik alleen een lamp Laughing kopen hehe
neenee, ga morgen ook eens proberen voor de nieuwe aanpak!
Bericht Donderdag 2 Februari 2006 10:16 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien moest ik mijn lamp dan ook maar es wat meer aandacht geven want ik kijk heel veel naar TT. Ze is zo leuk om naar te kijken Exclamation Mag je wel met één oog kijken? Dat bedoel ik nog serieus ook, want gaaitjes kijken altijd met één oog omdat ie aan de zijkant van hun koppie zit. (Doe ik nl. ook geregeld, en dan knipogen met dat ene oog tot ze terugknipogen = gaaienintimiteit -dacht ik Embarassed )
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 3:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahahah marjet ik lig helemaal in een deuk hier, want dat doe ik namelijk ook hahaha. owowowowow mam kijk je weer met je arendsoog zeggen mijn kinderen dan. Laughing en dat terwijl ik gewoon probeer net als Gizzie te kijken Embarassed Blijkbaar lukt het niet erg.

Ik vind het ook ontzettend moeilijk om niet rechtstreeks te kijken, ik doe dit dus ook echt veels te veel denk ik Embarassed
En eerlijk is eerlijk sinds Jamy's verslagje probeer ik er ook meer aan de zijdelingse benadering te denken (al heb ik het idee dat het gizzie worst is hoe we hem benaderen áls we hem maar benaderen) Maar omdat het vooral ook goed is om de visite zo op te voeden kunnen we beter zelf het goede voorbeeld geven. Ik ga er echt opletten.
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 4:05 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hihihi, nou is die deuk weer hier Laughing 't Is TT namelijk ook worst wát we doen, áls we maar wat doen denk ik. Net als Gizzie Laughing

Eigenlijk hoopte ik dat ik hier gewoon lekker kon blijven dóórgaan zoals altijd, maar ja, die lange termijn hè? En dan kunnen de fouten er maar beter wat vroeger uitgehaald worden... Rolling Eyes
Stap 2 beheers ik wel volgens mij: niemand krijgt zó vaak te horen dat ze leuk en lief is als Teuntje -terwijl mijn mannen toch ook niet te klagen hebben!- maar ja, dat kijken. En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van het infantiele taalgebruik ben, dus dáár moet ik ook iets aan doen Embarassed Anders neem ik m'n gaai niet serieus...
Ach, ik geloof inderdaad dat je er punten uit moet halen waarvan je wéét dat het je eigen zwakheden zijn en vooral dat je begrijpt wat er achter de stapjes steekt (kijken=dreiging b.v.) Het gedrag van een ander kopiëren werkt op de lange termijn niet denk ik. Maar dan nog; hoe vertaal je de stapjes?
* zelf bepalen wanneer er aandacht wordt gegeven
*niet direct aankijken = bedreigend
*respect en waardering toten
*je gaaitje betrekken in je leven door'm dingen te leren, samen dingen te ondernemen
* suggesties?
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 4:32 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat knipogen doe ik ook zo vaak.... en dan gaan die oogjes dicht en dan denk je YESSSSSS (=gaaienintimiteit zoals Marjet al zei Wink )
En ze zijn inderdaad ook zó leuk om naar te kijken!!

Ik denk dat omdat we nu zelf zo met die stapjes (verder dan 1 ben ik nog niet hoor) bezig zijn en daardoor bewust relaxter (proberen te) zijn de gaaitjes er best baat bij hebben, maar of ik daardoor nou alle leuke dingen van vóór de stapjes overboord gooi??!! Denk het niet hoor, zoals Patricia al zei: áls ze maar benaderd worden, hóe zal ze (misschien) wel worst zijn Wink

En uiteindelijk stappen ál onze lieverdjes toch probleemloos op??!! En echte probleemgevallen ..... nahhhhhhhh, dié hebben we niet Twisted Evil

Het ging mij in 1e instantie om het kontakt tussen O&T en Daantje, maar ook om wat meer bewustwording bij mezelf. Embarassed
Dát is wel gelukt denk ik, de rest probeer ik toch op mijn eigen wijze in te passen Razz
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 4:33 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hahahahaha je was me nét voor Marjet, en ja stap 2 beheers ik ook príma hahahaha

Inderdaad er uit halen wat je voor jezelf aankan én kan toepassen.... ze woont uiteindelijk bij jullie en niet in bijv. Meppel Wink
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 4:38 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Still a way to go, hè? Wink
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 4:41 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Precies zo denk ik er ook over. Ik had het ook al bij een andere topic over Hooi gepost (die over die wandeling geloof ik) Ik haar er het goede uit voor mij en voor mijn gaaitje en de rest neem ik ter kennisgeving aan. Wink
Ieder mens is verschillend en ieder gaaitje ook denk ik dan maar.
Toch ben ik altijd blij om praktijkvoorbeelden te lezen Very Happy
En stap 2? jaaaaaaaaa geen probleem hoor (inderdaad compleet met infantiel taalgebruik, dat beheers ik als geen ander..of nee net als Marjet! Laughing ) stap 2 wordt hier ook vaak zingend gebracht: "ohhhhhh wat ben je mooi, zo mooi heb ik je in jaren niet gezien zooo mooiiii, zooo mooiii..." voordeel is dat de pubers dan gillend de kamer uitlopen Twisted Evil .
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 5:06 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing ik sluit me helemaal aan bij jullie verhalen.
Bericht Vrijdag 3 Februari 2006 7:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
peetjuh & Diégo
Vlieger

Reageer met quote  

wat een leerzaam verslag ik heb het met volle 100% aandacht zitten lezen en gelijk een gezinsgesprek gehad over hoe we het beste Diégo kunnen benaderen......wat heerlijk dat dit forum er is
Bericht Donderdag 15 Juni 2006 8:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hahahah dat zingen is idd wel leuk Laughing Laughing Hier verklaren ze me voor gek Shocked Shocked Confused

Verder vind ik die stapjes wel handig, maar doe het niet altijd..oog contact met m,n gaaitjes vind ik heeerlijk Embarassed en ik moet zeggen ik heb niet de indruk dat ze er nerveus van worden..Stimpey beheerst de 5 stapjes keurig, is best wel een voorbeeld gaaitje Embarassed Wink Hoe m,n gaaitjes nu zijn vind ik goed zo, heb totaal geen last van ze Wink Dus ga ik met ze om, hoe ik nu met ze omgaat haha
Bericht Donderdag 15 Juni 2006 8:59 pm
parrotqueen
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb ook nog een heel verslag van dr hooijmayer bij mijn gebruikers pagina staan misshien helpt het jullie ook verder

groeten
Bericht Vrijdag 28 Juli 2006 9:19 pm
qliqi
Fladderaar

Reageer met quote  

hee wat leuk! Ik vind hier een verslag terug van mijn bezoek met mijn (toen nog 3) papegaaien.

Ondertussen zijn we een jaar verder, en is grijze Pino die iedereen aanvalt erbijgekomen. Ik heb veel aan de stapjes gehad.
Bericht Zaterdag 20 Januari 2007 12:23 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 8 Oktober 2008 2:29 am
  Berichten van afgelopen: