Vervelend bij zappen en lamellen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Vervelend bij zappen en lamellen  Reageer met quote  

Soms als ik aan het zappen ben op de tv of de lamellen open of dicht doe, gaat Solace krijsen. Hij heeft perioden dat hij het niet doet en dan weer perioden dat hij het wel doet. Hij zit nu in een periode dat hij het wel doet, en het is echt vervelend. Hij maakt dan van die harde eentonige geluiden en daar blijft hij mee doorgaan. In het begin liep ik gewoon weg maar ik merk dat mijn geduld nu op is en betrap mezelf erop dat ik in mijn handen klap of zelfs tegen hem schreeuw, want dan houdt hij even op. Dat is natuurlijk niet goed, en Solace verdient het niet dat ik zo gemeen doe. Ik vind het ook echt erg dat ik dat doe, en wil graag advies over hoe ik het beste reageer (negeren gaat niet, het geluid is echt te erg, vandaar dat ik maar gewoon wegloop) en vooral hoe ik zelf rustig blijf.

Ik wil jullie vragen geen opmerkingen te maken over hoe erg het is dat ik harde geluiden maak en schreeuw zodat hij ophoudt. Niets dat jullie zeggen kan me schuldiger doen voelen dan ik me al voel. Ik zit nu huilend achter de computer omdat ik zo gemeen doe tegen Solace.

Help?
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

vind het heel erg voor je en kan me ook heel goed voorstellen dat je dan weleens schreeuwt of in de handen klapt maar ik heb weleens een tip gehad om hm dan af te leiden met bv een laa iets harder dichtdoen of met een tennisbal ff een keer op de grond laten stuiteren misschien dat dat wel werkt bij hm hoop dat ie er snel me ophoud
tot die tijd heel veel sterkte Troosten
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Update:
Ik ben net weer naar de woonkamer gegaan waar Solace staat en heb hem verteld hoe lief en mooi hij is. Daarna heb ik hem snoepjes gegeven en die nam hij zonder angst van me aan. Solace heeft me kennelijk mijn uitbarsting vergeven. Dat lucht wel iets op, maar ik voel me nog steeds schuldig en wil het nooit meer doen. Hoe ga ik het beste om met zijn krijsen?
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:38 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Coc&Gompie, bedankt voor je steun. Ik voel me momenteel echt het slechtste baasje ter wereld. Ik zal kijken of het helpt hem af te leiden zonder dat hij doorheeft dat ik het doe omdat hij krijst.
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:41 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weet hoe moeilijk het is heb er zelf ook voor gestaan en ze kunne je echt het bloed onder de nagels vandaan halen maar je bent echt niet het slechtste baasje ter wereld hoor als ie dan ff stil is iets lekkers geven of ff aandacht Very Happy
hoop dat ie het snel doorheeft dat als ie stil is iets lekkers krijgt of aandacht
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:46 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vervelend bij zappen en lamellen  Reageer met quote  

He? Gaat hij dat geluid maken als je aan het zappen bent? Maakt het dan nog uit wat je kijkt?

Kan me voorstellen dat je het af en toe helemaal hebt gehad.. Na een tijdje gaat ieder piepje dan irriteren. Embarassed

Hmmm er zijn best wel wat dingen die je kan doen, maar dat is gemakkelijker met een vogel die je uit de kooi kan halen enzo.
IK heb wel eens gehoord dat gaan neuriën ook wel eens wil helpen.. Neuriënd de lamellen open of dicht doen (niet meteen stoppen als je klaar bent) misschien helpt dat? Reageert hij op je als je gaat fluiten?
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:47 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Coc&Gompie, bedankt voor je steun. Ik voel me momenteel echt het slechtste baasje ter wereld. Ik zal kijken of het helpt hem af te leiden zonder dat hij doorheeft dat ik het doe omdat hij krijst.

Dat ben je niet hoor! Ik denk dat iedereen het wel eens heeft gehad.. Niemand is heilig, jammergenoeg niet. Embarassed
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:48 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Porbeer wat met de tips te doen,maar vind je niet het slechtste baasje.
Iederen heeft ie momenten wel eens!! Wink
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 11:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh zeker!!! Ik was gister nog een hele 'slechte' baas...Taco knerpte loeihard in mn oor, pijnlijk hard en hield maar niet op..Ze mocht even niet meer bij me zitten, want ik had er genoeg van....Neem je jezelf nks kwalijk dus...

wat betreft Solace, kan ie de tv zien als jij kijkt?? Ik kan me voorstellen dat als dat zo is, die wisselende beelden voor hem storend zijn en dan kun je misschien beter een ander plekje voor de kooi zoeken??
Dat zachte neurien van Sue vind ik een goede tip!! Wie weet helpt dat??
En verders, afleiden is het devies!!! Doe een dansje, speel met een speeltje zodat je zn aandacht krijgt....
En de kamer uitlopen doe ik hier ook wel eens...das beter aandacht geven aan het geschreeuw...
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 12:04 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik kan me ook best voorstellen dat je dan ontploft en niet goed reageert hoor Wink . Ze kunnen je ook t bloed onder de nagels vandaan halen als ze steeds schreeuwen Confused

Maar ik zou idd proberen hem af af te leiden door iets te gooien , ergens op te slaan of te klappen ofzo...en dan ZONDER naar hem te kijken. Beloon hem met aandacht als hij stil is. Hopenlijk werkt dat wel . En anders zou ik geloof ik een hele tijd achter elkaar de lamellen open en dicht doen...net zolang tot hij ophoudt met zn gebrul en dan gaan belonen.

Iig heel veel succes...en wees niet te hard voor jezelf, daar wordt je mss alleen maar meer gestresst en ongeduldig van Troosten
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 12:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hij kan inderdaad de tv zien waar hij staat, maar als de tv hem echt stoorde zou het toch altijd doen ipv met vlagen? Idem voor de lamellen. De lamellen en het zappen zijn duidelijk de directe aanleiding, maar ik denk niet dat het de oorzaak is want dan deed hij het altijd en niet soms.

Ik zal voortaan met hem kletsen als ik de lamellen opendoe of neuriën, misschien vind hij het dan minder vervelend. En wat betreft zappen, we hebben een tv gids dus die zal ik maar gewoon gaan gebruiken.

Een ander plekje zoeken zodat hij de tv niet ziet is lastig. We hebben een langgerekte woonkamer met ramen aan 2 kanten. Hierdoor komt de zon de hele dag binnen, 's ochtends door het voorraam en 's middags door het achterraam. We hebben in de kamer een soort "schoorsteenmantel" (maar dan zonder openhaard). Solace staat aan de voorkant van de kamer naast de mantel. Zo heeft hij wel ochtendzon maar staat hij niet in de volle middagzon. Alle plekjes waarvan hij de tv niet kan zien staan wel in de middagzon en vooral in de zomer is die erg warm.

Bedankt voor alle steun, ik voel me een stuk beter nu!
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 12:56 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hi hi, hij neemt het er gewoon van en jij voelt je schuldig. nou ik schreeuw vaak tegen die van ons hoor als ze bezig zijn en ze trekken zich er niks van aan. we hebben ook wel eens dingen gegooid, ook zonder resultaat. het enige dat echt helpt is even nat spuiten met de plantenspuit. dan weten ze meteen hoe laat het is en is het over. misschien een ideetje. als hij gaat gillen, even spuiten. na 2 keer is het afgelopen.
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 2:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat laatste zou ik niet doen. Je vogel word dan bang voor water!
Toen ik coco kocht.. adviseerde de kweker dat ook. Ik wist ook niet beter. Dus ik deed dat ook. Nou het hielp wel maar meneer werd wel bang voor water. Toen ik dat merkte, ben ik er gelijk mee gestopt en heb het nooit meer gedaan!

Je bent geen slecht baasje hoor Wink
Ik denk dat je echt moet proberen om niet te reageren (Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik doe het ook wel es onbewust).

Door die neurien opmerking moest ik weer terug denken aan hoe Coco reageerde toen ik tegen em ging fluisteren! Laughing Laughing
Hij zat me zoooo raar aan te kijken en begon zelf ook heel zacht geluid te maken! Was wel leuk. Maar of dat zal helpen weet ik niet. (moet je natuurlijk niet doen op het moment dat hij krijst.. want dat is aandacht Wink )
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 2:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

bij ons zijn ze juist niet bang voor water. ze gaan regelmatig mee onder de douche en worden ook regelmatig met de plantenspuit gesproeid. dus het kan van de vogel afhangen. ze weten echter wel dat als ze tekeer gaan en we de spuit pakken, dat ze heel snel op moeten houden. het gaat er ook niet om dat je ze helemaal kledder maakt, maar gewoon wat sprietjes en dan is het over. je zou hem natuurlijk ook even op de gang kunnen zetten om af te koelen.
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 2:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

De lamellen opendoen ging net goed. Ik heb tegen hem gepraat "Ik doe even de lammellen open want het is warm hier. Okee?" dus dat hielp waarschijnlijk.

Ik heb nu wel ontdekt dat hij begint met een zacht/onzeker/vragend kwiekwie kwiekwie. Als ik dan ophoud met lamellen of zappen stopt hij, anders wordt het KWIE KWIE KWIE.

Hij doet het nu ook terwijl ik zit te typen, maar zacht typen en neurien helpt.

Misschien wilt hij bijdragen aan het kabaal?
Bericht Donderdag 7 Juni 2007 5:13 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:34 pm
  Berichten van afgelopen: