Vliegen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik vind dat het enige jammere aan Hedwig. Het feit dat ze zelfs hele jonge vogels in de wurggreep met een handdoek neemt.. Sad

Hier hetzelfde. Dat is zo ongeveer de enige reden waarom het bezoek bij Hedwig uberhaupt stressvol is voor Aswan - om de handdoek. En het is helemaal niet nodig, want ze bijt niet. Bij De dierenkliniek in Nijmegen hebben ze het ook door en leggen haar sinds onze eerste bezoek daar ook niet meer plat. Maar ja... je begrijpt het inderdaad wel.
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 1:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Even een vraagje.. Laat Aswan het toe als ze geprikt wordt? Blijft ze dan ook echt zitten?
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 1:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Even een soort subtopic bij het topic vliegen.
Even een vraag over kamerplanten. Als die muppets van mij gaan vliegen, dan zullen ze ongetwijfeld in de planten landen. Zijn er bepaalde planten die erg giftig zijn en zijn er planten die ze wel kunnen knauwen zonder negatieve gevolgen? Hebben jullie ervaring met vliegende monsters die het gemunt hebben op je planten?
Bericht Zondag 11 Januari 2009 10:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik las in het december nummer van Papegaaien Journaal een interessant stukje over To fly or not to Fly.
De samenvatting van dit artikel schrijft: Dat de discussie over wel en niet kortwieken net zo lang gevoerd zal worden als dat er mensen met papegaaien zijn en dat er van beidde kanten sterke argumenten in stelling worden gebracht. Belangrijk in die keuze is dat men de gezondheid en welzijn van de vogels, evenals hun persoonlijke capaciteiten en de woonsituatie goed in het oog houdt, bij het nemen van dit besluit. Soms betekent dit dat de vogel beter af is dat hij mag vliegen en soms is het beter om te kort wieken.

On-topic:
gifitge kamerplanten: http://home.tiscali.nl/origanu.....kplant.htm
http://www.russischblauw.info/.....anten.html
Bericht Zondag 11 Januari 2009 11:38 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik wist niet eens dat er een tijdschrift bestond over papegaaien...
Dank je wel voor de links en de info natuurlijk! Veertje
Bericht Zondag 11 Januari 2009 12:22 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wel meer, sowieso twee specifiek over kromsnavels. Papegaaien Journaal en Euro Parrot. Ik heb ze beidden, maar mijn voorkeur gaat uit naar Papegaaien Journaal. Die is afgelopen jaar voor het eerst uitgekomen

http://www.euro-parrot.com/

http://www.papegaaienjournaal.nl/
Bericht Zondag 11 Januari 2009 12:28 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Waarom gaat je voorkeur uit naar Papegaaien Journaal?
Is het echt leerzaam en de moeite waard?
Bericht Zondag 11 Januari 2009 12:36 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Minder reclame, meer artikelen. Over clickeren, over seksueel gedrag, soort beschrijving, etc.
Euro parrot staat meer reclame in, ook veel over soorten. Afgelopen keer bv. over de Helmkaketoe en de aratinga's, kaalkoppige papegaaien.
Is ook een goed blad maar het papegaaien journaal staat meer in over trainen, gedrag.
Eigenlijk is het papegaaien journaal meer voor de huiskamer papegaai en de Euro Parrot meer gericht op kwekers.
Ik wil ze trouwens beidden niet missen hoor Very Happy

Over leerzaam, veel dingen weet je vaak al wel, maar er staan ook nieuwe dingen in. En sommige dingen worden van een andere kant belicht waardoor je zelf ook weer een nieuwe invalshoek hebt hoe en vooral waarom je over bepaalde dingen (bv wieken) zo denkt als dat je denkt.

In de Euro Parrot is er bv. in elk nummer een kweker aan het woord. Dan lees je hoe ze het doen en waarom ze het zo doen. Dat is wel interessant. Er leidden meer wegen naar Rome. Dus om te lezen hoe een ander dat doet is wel leuk
Bericht Zondag 11 Januari 2009 12:59 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ok, dank je wel.
Ik denk dat ik elke keer ga kijken naar de inhoud en dan eens een los nummer bestel. Qua prijs maakt het weinig uit zag ik en dan is het wel makkelijker vind ik. vergeten doe ik dat toch niet.. Very Happy
Bericht Zondag 11 Januari 2009 1:07 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dan kun je voor jezelf ook kijken of het iets voor je is Wink .

Ik heb inmiddels al een hele stapel en vindt het ook vaak leuk om eens lekker door al die soort beschrijvingen heen te pluizen. En jezelf dan lekker te maken met soorten die je toch nooit (kunt) kopen Mr. Green
Bericht Zondag 11 Januari 2009 1:28 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Ik wist niet eens dat er een tijdschrift bestond over papegaaien...
Dank je wel voor de links en de info natuurlijk! Veertje

Er bestaan zoveel tijdschriften! Very Happy Ook Engelse tijdschriften. Good Bird van Barbara Heidenreich is een fijn blad. Ook de Companion Parrot Quaterly was heel erg leuk maar werd later een beetje gezapig.
Bericht Zondag 11 Januari 2009 1:29 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Even een vraagje.. Laat Aswan het toe als ze geprikt wordt? Blijft ze dan ook echt zitten?

Ik heb dit even helemaal niet gezien Embarassed

Ze is bij DKB nog niet geprikt bij zo'n gewoon onderzoek, alleen die aller eerste keer en toen hebben ze haar voor rofo's achtergehouden, dus ik veronderstel dat ze het toen direct gedaan hadden met het roesje. Daarna ben ik er nog 2x geweest en toen hebben ze haar dus niet meer platgelegd maar mag ze gewoon op de tafel zitten, terwijl Cornelissen haar met een hand vasthoeld tegen zijn lichaam aan, en met de anderen onderzocht. Daarna ben ik overgestapt naar Hedwig voor het non-spoed gebeuren, en daar is ze dus 2x geprikt in de handdoek.

Voor planten bestaan er allerlei overzichten; ik hou ongeveer de volgende richtlijnen aan: is het geen hibiscus, dan komen ze er niet aan Mr. Green. We hebben beneden in de woonkamer trouwens een hele jungle aan planten (mijn vader is fanaat) en ze laten het gewoon met rust. Na wat oefening in het begin Laughing maar nu kijken ze er niet meer naar om.

(Behalve Tas die wel eens hoog in de palmboompjes landt Shocked Rolling Eyes Rolling Eyes maar dat is ook niet om de plant zelf)

Hier is nog een goede artikel over het dilemma van vliegen/niet vliegen, van Pamela Clark: http://www.parrothouse.com/pam.....light.html (Engels)
Bericht Zondag 11 Januari 2009 3:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh oké.. Ik dacht dat ze echt geprikt was bij de dierenarts en dat ook toeliet! Dat zou ik wel zo knap vinden. Exclamation
Bericht Maandag 12 Januari 2009 8:51 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Shi, dank je wel voor de link! Ik ga het artikel vandaag op mijn gemakje goed lezen!
Bericht Maandag 12 Januari 2009 8:53 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:34 pm
  Berichten van afgelopen: