Vliegprobleem

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Vlieger

Vliegprobleem  Reageer met quote  

Mijn 2 halsbanden van een jaar vliegen regelmatig door de kamer. dat doen we al sinds ze kunnen vliegen. Ze zijn dan heel ondeugend en alles wat enigszins eetbaar is moet uit de weg zijn want ze lusten werkelijk alles hahaha. ook dingetjes pikken is populair (pennen en kleine voorwerpjes)

Dat ging eigenlijk altijd goed. Tot verleden week een van de 2 zonder aanleiding in plaats van op het schilderij tegen de muur landde en daardoor opde grond. hij leek alleen geschrokken en na even bijgekomen van de schrik in de kooi vloog hij er weer uit. ook de rest van de week leek hij gewoon de oude (goed eten en drinken, kwebbelen, klauteren)

vandaag echter lieten we ze los en boem weer het zelfde verhaal. het leek ook wel of hij minder enthousiast was om de kooi uit te komen maar volgde toch zijn maatje maar die altijd staat te dringen voor het deurtje.

Hoe kan het zijn dat hij ineens zo onhandig is en wat kunnen we eraan doen. Ik wil niet dat hij zich er door beschadigd maar nooit meer uit de kooi vind ik ook zielig. ( al hebben ze samen een grote ara kooi).

Weet een van jullie raad??
Bericht Zondag 4 Mei 2008 9:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gedraagt hij zich in de kooi ook onhandiger, valt hij af en toe van zijn stok?

Hing het schilderij er altijd al, zit er glas voor, dat het spiegelt?
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

In zijn kooi is hij gewoon als altijd. we hebben hem afgelopen week extra inde gaten gehouden maar niks bijzonders.

het schilderij hing er altijd al en is hun favorieten plekje om op te landen (op een van onze hoofden na dan Wink)..al vanaf het begin. terwijl er genoeg veel handigere plekjes zijn om op te landen ind e buurt.

de eerste keer dacht ik dat het licht anders was omdat we ze normaal s ochtends lieten vliegen en die keer een keer inde avond door omstandigheden. maar vandaag was het weer de normale tijd ...
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Jolanda.. Hoe oud zijn ze? Very Happy

Ze kunnen een keertje onhandig zijn, maar kan me voorstellen dat je zoiets hebt van 'he, waarom nu zo vaak?'
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ze zijn 28 april een jaar geworden.
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:40 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Is hij niet extreem in de rui? Misschien dat hij daardoor wat onhandiger vliegt? Smile
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

ze zijn wel wat in de rui, maar in het najaar was het extremer. maar dat zou het dus wel kunnen wezen?
Bericht Zondag 4 Mei 2008 10:54 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ik denk dat het niet daaraan ligt. Misschien is het gewoon toeval?
Als je het niet vertrouwt zou ik even langs een vogelarts gaan.
Ik had begrepen dat door gebrek aan bepaalde voedingsstoffen vogels ook onhandig kunnen worden??
Bericht Zondag 4 Mei 2008 2:40 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

ik kijk het even aan maar als het blijft gebeuren moet ie mee naar de vogeldokter. Neutral
Bericht Zondag 4 Mei 2008 3:36 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb je een goede vogelarts, Jolanda? Smile
Bericht Maandag 5 Mei 2008 7:45 am
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Tot nu toe hebben we het nog niet nodig gehad maar heb wel al de lijst op dit forum bekeken. Hier in Den Haag zit niks, maar Vlaardingen wel zag ik en anders Rotterdam.

Overigens was hij vanmorgen weer normaal.. het was niet de bedoeling dat hij ging vliegen maar glipte langs me heen toen ik water wilde verversen..alsof hij wilde bewijzen dat hij het best kon en landde feilloos op het schilderij Shocked
Bericht Maandag 5 Mei 2008 8:50 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

En zo houden ze je bezig Confused Wel stoer dat ie het toch even wilde laten zien dat hij het wel kon Laughing
Hopelijk blijft het zo !!!
Bericht Maandag 5 Mei 2008 9:40 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik hoop ook dat het zo blijft Very Happy
Bericht Donderdag 8 Mei 2008 6:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat zijn het toch stiekemerd soms hé. Ik zou het ook ff in de gaten houden en mocht je je zorgen maken kan je nog langs de VA. Wink
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 9:01 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Jolanda.. Is het nog een keertje gebeurd? Of is het bij die keren gebleven?
Bericht Dinsdag 17 Juni 2008 9:13 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:35 pm
  Berichten van afgelopen: