|
|
|
007
Net uit het ei
|
| Voer ophalen? |
|
|
Met Kira gaat alles gelukkig goed Ze is een beetje eenkennig (kan dat al op een leeftijd van maar 5 maanden?). Ik kan alles met haar doen, maar naar mijn ouders luistert ze niet en is ze ook happig naar. Gelukkig is het niet zo erg dat ze heel hard bijt ofzo. Ik probeer het haar ook af te leren, nu ze nog niet doorbijt.
Maar nu komt het. Vanaf welke leeftijd gaan papegaaien voer ophalen (kokken)? Kira is dus nog maar 5 maanden, maar vanochtend leek het er erg op dat ze aan het kokken was. Ze zat bij mij op schoot en vroeg constant om kriebeltjes. Dus ik kriebel haar in haar nekje. Na een tijdje begon ze haar koppie op en neer te doen en kwam er voedsel uit haar krop in haar snavel Het leek mij verdacht veel op kokken, maar ze is nog maar 5 maanden oud! Zenuwachtigheid ofzo kan het niet geweest zijn, aangezien ze heel relaxed was. Wat kan dit zijn? |
Maandag 24 Juli 2006 10:36 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo is zeven maanden, maar kokt sinds kort soms ook. Ze doet het volgens mij alleen als ze snel dr pellets naar binnen heeft zitten werken, ze kokt ze dan op om ze nog eens goed te verpulveren (getsie hahaha, het liefst smeert ze haar eten aan mn vingers). Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor...  |
Maandag 24 Juli 2006 10:43 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Voer ophalen? |
|
|
Over dat kokken hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken. Waarschijnlijk doet ze het écht voor jou.. Iago deed het ook al ontzettend snel. Eerder gaf hij ook over, maar dat was echt anders. (Toen was zijn kropje door!)
Dat happen, doet ze dat bij je ouders als ze haar laten opstappen? Of als ze haar proberen te aaien? |
Maandag 24 Juli 2006 10:50 am |
|
|
|
|
007
Net uit het ei
|
|
|
|
Gelukkig valt dat kokken dus mee. Ik zal het verder maar negeren
Happen doet ze niet zo vaak, ik heb het ook nog nooit gezien. Maar als ze niet wil opstappen loopt ze gewoon hard weg of begint te fladderen. Ook doet ze haar bek al dreigend open als mijn ouders bij haar kooi komen. Als ze dat zien, dan willen ze haar al liever niet meer laten opstappen. Mijn ouders zijn niet van die doorzetters en laten haar dan maar gerust (ik heb al gezegd dat ze door moeten zetten, anders wordt het alleen maar erger). Ze bijt gelukkig niet hard (geen bloed), maar het is wel pijnlijk. Ook bij mij doet ze het wel eens. Maar dat is niet echt bijten. Ze stapt dan bijvoorbeeld over van de ene hand naar de andere en gebruikt dan haar snavel voor houvast. Dat is heel normaal. Maar als ze dan is overgestapt houdt ze nog even vast en knijpt nog een paar keer vrij hard. Volgens mij is het gewoon uittesten hoe ver ze kan gaan. Als ik dan ook nee zeg, houdt ze gelukkig op.
Alleen mijn ouders zijn niet zo vasthoudend. Als ze bijt, komen ze liever niet bij haar. Ze proberen haar niet te aaien ofzo, dat durven ze niet. Ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat ze wat meer met de papegaai moet omgaan, ook al vind ze Kira eng. Als we het haar nu niet leren, dan wordt het later alleen maar moeilijker. Ik laat mijn moeder haar dan ook zo vaak mogelijk uit of van de kooi halen, zodat ze beide leren dat het niet eng is. |
Maandag 24 Juli 2006 11:55 am |
|
|
stropie
Kuikentje
Hoi
Onze Pipo is twee jaar en sinds ik sandalen draag met dit weer kokt hij tussen mijn tenen.
Ik kan daar elke keer zaadjes en ander spul tussen uit wassen.
Als ik sokken en schoenen draag doet hij het niet, dan alleen maar op zijn kameel!!!!
Groetjes Lia |
Maandag 24 Juli 2006 3:18 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Ons Mo'tje ging rond een leeftijd van een maand of 9 pas voor het eerst echt kokken geloof ik (kan ook eerder geweest zijn...). Moest erg lachen om het "tenenverhaal"! Onze Mo heeft daar ook een handje (snaveltje) van. Ik ben altijd wel blij met een beetje waardering voor mijn tenen aangezien ik er door de rest van de huisgenoten regelmatig op gewezen wordt dat die nogal aan de lange kant zijn...letterlijk natuurlijk hè  |
Maandag 24 Juli 2006 3:49 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
|
|
|
quote:
Originally posted by 007
Gelukkig valt dat kokken dus mee. Ik zal het verder maar negeren
Happen doet ze niet zo vaak, ik heb het ook nog nooit gezien. Maar als ze niet wil opstappen loopt ze gewoon hard weg of begint te fladderen. Ook doet ze haar bek al dreigend open als mijn ouders bij haar kooi komen. Als ze dat zien, dan willen ze haar al liever niet meer laten opstappen. Mijn ouders zijn niet van die doorzetters en laten haar dan maar gerust (ik heb al gezegd dat ze door moeten zetten, anders wordt het alleen maar erger). Ze bijt gelukkig niet hard (geen bloed), maar het is wel pijnlijk. Ook bij mij doet ze het wel eens. Maar dat is niet echt bijten. Ze stapt dan bijvoorbeeld over van de ene hand naar de andere en gebruikt dan haar snavel voor houvast. Dat is heel normaal. Maar als ze dan is overgestapt houdt ze nog even vast en knijpt nog een paar keer vrij hard. Volgens mij is het gewoon uittesten hoe ver ze kan gaan. Als ik dan ook nee zeg, houdt ze gelukkig op.
Alleen mijn ouders zijn niet zo vasthoudend. Als ze bijt, komen ze liever niet bij haar. Ze proberen haar niet te aaien ofzo, dat durven ze niet. Ik heb al tegen mijn moeder gezegd dat ze wat meer met de papegaai moet omgaan, ook al vind ze Kira eng. Als we het haar nu niet leren, dan wordt het later alleen maar moeilijker. Ik laat mijn moeder haar dan ook zo vaak mogelijk uit of van de kooi halen, zodat ze beide leren dat het niet eng is.
Jade is nu 3 maanden en die pakt ook je hand en dan ook knijpen zeg maar niet door bijten maar wel al harder maar dat is gewoon uittesten ik zei eerst NEE maar ik ben er wel achter dat het beter werkt als je gewoon negeer want dan vinden ze het niet meer leuk omdat je dan nix tegen ze zegt maar dat is bij iedere gaai anders denk ik.
wat is kokken :S is dat voeren? |
Maandag 24 Juli 2006 5:38 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Yepp,Millie. |
Maandag 24 Juli 2006 5:56 pm |
|
|