|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Vogels introduceren |
|
|
Als Shallsea straks hier is, hoe stel ik haar en Sol dan het beste aan elkaar voor?
De kooien komen op elkaar naast de kast, maar met de badjes ertussen dus ze kunnen niet door de tralies elkaar bijten.
Zal ik ze eerst een paar dagen ieder in hun eigen kooi houden zodat Shallsea kan wennen? En dan gewoon de deurtjes open en kijken of ze naar elkaar toe willen? Of de deurtjes gewoon vanaf het begin open zodat ze zich niet kunnen opfokken voor ze elkaar ontmoeten?
Advies is welkom! |
Maandag 23 Maart 2009 11:36 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je zou de kooien dicht bij elkaar kunnen zetten zodat ze elkaar goed kunnen zien. na een paar dagen zou ik gewoon de deurtjes openen en zien wat er gebeurt. |
Maandag 23 Maart 2009 2:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Vogels introduceren |
|
|
Ohhh dat wordt haar naam! Wat een bijzondere naam. Waar heb je die vandaan?
Hoe goed wil je ze aan elkaar laten wennen? Wil je dat het vriendjes worden? Of wil je dat ze elkaar tolereren? Ik zou ze eerst in de kooi naast elkaar zetten en kijken hoe het gaat. |
Maandag 23 Maart 2009 6:35 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Vriendjes zou leuk zijn.
Als ik de kooien meteen tegen elkaar zet, wordt dat dan geen teentjes happen?
Shallsea is een stad (de hoofdstad van een eiland genaamd Shallsea, dat in de Shallsea-zee ligt ) uit dezelfde boekenserie waar Solace ook een stad is. Vandaar de naam . We weten niet zeker hoe je het uitspreekt, we gaan voor Chellsea met een zachte s-c in plaats van harde c-c aan het begin. |
Maandag 23 Maart 2009 8:04 pm |
|
|
arnootje
Beginnende vlieger
Ik zou ze proberen op een soort van neutraal terrein aan elkaar te laten wennen. Bijvoorbeeld een ruimte in huis die voor Sol ook vreemd is. Sol is een roodrug en die kunnen ook best pittig zijn, als het niet gaat kan je altijd nog kijken.
Tja en een pyrrhura is vanzich zelf vrij dominant, ik denk dat het niet veel zal uitmaken waar je ze laat wenen. |
Maandag 23 Maart 2009 8:09 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Ik ben het met Arno eens. Op neutraal terrein laten kennis maken.
Zelf heb ik mijn vogels laten kennis maken in de logeerkamer, daar komen de vogels normaal nooit.
Ik zette ze allemaal op de grond, diverse schoteltjes met lekkere dingen en ik zat op het bed met mijn benen onder me zodat ze niet bij me konden komen, ze gade te slaan.
Ik zorgde dat ze niet bij me konden komen en wilde ze het zelf even laten utizoeken. Dat ging goed.
Hoe je het ook gaat doen, succes. Nel |
Maandag 23 Maart 2009 8:20 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik zou de kooien vrij dicht tegen alkaar aan zetten en eens kijken hoe ze op elkaar reageren wanneer ze elkaar door de tralies zien.
En wanneer je ze uit de kooi hebt op neutraal terrein verder kennis laten maken.
Shallsea heeft vandaag in ieder geval heel lief Tiga en het Wildkleurtje gepoetst. En zelf is ze ook verwend. Dus als je Sol dat alvast in zijn oor fluistert  |
Maandag 23 Maart 2009 8:29 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Dus eerst gewoon naast elkaar in de kooi en als ze eruit mogen in een neutrale kamer (badkamer denk ik, die heeft het minste plekken om onder te kruipen). Sol is echter niet handtam he, dus het veroorzaakt nogal wat stress als ik die moet pakken om naar de badkamer te brengen. Zou dat juist niet averechts werken? |
Maandag 23 Maart 2009 8:59 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van tam uitging.  |
Maandag 23 Maart 2009 9:17 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ah ok. Nee voor de duidelijkheid: Sol is niet handtam. Hij komt wel uit de kooi en neemt snoepjes aan, maar ik kan hem niet zomaar oppakken en naar een andere kamer brengen . |
Maandag 23 Maart 2009 9:38 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ja, daar heb je wel een punt.
Dan zou ik eerst eens kijken hoe het gaat met de kooien naast elkaar. hoe ze op elkaar reageren.
En dan eventueel op tafel ofzo. Zo eigen is Sol daar ook niet, of op de grond. |
Maandag 23 Maart 2009 9:49 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ho-ho! Ik heb het verkeerd uitgelegd. Ik bedoelde meer, kooien tegen elkaar maar dan met een beetje tussen ruimte.
Leuk die naam! Vooral dat de twee namen ook bij elkaar passen. Denk je niet dat het uitgesproken wordt als sjalsie? |
Dinsdag 24 Maart 2009 7:39 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Esjo, Sol is niet gewiekt. Die vliegt net zo hard van de grond weer terug naar de kooi. Alhoewel... als op de grond een nieuwe vogel rondloop misschien niet.
Zal ik anders de speelplaats even weghalen, dan kunnen ze daarop kennis maken? Sol heeft de speelplaats pas een paar dagen, dus als ik 'em nu weghaal is het straks neutraal terrein.
Sue, dat denk ik niet. We zeggen tegen iedereen dat het wordt uitgesproken als Chelsea, wellicht met een iets zachte c-s. Dus qua uitspraak ergens tussen Chelsie en Shelsie in. |
Dinsdag 24 Maart 2009 8:31 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik was net het filmpje van die BB uit het ei aan het kijken, en toen Sol de piepjes hoorde ging hij naar z'n speeltje toe en bood z'n hoofdje aan om te kroelen. Hopelijk reageert hij op Shallsea net zo. |
Dinsdag 24 Maart 2009 9:54 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:35 pm
|
|
|
|
|
|